fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עובדי היי טק מתגרשים

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים

אני מבינה שאם הגעת לכאן, אז מעסיקה אותך השאלה איך
עובדי היי טק מתגרשים ומה עליך לעשות
כדי לקבל את המקסימום שמגיע לך, נכון?

אני מניחה שאשתך הודיעה לך שהיא רוצה להתגרש ואולי אתה זה שקיבלת
את החלטה להתגרש וחשוב לך להיות שלם עם העו"ד שתבחר ללוות אותך בתהליך הגירושים.

נכון, אני יודעת שכרגע אתה מאוד מבולבל ויש לך המון שאלות, זה ברור ומובן.
חשוב לזכור שלכל שאלה יש יותר מתשובה אחת, התשובה הנכונה
תלויה במטרות ובתוצאות שאתה רוצה להשיג.

עובד היי טק בהליך גירושים


הבעיה העומדת בפני בתי המשפט באשר לגירושי היי-טק היא הניסיון לחשב את ערכם האמיתי של חברות הסטארט אפ שבבעלות אחד הצדדים.

לא פעם מכונה מדינת ישראל "אומת הסטארט אפ" ולראייה בין השנים 2000-2015 נפתחו בישראל מעל עשרת אלפים חברות הזנק (סטארט אפ). מעל עשרת אלפים חברות המגלמות בתוכן חלומות גדולים ועשרות שעות עבודה, אולם מה הדין לגבי אותם יזמים כשהם נכנסים להליך גירושין ומוצאים עצמם נתקלים בבעיה אמיתית,

כשהם מנסים לאמוד את נכסיהם הבלתי ממשיים, כמו למשל שוויו של סטארט-אפ האם יוערך על פי שוויו הריאלי בזמן ההליך או אולי על פי פוטנציאל המכירה שלו.

איך מחלקים את הרכוש בין יזמים?


הבעיה הקשה ביותר העומדת בפני בתי המשפט בישראל בכל הנוגע לגירושי היי טק היא הניסיון לחשב את ערכם האמיתי של חברות הסטארט אפ שבבעלות אחד הצדדים. נושא זה כבר הוליד מספר רב של תרחישים מורכבים, אך עדיין לא נקבעה עמדה ברורה בנושא.

בית המשפט פועל על פי עיקרון, ולפיו אין לכלול את הרכוש שהיה שייך לבעל או לאישה לפני הנישואין במסגרת הסכם חלוקת הרכוש בפירוד, אך את הרכוש שהושג ונצבר כאשר בני הזוג חיו יחדיו בשיתוף, יש לחלק ביניהם שווה בשווה.

על פי פסקי דין דומים שניתנו בעבר, בית המשפט ימנה מומחה מטעמו אשר יחשב את חלקה של מערכת היחסים מתוך הזמן בו קיים הסטארט-אפ. חלק זה יחשב כחלק המשותף של בני הזוג בעסק – והוא אשר יחולק שווה בשווה בין הצדדים. אם הסטארט-אפ קיים מזה 16 שנים ובני הזוג החלו בחייהם המשותפים לפני כ-8 שנים, אזי רק החלק שנצבר במהלך שמונה שנות השיתוף, צפוי להתחלק בין הצדדים.

לא מדובר רק במניות יש גם מוניטין ואופציות


אנשי היי-טק בעלי מוניטין גבוה לא תמיד מודעים לעובדה כי במקרה של גירושין, ייחשב המוניטין שלהם כרכוש משותף להם ולבני זוגם. המשמעות היא כי בעת חלוקת הרכוש והממון בין בני הזוג, מחושבים המוניטין של בן הזוג בהתאם לשוויים המוערך בשוק.

בעניין המוניטין האישי, בעזרת ייעוץ משפטי מתאים, ניתן יהיה להתמקח על גובה החלק המגיע לבן הזוג נטול המוניטין. בכל מקרה, אם הצדדים לא יגיעו להסכמה, ייאלץ על פי רוב בית המשפט למנות מומחה מטעמו אשר יאמוד את שווי המוניטין שנצבר מיום הנישואים ועד מועד הפירוד, על מנת לחלקם שווה בשווה בין הצדדים.

חלוקת אופציות של עובדי היי טק בהליך גירושים


אנשי היי טק ויזמים רבים מקבלים במהלך עבודתם חבילת אופציות למניות בחברה. אופציות אלה מהוות את "החלום הרטוב" שלהם, שכן מחד, הן העשויות להוות ביום מן הימים כרטיס כניסה עבורם לאלפיון העליון, מאידך קיים סיכוי כי אותן אופציות לא יהיו שוות דבר.

המשבר הכלכלי העובר בימים אלה על העולם בכלל, משפיע כמובן גם על תעשיית ההיי-טק, עלול לשקף ערך נמוך מאד לאופציות שבעבר היו שוות מיליונים. כעת לא ברור אם הן יחזרו לערכן הישן או יימחקו לחלוטין.
הכללה של אופציות במסגרת חלוקת רכוש שנעשתה בעבר, עלולה לפגוע קשות במי שנותר עם האופציות, אשר במסגרת משבר כלכלי, הפכו לנייר חסר ערך.

