fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חלוקת רכוש מטבעות וירטואליים

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים

חלוקת רכוש מטבעות וירטואליים


ביטקוין הוא מטבע כמו כל מטבע אחר, רק שמאחוריו אין עומד בנק או גוף ממשלתי, ביטקוין הוא מטבע וירטואלי.

אז מדוע הביטקוין שווה ערך?
טענה קדומה אומרת שדבר הוא בעל ערך אם החברה מסכימה כי הוא כזה, וזה בדיוק המצב של הביטקוין.

הייחוד של הביטקוין הוא שאין שם "כסף מזומן" וכל כולו נמצא בקבצים המכונים "ארנק ביטקוין". מדובר למעשה ברצף של מספרים ייחודי ובלתי ניתן לחיקוי, כאשר כמות הביטקוין הזמינה מוגבלת והיא זו אשר יוצרת את הדרישה למטבע ונותנת לו ערך.

יצוין כי, חישוב ערך הביטקוין על מנת לחלקו בין בני הזוג – אינו עבודה פשוטה. ערך הביטקוין נקבע על פי ביקוש והיצע, מטבע הביטקוין שונה מיורו או מדולר והתנודתיות היא גדולה. חשוב לדעת ששוויו של הביטקוין שנתגלה בין הצדדים, יוערך ויתחלק בין בני זוג בעת גירושין כמו כל נכס אחר.

בדיקה משפטית של היבטים כלכליים תציג לך כמה הרכוש והכספים שלך שווים
ומה תוכל לעשות כדי להשאיר אצלך כמה שיותר

* תקבל את המקסימום שמגיע לך

קיימות בעולם בורסות מקוונות אשר באמצעותן ניתן להחליף היום שקלים או דולרים למטבע הוירטואלי, כמו כן באם אדם אחר מעוניין לקבל תשלום דרך ביטקוין, ניתן להעביר לו את המטבעות דרך הארנק הוירטואלי.

מאחר ותחום זה חדש באופן יחסי, לא קיים מס על הביטקוין היום, ובדיוק בגלל זה דנים היום בעולם בנושא על מנת להעניק לו מעמד לגיטימי של מטבע. ברור כי אם ידווח אדם המחזיק בביטקוין או בכל מטבע וירטואלי אחר  על רווח, בין קניה למכירה, אז יחול עליו מס.

יצוין כי נכון להיום קיימים מעל אלף מטבעות דיגיטליים שונים. מטבעות אלה מכונים מטבעות אלטרנטיביים או בקיצור – אלטים. לכל מטבע שווי שוק משלו,  הנגזר מהיצע המטבעות הקיים ומחיר המטבע.

ביטקוין בין מתגרשים

הקושי המרכזי בחלוקת רכוש של מטבע וירטואלי (ביטקוין או כל מטבע אחר) בין בני זוג המתגרשים

 

הקושי מצוי בעיקר במטבע עצמו, בביטקוין, ולא בחלוקה עצמה בין בני הזוג, כי ברגע בו יוערך שווי הביטקוין – הוא יתחלק כמו כל נכס אחר בין בני זוג: הון עצמי, נכסים, קרקעות, חברות וכדומה.

השאלה הנשאלת היא איך נעריך את שווי הביטקוין? האם ניתן להעלים אותו?

אז ראשית, ההגדרה לביטקוין אינה ברורה כלל, וזאת אנו רואים דרך דיני המס, האם ביטקוין הוא נכס? מטבע? או מט"ח?

חוזר של רשות המיסים אשר פורסם לפני שנה הגדיר את הביטקוין כנכס ולא כמטבע בשל ההנחה, כי עיקר רוכשי המטבעות האלה עושים זאת למטרות השקעה, ולא כדי לבצע באמצעותם רכישות.

אז כמה מטבעות ביטקוין יש לבן הזוג לצורך חלוקתן בעת גירושין? השאלה לא פשוטה, כיום אדם יכול להתחמק מרשויות המס בקלות יתרה ולא לשלם על מטבעות אלה מס, אז וודאי שיכול הוא להסתיר זאת מבן או בת זוגתו.

לאור העובדה, כי המטבעות הדיגיטליים אינם עוברים במערכת הבנקאות הרגילה, אין דרך לאכוף את המיסוי בגינם. המיסוי, נכון להיום, מתבסס על ההנחה שמבצעי העסקה ידווחו עליה. כמוה ההנחה או יותר נכון הציפיה שבן הזוג לא יסתיר מבן זוגו את דבר היותו בעלים של מטבע הביטקוין. באם בן הזוג יסתיר מבן זוגו את אחזקת המטבע הויראטואלי ולא יתקיימו ראיות להוכחת אחזקת המטבע הוירטואלי, אזי שלא ניתן יהיה לחלקו.

