fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פתיחת תיק גירושין ברבנות ✔️ גירושים ברבנות מה עושים? מעודכן 2021

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים

יש לך צורך בייעוץ מעורך דין לענייני משפחה כי התקבלה ההחלטה להתגרש!

ועכשיו רוצים לדעת: איך שורדים את הגירושין כלכלית? מה יהיה עם הנכסים? הכספים? החשבונות? הפנסיה?

ברור שיש לך מה להפסיד בהליך גירושים אם לא תתנהל בחוכמה.
לכל פעולה או אמירה שלך מעכשיו יש השפעה על התוצאה שתשיג.

אז הגעת למקום הנכון עבורך!

הרוב מתבלבלים, אז נעשה סדר – ברבנות מתחתנים וברבני מתגרשים

כאמור, בבית המשפט לענייני משפחה ידונו התביעות הכרוכות בהליך הגירושין עצמו. באם הצדדים הגישו תביעתם שם או שמי מהצדדים הגיש תביעתו ראשון. 

השופטים אשר יושבים בבית המשפט לענייני משפחה שונים מהדיינים היושבים בבית הדין הרבני. לכן פסיקותיהם והתייחסותם למקרים השונים הינם שונה.

שאלות תשובות לגבי גירושים ברבנות

ב 80% מהמקרים אני מצליחה להגיע להסכמות על הסכם גירושים עוד בשלב הליך הגירושים המקדמי (לפני הגשת תביעות) כלומר באמצעות ניהול משא ומתן עם העו"ד של הצד השני ואז העלות הכוללת לניהול וליווי המשא ומתן והכנת הסכם גירושים הינה 37,000 ש"ח + מעמ.

במידה והצד השני בחר בייצוג של עו"ד לוחמני שמעוניין להצדיק שכר טרחה גבוה או שנותן ל"מבינים" להתערב ולהשפיע עליו (כמו: אמא/אחות חבר) אז לצערי העלויות הינם גבוהות יותר כי צריך להשקיע הרבה יותר שעות הניהול ההליך המשפטי בבית הדין הרבני ואז העלויות יכולות להגיע גם ל 100,000 אלף ש"ח ובמקרים מאד חריגים גם יותר. 

בכל מקרה, בסיום פגישת ייעוץ, לאחר שאני בוחנת ביחד עם הלקוח את האפשרות לגישור, את חיי הנישואין שלו, מצבו הרגשי והכלכלי, את ההשלכות הכלכליות של הגירושים שלו, את קשריו עם ילדיו ומסייעת לו להגדיר את התוצאה המוצלחת והרצויה בעבורו אני מציגה את העלות הכספית הכוללת.

באופן עקרוני החוק קובע שכל הרכוש, הכספים, הזכויות הסוציאליות , הנכסים, חובות והייתחיבויות מתחלקים חצי/חצי באופן שווה. אולם בפועל – ישנם מקרים רבים שזה לא כך (לדוגמא: כשיש הסכם ממון / הסכם הלוואה עם ההורים / אלימות פיזית / חברה שנסחרת בבורסה / בגידה ועוד….) ולכן יש חשיבות ומשמעות גדולה מאד להגיע לעו"ד שמתמחה בהיבטים כלכליים ופיננסים בגירושים. מידע חשוב נוסף נמצא עבורך באתר בעמוד >>>  https://bit.ly/431xeTn

למי שלא למד משפטים אין באמת את הידע והיכולת להתרשם ממיקצועיות של עו"ד ולכן עדיף ללמוד מניסיונם של אחרים – כלומר, עורך דין גירושים שיש לו מאות ממליצים – חלקם בעדויות בפנים גלויות בוידיאו – יהיה עדיף על עו"ד שחבר הפנה כי הוא מכיר אותו מ….. או שיש לו 6 ממליצים בפיסבוק / בגוגל.

מכל עו"ד שתבחרו ללכת תבקשו לראות  20 ממליצים לפחות (ל 2/3 – חברים ומכרים) ואתם תבחרו איזה המלצות לקרוא ולהסתמך עליהם

ההמלצה שלי היא תמיד לפגוש 2/3 עו"ד שונים – בדיוק כמו שמתייעצים עם כמה רופאים לפני שהולכים לניתוח משמעותי.