חשוב להבין, כי היחס אל אופציות ואל נכסים עתידיים אחרים, לא חייב להיות מוכרע בעת הדיון על חלוקת הרכוש ולעיתים קרובות, אף עדיף שלא לחלקם באופן זה. לכן, מומלץ להכליל בהסכם הגירושין סעיף אשר מחייב את המחזיק באופציות לחלק אותן שווה בשווה במסגרת הפירוד או כאשר הן יומרו. אם האופציות יהיו שוות ממון רב בעת ההמרה, ואם הן לא יהיו שוות מאום – בכל מקרה הן יחולקו שווה בשווה בין בני הזוג.

פתרון נוסף, הנו שבית המשפט ימנה מומחה מטעמו אשר יאמוד את שווי האופציות מיום הנישואים ועד מועד הפירוד, ויחלק את שוויין באופן שווה בין הצדדים בעת הגירושין. החולשה בפתרון זה היא, כאמור, שמדובר בהערכה בלבד, כאשר יום פקיעת האופציה יכול להתגלות כבעייתי לאחד הצדדים. בנוסף, ההערכות האלו מבוססות על תחשיבים העשויים להשתנות ממומחה למומחה בצורה קיצונית. בכל מקרה מומלץ להתייעץ באנשי מקצוע, המתמחים בחלוקת רכוש בלתי ממומש בעת גירושין.

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים
  • עורכת דין מספר אחת, ממליצה בחום

    רחל לב Avatar רחל לב
    20/12/2019
  • אני ממליץ על חגית לב שיש לה לב ענק. למרות הפרעות שלי ואתגרים של המצב. הצלחת להשיג לי הסכם גירושים שעושה לי סדר בחיים. תודה לך

    david dar Avatar david dar
    20/12/2020
  • תודה רבה על הכל, את מדהימה, אין מילים

    Idan Levy Doron Avatar Idan Levy Doron
    20/12/2019
  • עו"ד חגית לב, היא לפני הכל קסם של אישיות!! 🌸🌸🌸🌸 היא סובלנית, אכפתית, רגישה , מסורה ונאמנה ללקוח ולעבודתה.אישה מדהימה עם המון נתינה ולב ענק. חגית מאוד מקצועית ועזרה לי לפני 5 שנים כשהייתי בהליכי גירושין מתקדמים, יעצה ונתנה לי מס' טיפים על מנת שאעבור את התהליך על הצד הטוב ביותר ובקלות בבית הדין הרבני. היה לי מזל גדול שפניתי אליה, כיוון שעו"ד שליוותה אותי בהתחלה, החסירה ממני פרטים ולא נתנה לי את כל המידע והאינפורמציה. חגית דאגה לי ובזכותה תהליך הגירושין שלי עבר בשלום. בשנה האחרונה , פניתי לחגית שוב בענייני תהליך הורות משותפת שהתחלתי ובכוונתי להמשיך אצלה.כן ירבו כמוה !! ממליצה בחום ובאהבה לפנות אליה . בברכה, טליה לוי

    tali levy Avatar tali levy
    20/07/2022
  • הגעתי לפגישת ייעוץ אצל עו"ד חגית לב, קיבלתי שרות וייעוץ יוצא מהכלל ואני מאד מרוצה, אשמח להמליץ גם בעתיד

    נורית נוריאל Avatar נורית נוריאל
    20/12/2015
  • Ofer Mekmal (‫עופר מכמל‬‎) Avatar Ofer Mekmal (‫עופר מכמל‬‎)
    20/12/2019
  • תודה לך על הייעוץ המקיף והאישי שנתת לחבר טוב שלי, שהפנתי אליך, הוא הגיע אליך בעקבות סכסוך משפחתי, ונתת לו עצה ששוה זהב, וכך הוא הצליח להימנע מהליך גירושין קשה, תודה לך

    שמעון וקסלר Avatar שמעון וקסלר
    20/12/2019
  • ממליצה בחום חגית מאד מקצועית מסודרת ישרה ואנושית מאד מרוצה מליווי שקיבלתי

    A Ch Avatar A Ch
    20/12/2021
  • הפניתי לחגית חבר והוא היה סופר מרוצה מהמקצועיות, השירות האנושי, התמיכה הנפשית בהתמודדות עם התהליך הלא פשוט, וכמובן מהתוצאות! מומלץ בחום! שלא תזדקקו, אבל אם ח"ח כן, לפנות רק לחגית!

    Avi Krainer Avatar Avi Krainer
    20/12/2019
  • הפנתי אלייך חברה לייעוץ. החברה הייתה מאוד מרוצה. כשיצאה ממך הייתה רגועה, המחיר על הייעוץ היה הוגן. תודה שהיית זמינה גם בתקופה מאתגרת זו

    שירן אסולין Avatar שירן אסולין
    20/12/2020

אז מה הדבר הנכון

לעשות עכשיו

במקרה שלך?