fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך מתחילים הליך גירושין ומשיגים את המקסימום – מעודכן 2021

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים

אם הגעת לדף הזה אני מבינה שמעסיקה אותך השאלה איך מתחילים הליך גירושין ומה עליך לעשות כדי לקבל את המקסימום שמגיע לך.

אני מניחה שאשתך הודיעה לך שהיא רוצה להתגרש או אפילו שקיבלת תביעת גירושין ויכול להיות שבכלל אתה זה שקיבלת החלטה לפרק את "החבילה".

אני יודעת שכרגע אתה מאוד מבולבל ויש לך המון שאלות כמו:
איך לסגור חשבון בנק משותף? | האם לעזוב את הבית לפני הגירושים? | מה יהיה עם הילדים? | ובכלל מה הכי נכון לעשות כרגע?

חשוב לזכור שלכל שאלה יש יותר מתשובה אחת, התשובה הנכונה תלויה במטרות ובתוצאות שאתה רוצה להשיג.

לכן אתה חייב לבחון מהם הצעדים הנכונים ביותר במקרה שלך על מנת שתוכל לקבל את המקסימום שמגיע לך.

כיצד מתחילים הליך גירושין?


כאשר צד אחד למערכת הנישואין מעוניין לסיים את נישואיו, עוד בטרם יפנה לבן זוגו ויספר לו את אשר על ליבו – מומלץ מאד לפנות לעורך דין העוסק אך ורק בתחום דיני המשפחה.

ייעוץ בהליך מסוג זה הוא חשוב מאד, מאחר וההליך עצמו הינו מורכב ומשמעותי. הרבה עניינים עומדים על הפרק, לרבות ענייני הילדים והרכוש המשותף.

לא רצוי לגשת להליך גירושין לבד. בפגישת ייעוץ עם עורך דין לענייני גירושין ישאלו שאלות ויסופר המקרה בפירוט ולאחר הבנת המקרה והכרת ה”שחקנים” תיבנה תוכנית אסטרטגית שבמהלכה יפורטו לך אבני הדרך והשלבים שבהם תעבור בהליך הגירושין.

יוזם או מגיב בגירושין | עו"ד חגית לב

מה לומר (יותר חשוב – מה לא לומר), מתי, למי, מה הפסיקה במקרים זהים (חשוב להבין שאין כלל אצבע – כל מקרה לגופו), מה לצפות, איך להיערך ועוד ועוד.

כל הליכי גירושים יפתחו בעת פתיחת תיק הגירושין בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני. היכן כדאי להגיש תביעה לגירושין? השאלה מורכבת ומשתנה בהתאם לנסיבות כל מקרה ומקרה.

ככלל, ניתן לומר כי בית הדין הרבני פועל לרוב על פי ההלכה ופסיקותיו נסמכות על הדין הדתי ועל הדין האזרחי, בעוד בית המשפט לענייני משפחה “פתוח” יותר להלכות ולתקדימים חדשים מהדין האזרחי.

כמו כן, לא פעם, בגירושין ברבנות בית הדין הרבני עוסק בשאלה “מי אשם” בפירוק הנישואין, ואם יתגלה כי הנישואין התפרקו באשמת האישה, למשל אם בגדה, הוא עלול לשלול ממנה מזונות, כתובה ותוספת כתובה.

ניתן לומר כי אם ניקח שני מקרים דומים לחלוטין, ומקרה אחד יידון בבית המשפט לענייני משפחה והמקרה השני יידון בבית הדין הרבני – יהיו שתי פסיקות שונות.

עורך דין לגירושין, יודע את ההבדלים בין הערכאות השונות, יכיר את סיפור המקרה לפרטיו ויוכל להתאים את המקרה לערכאה (ברור שניתן לעיתים, במקרים דומים, להגיע גם לתוצאות דומות בבית המשפט למשפחה ובבית הדין הרבני).

פתיחת תיק יישוב סכסוך עבור גירושין

אז איך מתחילים הליך גירושין? בפתיחת תיק גירושין. המוסד בישראל אשר מוסמך לחתן או לגרש, הינו בית הדין הרבני, ואך ורק הוא.

על פי לשון סעיף 1 לחוק שיפוט בתי דין רבניים (נישואין וגירושין), 1953: “ענייני נישואין וגירושין של יהודים בישראל אזרחי המדינה או תושביה יהיו בשיפוטם הייחודי של בתי דין רבניים”.