לצפיה בלקוחות ממליצים שלי לחצו כאן >>> עורך דין גירושין ממומלץ

לאנשים שונים ישנם מטרות שונות בגירושים, חלק יעדיפו לשמור על קשר מצויין עם הילדים ולחלק יהיה חשוב למנוע פגיעה בבת / בן הזוג ויש כאלו שחשוב להם לשמור על העסק / פנסים וכאלו שהכי חשוב להם לא להפסיד את הבית. 

בפגישת ייעוץ עם עו"ד משפחה מגדירים את התוצאות שרוצים להשיג ולפי זה בונים את ההאסטרטגיה המשפטית המדוייקת להשגת המטרה – ישנם מקרים שעדיף לגבר שהתיק המשפטי שלו יתנהל בבית הדין הרבני וישנם הרבה מקרים שעדיף בבית משפט למשפחה (אותו הדבר על לאישה) – אין משוואה אחת זהה לכולם.

ולכן עדיף בשלב הראשון להגיע לפגישת ייעוץ שבמהלכה יבחן המקרה הספציפי, תוגדר המטרה הרצויה ואז יתקבל הייעוץ בהתייחסות ל:
מה לעשות עכשיו, ממה להיזהר, מה להגיד, איך להגיד, איזה מסמכים / מיידע לאסוף, על מה אפשר לוותר ועל מה לא, מה ההשלכות של הדברים וכמובן מענה לשאלות שלך בנושא הילדים (מזונות והסדרי שהות) במידה ויש מתחת לגיל 18 , חלוקת הרכוש (הבית, הפנסיה, עסק, זכויות סוציאליות חשבונות בנק) ועוד…

לתאום פגישת ייעוץ – לחצו כאן >>>

פתיחת תיק גירושין ברבנות 


בית הדין הרבני נוהג לפסוק על פי עקרונות ההלכה והדין הדתי, בעוד שבית המשפט לענייני משפחה נוטה לפסוק על פי ההלכות והפסיקות הקיימות.

השאלה הנפוצה ביותר בקרב בני הזוג ששוקלים הגשת תביעת גירושין היא, האם עדיף פתיחת תיק גירושין ברבנות ?
כלומר, האם כדאי לפנות לבית הדין הרבני או לבית המשפט לענייני משפחה?

התשובה היא לא ברורה או אחידה, וחשוב להתייעץ עם עורך דין גירושין אשר יבדוק את המקרה לגופו.


ההבדל בין פתיחת תיק גירושין בבית הדין הרבני לבין ביהמ"ש לענייני משפחה


אז החלטת על פתיחת תיק גירושין ברבנות, ואז עולה השאלה, האם זה הדבר הכי נכון עבורך. 

רבים האנשים שאינם יודעים או מבינים את ההבדל בין בית הדין הרבני לבין בית המשפט לענייני משפחה. ההבדל הוא מהותי, לבית הדין הרבני ורק לו, נתונה הסמכות לגירושין.

בבית המשפט לענייני משפחה ניתן לדון בשאר העניינים הכרוכים בהליך הגירושין כגון חלוקת רכוש, מזונות והסדרי שהות.

בבית הדין הרבני ניתן לדון גם בענייני הגירושין האחרים, אך קיימים כללים לפיהם בני זוג יוכלו לדון בעניינים אלה בבית הדין הרבני.

מירוץ הסמכויות מדבר על התחרות בין הצדדים, כי מי מבני הזוג שישיג את בית המשפט או את בית הדין ויגיש תביעתו, שם תדון התביעה. ולכן רק עו"ד שבוחן את המקרה האישי שלך יוכל להמליץ בצורה מקצועית לגבי מקום פתיחת תיק גירושין.

הסכם גירושין ברבנות

פתיחת תיק גירושין בבית המשפט הוא באופן כללי אינו הליך נעים וקצר, בייחוד כאשר אין הסכמות בין בני הזוג. הליך גירושין יכול להמשך חודשים רבים ואף שנים.

