fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חלוקת מניות בגירושין

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים

חלוקת מניות בגירושין

האם כדאי בהליך גירושין לבקש חלוקה של המניות ולקבל מחצית משווי המניות
או שעדיף לוותר על חלקו במניות החברה ולקבל את שוויין הכספי?


על מנת שנוכל לתת מענה לכך חשוב לדעת האם מדובר בחברה פרטית או שמא מדובר בחברה ציבורית. כאשר ההבדל העיקרי בין שני סוגי החברות הינו שבחברה פרטית בעלי המניות הינם אנשים פרטיים וגם אדם אחד יכול להיות הבעלים של כל מניות החברה ואילו בחברה ציבורית יש מספר בעלי מניות וחלק מבעלי המניות הם הציבור שכן מניות החברה רשומות למסחר בבורסה או שהוצעו לציבור.

כאשר בן הזוג מגלה שבן זוגו מחזיק במניות בחברה פרטית עליו לבדוק:


1. מה שיעור אחזקתו במניות, כלומר מה מספר המניות שיש לו.

2. במידה והבן זוג המחזיק במניות מעוניין להעביר לבן זוגו מניות במקום למכור לו את שוויין יש לוודא בן הזוג המקבל את המניות לא יהיה בעמדת קיפוח, מה שקרוי בשם "קיפוח המיעוט".

במצב זה יכולים רוב בעלי המניות לדלל לו את מניותיו וכן להבריח את נכסי החברה ו/או להבריח את כספי החברה ורווחיה וכן יכולים בעלי הרוב לקבל עוד מיני החלטות שייפגעו בזכויות המיעוט לרבות מכירת פעילות החברה.

3. בן הזוג שיימצא בעמדת המיעוט צריך לדאוג לרשום מראש בהסכם הגירושין כללים ופרמטרים שימנעו את המצב של "עושק המיעוט" או "קיפוח המיעוט". בין היתר צריך לציין בהסכם הגירושין מה יירשם בתקנון החברה, להגדיר את בעלי התפקידים בחברה ולהביא באמצעות כך את האינטרסים של בעלי מניות המיעוט ושמירה על הכללים הקבועים בחוק החברות.

4. בעל המניות בחברה יכול למכור את הפעילות בחברה ולמעשה לרוקן את החברה מתוכן, במצב זה יש להיזהר מעריכת הסדר שיגביל את התחרות שלא יסתור את חוק ההגבלים העסקיים וכן שלא יסתור את חוק יסוד חופש העיסוק.

לאחר בחינת המצב עליו להחליט אם הוא דורש לחלוק עם בן זוגו במניות שכן מכח חוק יחסי ממון מגיעים לו מחצית הזכויות במניות שיש לבן זוגו או שמא הוא רוצה לאמוד את שוויין הכלכלי של המניות ולקבל את שוויין בכסף.

בדיקה משפטית של היבטים כלכליים תציג לך כמה הרכוש והכספים שלך שווים
ומה תוכל לעשות כדי להשאיר אצלך כמה שיותר

* תקבל את המקסימום שמגיע לך

נשאלת השאלה כיצד מחשבים/ אומדים את ערך המניות בחברה?


בחברה ציבורית –
ניתן לקבל רקע מסוים על החברה באתר מאיה של הבורסה לניירות ערך. באתר ניתן למצוא חומר רב הפתוח לעיון הציבור בכל הקשור לחברה ולמחזיקי המניות בה וכן יש מחיר שוק למניה הנסחרת בבורסה. אך צריך להיזהר, שכן אין וודאות בבורסה ולכן מחיר השוק יכול להתהפך בן לילה.

בחברה פרטית – הדרך המקובלת הינה לשכור שירותיו של מעריך חברות אשר ישום ויאמוד את שווי החברה. קיימות דרכים מגוונות לביצוע הערכת שווי חברה וכל שמאי בוחר בדרך שנוחה לו ובהתאם לכך התוצאה יכולה להשתנות בעשרות אחוזים בין מעריך אחד לשני. לכן חשוב במסגרת הליך הגירושין לקבוע את אופן ביצוע הערכות השווי שישקפו את האינטרסים של הצדדים. חשוב גם לבדוק

עסקאות עתידיות שיש לחברה, למשל אם החברה עומדת לבצע עיסקה שתעלה את ערך החברה אז צריך לבדוק רכיב זה במסגרת הליך הגירושין.

