fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חישוב דמי מזונות ומדור

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים

זהו, החלטתם להתגרש והגעתם לשלב בו צריך לקבוע את סכום דמי המזונות.
אני מניחה שאם הגעת לפה אז חשוב לך להבין
איך מתבצע חישוב דמי מזונות ומדור
 – בצדק.

תשלום המזונות בהליך גירושין הינו נושא שיש לו משקל כלכלי רב על מצבך הכלכלי ולכן
דורש התנהלות מאד מדויקת וחכמה.

כך שההבדל בין התנהלות משפטית נכונה להתנהלות לא נכונה, תשפיע על ההפרש בין מאות לאלפי ₪ במצטבר (לאורך השנים) וזה, ישפיע על איכות ורמת החיים שלך.

זו ההזדמנות לעשות סדר בכל הקשור לנושא דמי מזונות ומדור.

אפתח בזה שהעיקרון שמנחה את בית המשפט בנושא זה הוא
שהאחריות הכלכלית על הילדים חלה על שני ההורים.
לכן, כאשר בית המשפט יפסוק דמי מזונות, הוא יתחשב בכושר ההשתכרות של שני ההורים, ההוצאות שלהם והכנסותיהם השונות.

לכן, כאשר בית המשפט יפסוק דמי מזונות, הוא יתחשב בכושר ההשתכרות של האב, הוצאותיו וכן הכנסותיו השונות ונכון להיום הוא יתחשב גם בכושר השתכרות האם, הוצאותיה והכנסותיה השונות.

חישוב דמי מזונות ילדים | עו"ד חגית לב

אז כיצד נקבעים דמי המזונות?


לאחרונה, חלה התפתחות בכל הנוגע לחישוב דמי מזונות ומדור, אשר מחושבים באופן שונה ממה שחושבו עד היום. בראשות וועדה בכנסת, הומלץ כי גובה דמי המזונות שעד היום חושבו על פי הדין הדתי, יקבעו מעתה על פי הדין האזרחי, ובעיקר על פי יכולתם הכלכלית של שני ההורים ועל פי משך הזמן שהילדים שוהים אצל כל אחד מהם.

גם פסיקה לדמי מדור לא תהיה חד משמעית, ובית המשפט יחשב את דמי המדור, כאשר הוא יבדוק האם הילדים גרים בבית בבעלות האם או בשכירות, כיצד משולמת המשכנתה או דמי השכירות ויחייב את האב באחוז מסוים מדמי המדור, אלא אם יש סיבה מוצדקת שלא לחייב אותו בדמי מדור, כגון חלוקת זמני שהייה שווים והשתכרות שווה.

גם פסיקה לדמי מדור לא תהא חד משמעית, ובית המשפט יחשב את דמי המדור, כאשר הוא יבדוק האם הילדים גרים בבית בבעלות האם או בשכירות, כיצד משולמת המשכנתא או דמי השכירות ויחייב את האב באחוז מסוים מדמי המדור, אלא אם יש סיבה מוצדקת שלא לחייבו בדמי מדור, כגון חלוקת זמני שהייה שווים והשתכרות שווה.

אם אתם מעוניינים לבחון איך לשלוט ולהשפיע על גובה דמי מזונות ילדים שישולם מדי חודש,
אתם מוזמנים לשריין פגישת ייעוץ בנושא.

* תקבלו את המקסימום שמגיע לכם

אז כמה משלמים דמי מזונות


על מנת שבית המשפט יפסוק את גובה דמי המזונות, הוא ראשית יבדוק מהם צרכיו ההכרחיים של הילד.

כאשר יקבע סך מסוים לו הילד זקוק מדי חודש לצורך מחייתו הבסיסית, הוא יבדוק את הכנסות האב, האם, נכסיהם ופוטנציאל ההשתכרות שלהם.

חישוב דמי מזונות ומדור

לאחר מכן, יקבע לאב גובה דמי מזונות ביחס לזמן השהייה של הילד אצלו, אם בכלל ראוי ונכון בנסיבות העניין לפסוק כן, שהרי אם חלוקת ימי השהייה שווים וההכנסות שוות אזי לא יהיה חיוב במזונות.