דרך נוספת שבה בני הזוג יכולים להתגרש, הוא באמצעות הסכם גירושין. הצדדים יכולים לפנות להליך גישור משפחתי שהוא נעים וידידותי יותר מאשר הליך גירושין בין כתלי בית המשפט או בית הדין.

הצדדים יכולים לפנות להליך זה לבדם, או להצטייד כל אחד מבני הזוג (או רק אחד מהם) בייצוג של עורך דין לענייני משפחה אשר ישמור לאורך ההליך על האינטרסים של הלקוח.

בני הזוג יכולים לגבש הסכם גירושין אשר ישקף את כל הרצונות והמחלוקות המפריעים להם, ולאחר החתימה על ההסכם לגשת לבית הדין או לבית המשפט לענייני משפחה אשר יתן לו תוקף של פסק דין.

תהליך גירושים ברבנות

תהליך גירושין אינו דבר פשוט כלל ועיקר. מדובר בתקופה רווית שינויים פיזיים ומנטאליים וכרוכה בקושי רב.

גם כאשר ישנה הסכמה בין בני הזוג, עצם המחשבה על גירושין אינה דבר פשוט, קל וחומר כאשר אין הסכמה בין בני הזוג והגירושין מלווים בעימותים רבים בתוך כתלי בית המשפט ומחוץ לו.

איך מתגרשים ברבנות

היבטים כלכליים בהליך גירושין ברבנות

קושי אחד המלווה הרבה זוגות אשר עומדים בפני הליך גירושין, קשור בפן הכלכלי של ההליך, החשש הוא כי מצבם הכלכלי יתדרדר ללא תמיכתו של בן הזוג בפרנסה, כפי שהיה עד כה. חשש נוסף נעוץ בתשלום דמי המזונות וגובהם.

האבות, חוששים כי התשלום אשר יפסק להם יהיה גבוה, מצד שני חוששות האמהות כי התשלום לא יהיה גבוה מספיק והן יכרעו תחת נטל גידול הילדים לבדם.

קושי נוסף, קשור באופן אישי להתמודדות עם הליך הגירושין ולחיים שאחרי ההליך.


שאלות רבות צצות בגירושים ברבנות

 

כגון כיצד החיים שלי יראו מעתה ואילך? האם אהיה בודד? כיצד חבריי יגיבו ובני משפחתי? איך מתחילים הליך גירושין ועוד שאלות אשר בפתח ההליך נותרות ללא מענה.

קושי אחר ועיקרי נעוץ בילדים המשותפים, מעבר לדאגה לתגובת הילדים להליך, קיים חשש שמא הקשר בין ההורה לילד יתערער ולא תהיה קרבה ביניהם, כמו בעבר.

ככל שהליך הגירושין הוא ארוך יותר, כך הוא יקר יותר וקשה יותר, והשאלות רק הולכות ומתרבות.

כמה זמן נמשך הליך הגירושין ברבנות ?


זוגות רבים מגיעים לתהליך כאשר הם לא יודעים כמה זמן הוא עומד לקחת, כמה זמן הם יהיו במעמד של פרודים ויצטרכו להיות במצב הביניים הלא נוח הזה.

בואו נודה על האמת, תהליך הגירושין, גם אם הוא מנוהל בצורה מושלמת או נעשה תוך הסכמה הדדית, הוא עדיין לא תהליך שאפשר לקרוא לו "נעים".

זהו תהליך רגשי לא פשוט עבור כל הנוגעים בדבר, בפרט אם ילדים מעורבים בו, והוא כולל שינויים רבים. משמעותו של תהליך משפטי ארוך נוגע לכמה תחומים כמו התחום הכלכלי, הרגשי והלוגיסטי מבחינת שינויים באורח החיים ועוד.

ישנם עניינים שנשארים פתוחים והם דורשים התייחסות מידית, כגון:

המשך מגורים משותפים או הפרדת מקום מגורים, טיפול בילדים וחלוקת ההסדרים עמם, חלוקת הוצאות והתחייבויות כספיות מידיות.