לכן, גירושין ניתן יהיה לעשות אך ורק בבית הדין הרבני. כיום, בעקבות החוק להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה, בטרם פתיחת תביעת הגירושין יש לפתוח בהליך יישוב סכסוך. ומה בעניין דמי מזונות, חלוקת רכוש ומשמורת? דברים הכרוכים מטיבם וטבעם – יידונו ברבני, כגון: משמורת ילדים.

דברים שאינם כרוכים מטיבם וטבעם – למשל חינוך ילדים, מזונות ילדים, רכוש – יש לכרוך בפועל, כלומר לציין בתביעה באופן מפורש את התביעות הנלוות לתביעת הגירושין.

מהן העלויות להליך גירושין?

עלויות הליכי גירושים הינן עלויות שקבועות מראש ומתעדכנות מעת לעת. במידה ולבן הזוג, אשר מעוניין להתגרש יש חיסרון כיס מסיבה כזו או אחרת, בעת הגשת התביעה עליו להגיש בקשה נוספת לפטור מאגרה.

לבקשה זו יצורפו מסמכים המעידים על המצב הכלכלי של אותו אדם. במקרה של גירושין בהסכמה, העלויות נמוכות וניתן להגיש בקשה מוסכמת לבית הדין הרבני, רצוי, כמובן, עם הסכם גירושין כולל, ואז גם אין צורך בהליך יישוב סכסוך.

כאשר הגירושים אינם בהסכמה, האגרות גבוהות יותר ומשתנות, ככל שהתיק מורכב יותר וכולל פרטים נוספים – כך האגרה תהיה גבוהה יותר. למשל, אגרת תביעת גירושין בלבד תעלה מאות ₪, אך תביעת גירושין מורכבת, הכוללת חלוקת רכוש, עיקולים, ועוד, יכולה לעבור את סך האלף ₪ לפתיחת התיק.

בבית הדין קיימות גם תביעות נוספות כמו ‘תביעת מורדת’ ו’בקשה לשלום בית’, אשר כל אחת מהן תעלה לבני הזוג כמה מאות שקלים. בנוסף, קיימות יחידות סיוע הכוללות עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, מגשרים וכו’, אשר אליהם בני הזוג יכולים לפנות, כאשר הם מעוניינים לפתור את הסכסוך או את המשבר המשפחתי בדרך של הידברות ושיתוף פעולה.

כיום, מדובר בהליך שהוא הליך חובה בטרם הגשת תביעות בנושאי גירושין.

בדיקה משפטית של היבטים כלכליים תציג לך כמה הרכוש והכספים שלך שווים
ומה תוכל לעשות כדי להשאיר אצלך כמה שיותר

* תקבל את המקסימום שמגיע לך

יישוב סיכסוך – תהליך גירושין מהיר


תהליך גירושין
הוא הליך אשר מועד תחילתו ידוע, אך סופו לא ידוע.

דרך נוספת שבה בני הזוג יכולים להתגרש, והיא מהירה הרבה יותר היא באמצעות עריכת הסכם גירושין אצל עו”ד מגשר.

הצדדים יכולים לפנות להליך גישור, שהינו הליך נעים וידידותי יותר מאשר הליך גירושין בין כתלי בית המשפט או בית הדין.

הצדדים יכולים לפנות להליך גישור  בעצמם או לקחת ליווי של עורך דין אשר ישמור לאורך הליך הגישור על האינטרסים של הלקוח.

רוצה לדעת איך מתחילים הליך גירושין

בני הזוג יכולים לגבש הסכם גירושין אשר ישקף את כל הרצונות והמחלוקות המפריעים להם, ולאחר החתימה על ההסכם, לגשת לבית הדין או לבית המשפט לענייני משפחה אשר ייתן לו תוקף של פסק דין. קיימת חבות לאשר הסכם גירושין בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני.

 

הליכי גירושין עם הילדים


הליך גירושין הוא דבר שאינו פשוט, אך הופך להיות מורכב עוד יותר כאשר מעורבים ילדים בעניין, וככל והילדים עם בעיות רגשיות ו/או פיזיות – כך קשה יותר.

כאשר קיימים ילדים משותפים, בני הזוג ירצו להתגרש כמה שיותר מהר, על מנת לחסוך פגיעות מיותרות בהם. במצב זה, רצוי יותר מתמיד לנסות ולהתגרש דרך גישור.

הגישור הוא הליך ידידותי, נעים ומהיר הרבה יותר מדרך הגישה לערכאות המשפטיות, וזוג אשר הצליח לגבש הסכם גירושין אשר משקף את רצונותיו, יכול לחסוך לעצמו זמן, משאבים ואנרגיות רבות.