מאחר והביטקוין מצוי בתוך ארנק דיגיטלי, ללא זהות מוחשית, בעולם מתקדם טכנולוגית, ניתן לנסות ולהסתיר גם את הביטקוין, אומנם מדובר ברמת אבטחה גבוהה מאוד, אך עם הטכנולוגיה היום, קיימת הסברה, כי אין משהו שאינו בר מעקב.

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים
  • Roy Kuper Avatar Roy Kuper
    20/12/2020
  • אני ממליץ על חגית לב שיש לה לב ענק. למרות הפרעות שלי ואתגרים של המצב. הצלחת להשיג לי הסכם גירושים שעושה לי סדר בחיים. תודה לך

    david dar Avatar david dar
    20/12/2020
  • הפניתי לחגית חבר והוא היה סופר מרוצה מהמקצועיות, השירות האנושי, התמיכה הנפשית בהתמודדות עם התהליך הלא פשוט, וכמובן מהתוצאות! מומלץ בחום! שלא תזדקקו, אבל אם ח"ח כן, לפנות רק לחגית!

    Avi Krainer Avatar Avi Krainer
    20/12/2019
  • תודה חגית היקרה, הליווי שעשית לי מהתחלה ועד לסוף עם התוצאה שרציתי תודה על הכל

    zeeve sendekie Avatar zeeve sendekie
    20/12/2019
  • תודה לך חגית על הייעוץ המקצועי והליווי האישי. אני מרגיש שקיבלתי תמורה מלאה לכסף שלי. אשמח להמליץ בחום על האנושיות שלך ועל התוצאה המצויינת שהשגת עבורי

    dudi darzi Avatar dudi darzi
    20/12/2020
  • הפניתי לחגית חברה שלי שבעלה הפעיל כלפיה אלימות כלכלית ״וסגר לה את כל הברזים״. חגית ליוותה אותה בהצלחה והשיגה עבורה בהסכם הגירושין 50% זכויות מהווילה במושב וזאת למרות הסכם ממון שהיה לפני הנישואים. שמח להמליץ על עו״ד חגית לב שמטפלת בנואעם רגישים אלו ברכות ובמקצועיות

    Ori Segev Avatar Ori Segev
    20/12/2018
  • הפנתי אליך חברה לגבי גירושים אזרחים הסכם הורות משותפת וחלוקת רכוש. עזרת לה עם הרבה סבלנות והמחירים הוגנים תודה לך אשמח להמשיך ולהמליץ

    Jenya Noname Avatar Jenya Noname
    20/12/2020
  • רציתי להגיד לך פשוט תודה את מדהימה ומקצועית

    רחל לב Avatar רחל לב
    20/12/2019
  • היי חגית יקירה! אין כמוך.זה כל כך נעים לראות שאת דואגת לנו מעבר ליחסי עו"ד -לקוח בלבד,אלא מכל הלב וזה כבר עושה המון,ואנחנו אוהבים אותך על זה!!! מי יתן ועוד יירבו כמוך

    עינת בלונדר Avatar עינת בלונדר
    20/12/2017
  • עו"ד חגית לב, היא לפני הכל קסם של אישיות!! 🌸🌸🌸🌸 היא סובלנית, אכפתית, רגישה , מסורה ונאמנה ללקוח ולעבודתה.אישה מדהימה עם המון נתינה ולב ענק. חגית מאוד מקצועית ועזרה לי לפני 5 שנים כשהייתי בהליכי גירושין מתקדמים, יעצה ונתנה לי מס' טיפים על מנת שאעבור את התהליך על הצד הטוב ביותר ובקלות בבית הדין הרבני. היה לי מזל גדול שפניתי אליה, כיוון שעו"ד שליוותה אותי בהתחלה, החסירה ממני פרטים ולא נתנה לי את כל המידע והאינפורמציה. חגית דאגה לי ובזכותה תהליך הגירושין שלי עבר בשלום. בשנה האחרונה , פניתי לחגית שוב בענייני תהליך הורות משותפת שהתחלתי ובכוונתי להמשיך אצלה.כן ירבו כמוה !! ממליצה בחום ובאהבה לפנות אליה . בברכה, טליה לוי

    tali levy Avatar tali levy
    20/07/2022

אז מה הדבר הנכון

לעשות עכשיו

במקרה שלך?