בית המשפט העליון הטיב להסביר בפסיקתו בבע”מ 919/15, מה העיקרון אשר מנחה אותו בבואו לבצע חישוב דמי מזונות ומדור:

“בגילאי 15-6 חבים שני ההורים במזונות ילדיהם מדין צדקה. אימוצה של פרשנות זו יביא לכך שבגילאים האמורים תוטל החבות במזונות באופן שווה על שני ההורים, תוך שחלוקת החיוב ביניהם תיעשה על סמך בחינת יכולותיהם הכלכליות היחסיות מכלל המקורות העומדים לרשותם, לרבות שכר עבודה; הסדר המשמורת הפיזית שנקבע; ויתר הנסיבות הצריכות לעניין”.

עורך דין גירושין


נושא חישוב דמי מזונות ומדור, הינו בין הנושאים החשובים והאקוטיים ביותר להורה המתגרש.

חשוב לדעת כי לאחרונה חלו תמורות בכל הנוגע לקביעת דמי המזונות ודמי המדור וחשוב מאד להתייעץ עם עורך דין העוסק בדיני משפחה, על מנת שמצד אחד אב לא יצטרך לשלם דמי מזונות גבוהים מדי, ומאידך, אם לא תקרוס כלכלית בשל תשלום מזונות מועט.

חישוב תשלום דמי המזונות יתבסס על נתונים כלכליים של שני ההורים, כאשר הוועדה פיתחה נוסחה כמעט מדויקת לחישוב גובה דמי המזונות אשר יוטלו על ההורים. עקרון העל של הוועדה הוא שהאחריות הכלכלית לילדים חלה על שני ההורים.

גם תשלומי “המחציות”, אותם תשלומי חוגים, רפואיים חריגים, שיעורי עזר, שעד היום התחלקו בין שני ההורים באופן שווה, יתחלקו ביחס להכנסותיהם.

על פי מסקנות הועדה, אותה נוסחה שהוועדה תפתח, יתאים לרוב רובם של ילדי מדינת ישראל. במצבים אחרים, חריגים, למשל במצב בו הילד סובל מנכות או זקוק לצרכים מיוחדים, מקרה זה יובא בפני שופט לצורך חישוב דמי המזונות.

תשלום מזונות במשמורת משותפת


מאחר ואין דמי מזונות קבועים לכל ילד וילד, בית המשפט פוסק את דמי המזונות בכל מקרה לגופו לאחר שבחן את כל הפרמטרים הרלוונטיים.

באילו פרמטרים מדובר?

ישנם פרמטרים הקשורים בצרכיו ההכרחיים של הילד וברמת החיים אליה הורגל.

למשל, אם היה הילד רגיל למספר חוגים מסוים בשבוע או לטיפולים פסיכולוגים, בית המשפט ישתדל להתחשב בעניין זה.

פרמטר שני, קשור להורים וליכולתם הכלכלית. בבואו של בית המשפט לפסוק דמי מזונות, יבדוק את הכנסות האב בפועל, פוטנציאל השתכרותו והאם הוא מקבל עזרה כלכלית ממקור חיצוני ומה גובהה.

בית המשפט יבדוק נכסים אשר ברשות האב, והאם הוא מכלכל משפחה נוספת. על פי המגמה חדשה של בתי המשפט, תיבדק גם יכולתה הכלכלית של האם, פוטנציאל השתכרותה ושאר הפרמטרים אשר נבדקו אצל האב.

חישוב מזונות במשמורת משותפת יהיה שונה ושוויוני יותר כלפי שני ההורים, מאחר ובית המשפט יחשב את דמי המזונות, כאשר הוא יצא מנקודת הנחה ששני ההורים נושאים באופן שווה בהוצאות הילד, מאחר והוא שוהה אצל שניהם באופן שווה.

איך מחשבים מזונות ?