גם אם בני זוג בחרו להתגרש בדרך הגישור, רצוי מאד להיות מלווה בעורך דין המתעסק בתחום דיני המשפחה, כי גם הליך גישור יכול להסתיים באופן שאינו מיטיב עם הצדדים במידה והתנהל ללא ליווי.

עורך דין לענייני משפחה בקיא יודע כיצד להציג את רצונות הלקוח וכיצד להשיג את התוצאה הטובה ביותר בעבור הלקוח ולטובת הילדים המשותפים.

הורדת טופס לפתיחת יישוב סיכסוך


בקשה ליישוב סיכסוך – בית הדין הרבני – להורדת הטופס, לחץ כאן >>>

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – 

בקשה ליישוב סיכסוך – בית משפט למשפחה – להורדת הטופס, לחץ כאן >>>

רוצה לקבל את המקסימום שמגיע לך?

מלא את הטופס מתחת לסרטון

וקבל גישה לסרטון הדרכה

שיראה לך  איך לקבל את המקסימום

שמגיע לך בהסכם גירושים

חשוב לזכור שהתנהלות כוחנית לא משיגה תוצאות, למעשה היא תציג אותך לא טוב מול השופט או הדיין – מידע חשוב נוסף נמצא עבורך באתר.

לפני שמשיגים תוצאות מצויינות צריך להגדיר איזה תוצאות רוצים להשיג, ומה יוגדר כהצלחה בתהליך – פרטים באתר.

כשאתה נמצא בנקודה שבה עליך בחור עו"ד שייצג אותך בהליך גירושים כדאי לברר מה הלקוחות שלא אומרים עליו, לא להתבייש ולבקש המלצות וחוות דעת – התשובה המלאה נמצאת באתר.

אפשר לפתוח תיק יישוב סיכסוך  באחד משני המקומות הבאים, בבית הדין הרבני או בבית המשפט למשפחה, כדאי להתייעץ עם עו"ד איפה הכי נכון במקרה הספציפי שלך – התשובה המפורטת נמצאת באתר.

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים
  • יערה ענסי Avatar יערה ענסי
    20/12/2020
  • תודה לך חגית על הייעוץ המקצועי והליווי האישי. אני מרגיש שקיבלתי תמורה מלאה לכסף שלי. אשמח להמליץ בחום על האנושיות שלך ועל התוצאה המצויינת שהשגת עבורי

    dudi darzi Avatar dudi darzi
    20/12/2020
  • Dor Rozen Avatar Dor Rozen
    20/12/2020
  • הפנתי אליך חברה לגבי גירושים אזרחים הסכם הורות משותפת וחלוקת רכוש. עזרת לה עם הרבה סבלנות והמחירים הוגנים תודה לך אשמח להמשיך ולהמליץ

    Jenya Noname Avatar Jenya Noname
    20/12/2020
  • המרכז הישראלי לצוואות וירושות Avatar המרכז הישראלי לצוואות וירושות
    20/04/2022
  • הפנתי לחגית ידידה טובה שלי לייעוץ משפטי עקב סכסוך משפחתי עם בעלה, חגית הזמינה את בעלה של החברה שפגישת גישור, והצליחה לגשר בינהם ולאפשר להם להיפרד יפה, בפרק זמן קצת יחסית, תודה חגית - שמח להמליץ בחום על שירותיך

    שקד רויטלמן Avatar שקד רויטלמן
    20/12/2019
  • מקצועית, יסודית, קפדנית ואישיות נדירה 😃

    Miri Roaky Avatar Miri Roaky
    20/12/2020
  • sharon ruso Avatar sharon ruso
    20/12/2018
  • הפנתי לעורכת דין לגירושין חגית לב חברה טובה שנקלעה למשבר זוגי קשה ובאמצע היו 3 ילדים קטנים. חגית המקסימה ליוותה אותה בתהליך ושמרה על כל זכויותיה הכספיות והן על תהליך מכובד ושמירה על הילדים. מומלץ מאוד!! :)

    עדי סיון Avatar עדי סיון
    20/12/2018
  • אני ממליץ על חגית לב שיש לה לב ענק. למרות הפרעות שלי ואתגרים של המצב. הצלחת להשיג לי הסכם גירושים שעושה לי סדר בחיים. תודה לך

    david dar Avatar david dar
    20/12/2020

אז מה הדבר הנכון

לעשות עכשיו

במקרה שלך?