ההמלצה שלי היא לברר מראש כמה זמן ייקח התהליך להערכתו של עורך הדין שלכם ועל ידי כך תמנעו מעצמכם חוסר וודאות ותוכלו להיערך כמו שצריך לדרך המאתגרת העומדת בפניכם. 

תמחור ועלויות תהליך גירושין ברבנות


תיק גירושין לרוב מורכב מארבע תביעות הבאות: תביעת גירושין, תביעת רכוש, תביעת מזונות ילדים ותביעת משמורת
.

יש מקרים שיש צורך בהתנהלות משפטית הכוללת תביעות נוספות כמו – תביעת כתובה, תביעת לשון הרע, תביעת מזונות אישה, תביעת מוניטין עסקי, תביעת פינוי ועוד.

עורכי דין משפחה לרוב מתמחרים את עלות הליווי והייצוג המשפטי לפי רמת הידע והניסיון שלהם בשילוב הערכה לזמן העבודה שיידרש להם כדי להגיע להסכם גירושים שיעניק את המקסימום שמגיע ללקוח שלהם וכמובן הערכת כמות שעות העבודה והמעורבות שתידרש מהם תהליך.

בניגוד לתחומי משפט אחרים לא מקובל לשלם לפי שעות עבודה או לפי אחוזי הצלחה עבור ליווי וייצוג בהליך גירושים.

רק לאחר שנערכת פגישת ייעוץ שבמהלכה הלקוח מספר אודות הרקע של המקרה האישי שלו, ועורך הדין שואל שאלות נוספות בכדי לבדוק שלא נשמט משהו בסיפור שישפיע על המשך התהליך.

לאחר שאני מבינה את הצרכים של הלקוח מבחינה משפטית, מהם המטרות שהוא רוצה להשיג, מה יחשב כהצלחה ובאיזו דרך משפטית אפעל כדי להשיג את מה שהלקוח צריך – רק אז אוכל לתת הצעת מחיר. 

מכיוון שכל אחד מהדרכים שניבחר לפעול מורכב מפעולות שונות, בקשות שונות, תגובות שונות וכמות דיונים שונה שמתבטא בכמות שעות עבודה שונות. זו אגב אחת הסיבות למה לא ניתן לתת הצעות מחיר בשיחת טלפון.

חקירה כלכלית ברבנות


אחד הדברים אשר "נשברים" במהלך תהליך הגירושין הוא נושא האמינות והאמונה ביושרתו של הצד השני.

על מנת למנוע פגיעה בזכויותיכם ולהבטיח שאתם מקבלים את התמונה הכלכלית המלאה לפני החתימה על הסכם הגירושין לפעמים צריך להבטיח את עצמכם או אפילו להקשיב לתחושת הבטן וליזום חקירה כלכלית של הנכסים המשותפים והיתכנות של ביצוע חקירה באמצעות חוקר פרטי, חוקר כלכלי /או איש מקצוע נוסף כגון שמאי או מעריך שווי.

חקירה כלכלית יכולה להקיף נושאים רבים, כגון: איתור נכסים, חשבונות בנק בחו"ל, הערכת שווי חברה, הערכת שווי מוניטין, בדיקת שווי נכסים ועוד…

חקירה מסוג זה תאפשר לכם להגיע לשלב המשא ומתן מתוך עמדה של כוח ותסייע לכם לעמוד על זכויותיכם מתוך הבנה שאתם יודעים הכל וזכאים לחלוקה הוגנת של מכלול הרכוש. חשוב לי להדגיש – לא בכל מקרה גירושין נדרשת חקירה כלכלית. אולם, כאשר מדובר בזוג בעל נכסים משותפים רבים או נכבדים מבחינת ההיקף שלהם, כספים וחסכונות בארץ או בחו"ל, עסקים ועוד, אז ישנה חשיבות גדולה לידע, שהרי ידע שווה כוח.