שאלה זו הינה שאלה מורכבת. מאחר ואין חוק הקובע את גובה דמי המזונות, הרי שתשלום דמי המזונות משתנה מילד לילד, מהליך להליך, וממשפחה למשפחה. גובה תשלום המזונות במשמורת משותפת הינו שונה לחלוטין מגובה תשלום מזונות במשמורת חלקית או משמורת מלאה של האם.

אם בעבר בכל מקרה היו נפסקים לאב דמי מזונות ילדים, ללא התחשבות במשכורת האם והכנסתה, הרי שהיום הדברים שונים לחלוטין ובית המשפט יכול לפסוק לבני הזוג משמורת משותפת ללא מזונות כלל.

חשוב לזכור כי עם הזמן הלכות בית המשפט משתנות ומתקדמות, לכן רצוי לפנות לעורך דין לענייני משפחה לצורך ייעוץ והכוונה.

אם אתם מעוניינים לבחון איך לשלוט ולהשפיע על גובה דמי מזונות ילדים שישולם מדי חודש,
אתם מוזמנים לשריין פגישת ייעוץ בנושא.

* תקבלו את המקסימום שמגיע לכם

גובה דמי המזונות


גובה דמי המזונות יכול גם להשתנות במקרה בו משתנות הנסיבות אשר היו ביום פסק הדין למזונות.

למשל, כאשר חל שינוי במצב משמורת הילדים, לדוגמא מצב בו עברו הילדים ממשמורת יחידנית של האם למשמורת משותפת לשני ההורים נהוג להפחית סך מסוים מדמי המזונות, מאחר והגדלת זמני השהייה של הילד אצל האב, משמע הגדלת הוצאות האב על ידו.

כפי שצוין בשנים האחרונות, מתפתחת מגמה חדשה בפסיקה השואפת לשוויון בין שני ההורים גם בנושא חלוקת דמי המזונות.

על כן, במידה ושני בני הזוג נושאים באופן שווה בנטל גידול הילדים ומשכורת האם שווה לזו של האב ואף עולה עליו, חיוב האב במזונות יבוטל כליל.

 

מזונות ילדים במשמורת משותפת


נושא מזונות הילדים הוא נושא חשוב בכל הליך הגירושין, ואין להקל בו ראש.

מאחר וכיום קיימת התפתחות ושינוי בכל הנוגע לפסיקת דמי מזונות, חשוב, כי כל אחד מבני הזוג אשר עומד בפני הליך גירושין ידע את זכויותיו.

ככלל, ניתן להגיד שתשלום מזונות במשמורת משותפת שואף להיות שוויוני עד כמה שניתן, כלפי שני ההורים, אך כאמור, בית המשפט צריך לשקלל את מלוא הנתונים אשר בני הזוג מציגים בפניו, על מנת לפסוק את דמי המזונות הראויים בכל מקרה ומקרה.

דווקא מסיבה זו, רצוי מאד להתייעץ עם עורך דין העוסק אך ורק בתחום דיני המשפחה, על מנת לזכות להליך הוגן בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני, ושדמי המזונות אשר ייפסקו, ישקפו את הכנסות הצדדים, יכולתם הכלכלית וצרכי הילדים.

אין דמי מזונות קבועים ובית המשפט פוסק את דמי המזונות בכל מקרה לגופו. בית המשפט פוסק לפיי מספר פרמטרים, ישנם פרמטרים הקשורים בצרכיו ההכרחיים של הילד וברמת החיים אליה הורגל. למשל, אם היה הילד היה רגיל למספר חוגים מסוים בשבוע או לטיפולים פסיכולוגים, רגשיים, בית המשפט ישתדל להתחשב בעניין זה. פרמטר שני, קשור להורים וליכולתם הכלכלית, למידע נוסף כנס לאתר.

את גובה דמי המזונות שמשולמים עבור הילדים קובע ביהמ"ש לאחר בחינה של רמת החיים שלהם, הוצאות המחייה עד למועד הפרידה, הכנסות של האב, הכנסות של האם ועוד מספר פרמטרים חשובים, התשובה המפורטת נמצאת באתר.