במקרים בהם מדובר בחברה בינלאומית

בוחרים במעריך שווי חברות במדינה בה החברה נמצאת שישום את השווי, אך הנטייה במקרה של חברה בינלאומית או בחברה שנמצאת מחוץ לגבולות ישראל, היא להעריך את השווי ולחלק את הזכויות הכספיות שכן בן הזוג בארץ נמצא חסר יכולת לבדוק את פעילות החברה ולעקוב אחר עסקיה.

במרבית המקרים בחרו בני הזוג שאינם מחזיקים במניות לבצע הערכת שווי ולקחת מחצית מהזכויות של בן הזוג וכך לחסוך לעצמם את ההתמודדות והפחד עם תחום שהוא זר להם, שהרי אינם בקיאים בהלך הרוח של החברה ובעסקיה ולכן בוחרים לקבל את זכויותיהם בכסף.

בתי המשפט לענייני משפחה מצדדים בפתרון זה, בין היתר, כדי להימנע מהליך ארוך ומסורבל הקשרו גם לדיני החברות.

בעל עסק בהליך גירושין ? חייג עכשיו לשוחח עם עורך דין גירושין

איך מתבצעת חלוקת מניות בגירושין
עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים
  • תודה לך על הייעוץ המקיף והאישי שנתת לחבר טוב שלי, שהפנתי אליך, הוא הגיע אליך בעקבות סכסוך משפחתי, ונתת לו עצה ששוה זהב, וכך הוא הצליח להימנע מהליך גירושין קשה, תודה לך

    שמעון וקסלר Avatar שמעון וקסלר
    20/12/2019
  • Dor Rozen Avatar Dor Rozen
    20/12/2020
  • הפנתי לעו"ד חגית לב חבר ילדת שלי שאישתו הודיעה לו יום אחד שהם מתגרשים והיא רוצה שהיא ישאיר לה את הבית והעסק המשפחתי ויעוף לה מהחיים, חגית נפגשה איתו, הרגיע אותו - במשך 7 חודשים יישמה אסטרטגיה שתאפשר לו להישאר בעל שליטה בחברה - בתוצאה שהושגה הבחור ניפרד מאישתו מהר, ונשאר אם נכסים שאיפשרו ל רמת חיים מצויינת - לא מובן מאילו- תודה - אשמח להמליץ להפנות אליך גם בהמשך

    ויקטור ויקטורד Avatar ויקטור ויקטורד
    20/12/2019
  • הפניתי לחגית חבר לטיפול בסוגיה מאד רגישה. חגית טיפלה בחבר בצורה מדהימה, רגישה וכמובן נחושה.

    רן סיבוני Avatar רן סיבוני
    20/12/2019
  • Nadav Raz Avatar Nadav Raz
    20/12/2015
  • יגאל אילו Avatar יגאל אילו
    20/12/2020
  • המרכז הישראלי לצוואות וירושות Avatar המרכז הישראלי לצוואות וירושות
    20/04/2022
  • חגית תודה על הסבלנות וההסברים הנפלאים שעזרו לי להבין את התהליך ולהצליח ולהגיע לתוצאות הרצויות

    ‫טוני ירון ”הזברה“ אנטניר‬‎ Avatar ‫טוני ירון ”הזברה“ אנטניר‬‎
    20/12/2019
  • הפניתי לחגית אנשים יקרים לי שחזרו לומר לי תודה. זה אומר הכל :-)

    Liat Ben Hayun Avatar Liat Ben Hayun
    20/12/2020
  • חגית ליוותה אותי במשך כמעט 3 שנים בתיק מורכב ואינטנסיבי. חגית ליוותה אותי מבוקר ועד ליל, תמיד סבלנית, קשובה, שולטת בכל הפרטים, והכי חשוב - מקצוענית מאין כמותה. אם הייתי צריך לעבור חלילה שוב את המסע הזה, הייתי בוחר בה ללא צל של ספק. אומרים שבמסע משפטי, מעבר למקצוענות ומקצועיות, צריך גם חבר שידע היכן ללחוץ והיכן להרפות - אז אם הגעתם לכאן, יש לכם את המלצתי החמה!

    Guy Shalom Avatar Guy Shalom
    20/12/2020

אז מה הדבר הנכון

לעשות עכשיו

במקרה שלך?