 

הורדת טופס לפתיחת יישוב סיכסוך


בקשה ליישוב סיכסוך – בית הדין הרבני – להורדת הטופס, לחץ כאן >>>

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – 

בקשה ליישוב סיכסוך – בית משפט למשפחה – להורדת הטופס, לחץ כאן >>>

רוצה לקבל את המקסימום שמגיע לך?

מלא את הטופס מתחת לסרטון

וקבל גישה לסרטון הדרכה

שיראה לך  איך לקבל את המקסימום

שמגיע לך בהסכם גירושים

ת: את תביעת הגט עצמה ניתן להגיש בבית הדין הרבני בלבד, אשר לו סמכות בלעדית בעניין זה. לגבי יתר סוגיות הגירושין, ישנה סמכות מקבילה בין בתי הדין הרבניים לבין בתי המשפט לענייני משפחה ויש לבחון בכל עניין איזו ערכאה היא העדיפה ביותר.
מידע חשוב נוסף נמצא עבורך באתר.

ת: בעת גירושין שהנם ביוזמת הבעל, תוכל האישה להגיש נגדו תביעה לתשלום הכתובה.
התשובה המפורטת נמצאת באתר.

ת: יש נסיבות שונות ומגוונות שעו"ד יכול להציג ואז תאבד האישה את זכותה לכתובה, למשל, כאשר הגירושין הם יוזמה של האישה ולא של הבעל, כאשר האישה בגדה בבעלה וכיו"ב.
כתבתי בהרחבה על כך במאמר, כנס עכשיו!

ת. עלות אגרה לפתיחת תיק לישוב סיכסוך בבית הדין הרבני עולה כ – 450 ₪
מידע חשוב נוסף נמצא עבורך באתר.

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים
  • חגית תודה על הסבלנות וההסברים הנפלאים שעזרו לי להבין את התהליך ולהצליח ולהגיע לתוצאות הרצויות

    ‫טוני ירון ”הזברה“ אנטניר‬‎ Avatar ‫טוני ירון ”הזברה“ אנטניר‬‎
    20/12/2019
  • יגאל אילו Avatar יגאל אילו
    20/12/2020
  • ליב נוסבאום Avatar ליב נוסבאום
    20/12/2020
  • מוניקה לוי Avatar מוניקה לוי
    29/11/2022
  • Nadav Raz Avatar Nadav Raz
    20/12/2015
  • קיבלתי ייעוץ מקצועי בנושא צוואות וירושות - ממליץ בלב שלם

    eli zimmerman Avatar eli zimmerman
    20/12/2021
  • אני רוצה להמליץ מכל הלב על עו"ד חגית לב, אם אתם מחפשים עו"ד מצויינת הגעתם למקום הנכון. הפנתי לעו״ד חגית לב חברה טובה שלי ראשית הציין את הזמינות שלא מובנת מאליה וכן את היעוץ האיכותי ומקצועי. החברה שלי קיבלה מידע מדויק על האפשרויות שעומדות בפניה הדברים הוסברו לה בפשטות ובצורה נעימה וברורה ללא כל מכירה של שירותים משפטיים אלא בנתינה של ידע, ערך ותועלת. תודה לך עו״ד חגית לב🙏🏼

    Nava Ruso Avatar Nava Ruso
    20/12/2020
  • יערה ענסי Avatar יערה ענסי
    20/12/2020
  • הפנתי לעורכת דין לגירושין חגית לב חברה טובה שנקלעה למשבר זוגי קשה ובאמצע היו 3 ילדים קטנים. חגית המקסימה ליוותה אותה בתהליך ושמרה על כל זכויותיה הכספיות והן על תהליך מכובד ושמירה על הילדים. מומלץ מאוד!! :)

    עדי סיון Avatar עדי סיון
    20/12/2018
  • תודה לך חגית על הייעוץ המקצועי והליווי האישי. אני מרגיש שקיבלתי תמורה מלאה לכסף שלי. אשמח להמליץ בחום על האנושיות שלך ועל התוצאה המצויינת שהשגת עבורי

    dudi darzi Avatar dudi darzi
    20/12/2020

אז מה הדבר הנכון

לעשות עכשיו

במקרה שלך?