כשהאבא מבקש להקטין את מזונות הילדים, אז הוא צריך את התנאים הבאים:
1. לבקש משמורת משותפת על הילדים.
2. להציג שהמשכורת שלו / ההכנסה שלו קטנה (צומצמה).
3. להוכיח שההכנסות של האמא גדלו (קיבלה קידום, החליפה מקום עבודה, סיימה לימודים ועוד..).
4. להראות שהצרכים הכלכליים של הילדים קטנו (לא צריכים שיעורים פרטיים, לא הולכים לקיטנות, ועוד..).

מעבר לתשלום המזונות החודשי לעיתים ישנם הוצאות חריגות שמתחלקות שמשולמות ע"י שני ההורים, לדוגמא: חוגים / קייטנות / שיעורים פרטיים / טיפולים רפואיים / טיפולים פסיכולוגים / קלינאית תקשורת / נסיעות לחו"ל במסגרת לימודית / תנועות נוער ועוד – מידע נוסף רלוונטי וחשוב מוצג באתר.

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים
  • הפנתי לעו"ד חגית לב חבר ילדת שלי שאישתו הודיעה לו יום אחד שהם מתגרשים והיא רוצה שהיא ישאיר לה את הבית והעסק המשפחתי ויעוף לה מהחיים, חגית נפגשה איתו, הרגיע אותו - במשך 7 חודשים יישמה אסטרטגיה שתאפשר לו להישאר בעל שליטה בחברה - בתוצאה שהושגה הבחור ניפרד מאישתו מהר, ונשאר אם נכסים שאיפשרו ל רמת חיים מצויינת - לא מובן מאילו- תודה - אשמח להמליץ להפנות אליך גם בהמשך

    ויקטור ויקטורד Avatar ויקטור ויקטורד
    20/12/2019
  • הפנתי אלייך חברה לייעוץ. החברה הייתה מאוד מרוצה. כשיצאה ממך הייתה רגועה, המחיר על הייעוץ היה הוגן. תודה שהיית זמינה גם בתקופה מאתגרת זו

    שירן אסולין Avatar שירן אסולין
    20/12/2020
  • Nadav Raz Avatar Nadav Raz
    20/12/2015
  • הפניתי לחגית חברה טובה שלי שעזרה לה מאוד. חגית את נפלאה. המון תודה!

    מיכל קריינר Avatar מיכל קריינר
    20/12/2019
  • יגאל אילו Avatar יגאל אילו
    20/12/2020
  • הפניתי לחגית חבר לטיפול בסוגיה מאד רגישה. חגית טיפלה בחבר בצורה מדהימה, רגישה וכמובן נחושה.

    רן סיבוני Avatar רן סיבוני
    20/12/2019
  • חגית ליוותה אותי בהליך גירושים בהוגנות ובנחישות תוך שמירה על הילדים שלי ובסופו של תהליך קיבלתי הסכם שמגן על העתיד הכלכלי שלי תודה לך חגית

    המרכז לחלוקת רכוש בגירושין Avatar המרכז לחלוקת רכוש בגירושין
    20/04/2022
  • המלצתי לחבר לעבור הליך גירושין אצל עו״ד חגית לב אחרי ששמעתי מספר המלצות מחברים ומכרים ההליך עבר השלום ואני שומע רק תשבוחות עורכת דין מספר 1 בתחום

    Idan Levi Peor Avatar Idan Levi Peor
    20/12/2017
  • רציתי להגיד לך פשוט תודה את מדהימה ומקצועית

    רחל לב Avatar רחל לב
    20/12/2019
  • הפנתי אליך חברה לגבי גירושים אזרחים הסכם הורות משותפת וחלוקת רכוש. עזרת לה עם הרבה סבלנות והמחירים הוגנים תודה לך אשמח להמשיך ולהמליץ

    Jenya Noname Avatar Jenya Noname
    20/12/2020

אז מה הדבר הנכון

לעשות עכשיו

במקרה שלך?