fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

משמורת משותפת מאיזה גיל

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים

אם הגעת לעמוד הזה אני מבינה שיש לך צורך בעו"ד
שיעזור לך לקבל משמורת משותפת בגירושין.

אבות רבים חווים אתגר מאד גדול בתהליך הגירושין, הן בהיבט הכלכלי והן בהיבט הניתוק החלקי מהילדים, במיוחד כאשר הבקשה לגירושין מגיעה מהצד השני.

כמובן שלתהליך זה יש גם השפעה חזקה מאד על מצבם הרגשי ואיכות חייהם של הילדים שמעורבים בתהליך שלא בבחירתם.

משמורת משותפת, היא משמורת שבה בדרך כלל, זמני השהייה של הילד אצל הוריו הם בבחינה מחצית/מחצית. ברור שהילד זקוק לשני הוריו שיהיו נוכחים בחייו, בייחוד כאשר שני ההורים נכחו בחייו עד ליום הגירושין, במקרים מסויימים לא ישולמו מזונות ילדים.

לגבי השאלה מאיזה גיל משמורת משותפת תקבע והאם יש גיל מינימום אשר מתחתיו לא יקבל האב משמורת משותפת על ילדו, והתשובה לכך היא שהאב הינו האפוטרופוס הטבעי על ילדו, והעובדה כי הינו הורה לא משתנה יום לאחר הגירושין.

משכך, אין גיל ספציפי ממנו ואילך ניתן לקבל משמורת משותפת על הילד, כך שבכל גיל בית המשפט יכול לפסוק להוריו של הילד משמורת משותפת, חרף חזקת הגיל הרך.

הרבה אבות לא יודעים האם הם זכאים למשמורת אב או משמורת משותפת בגיל הרך, ומאיזה גיל המשמורת תכלול לינה אצל האב? גם במקרה זה, לא קיים גיל מינימום אשר ממנו ואילך בית המשפט יפסוק לינה אצל האב.

נכון לומר כי ככל שהתינוק קטן יותר ובנסיבות מסוימות (למשל, אם מניקה), יטה בית המשפט לפסוק זמני שהייה גדולים יותר אצל האם, אך בהחלט יוכל האב לקבל משמורת משותפת הכוללת לינה, בהכוונה טובה ונכונה למקרה הספציפי.

איך להתגרש מבלי להתרושש?
איך לשמור על הילדים בתהליך גירושים?
איך לקבל את המקסימום ברכוש וכספים?
איך להסתדר כלכלית במהלך הגירושים ולאחריהם?

רוב האנשים שרוצים להתגרש מקוים שזה יגמר מהר ובטוב ולמעשה, אין להם כוח למלחמה.
עובדתית !!! רוב הלקוחות מגיעים מהר להסכם גירושים שמשקף את הרצונות והצרכים שלהם.

ריכזתי עבורכם את רוב התשובות לשאלות שחוזרות על עצמן בפגישת ייעוץ
לקבלת כל המידע במקום אחד וללא עלות – לחצו כאן

משמורת משותפת מאיזה גיל ?


מחקרים מראים שפירוק התא המשפחתי משפיע על הילדים, שמרגישים שהקרקע נשמטת להם מתחת לרגליים, בכל מישורי החיים- הדימוי והביטחון העצמי, היכולת החברתית ואפילו על מצבם הבריאותי. הילדים נותרים המומים, מבולבלים, מתוסכלים, כועסים, עצובים, בודדים ועם רמות גבוהות של חרדה. בנוסף, לעתים נוצרת פגיעה בקשר עם ההורה השני (לרוב האב) וניתוק מסוים מהמשפחה המורחבת שלו, דבר שאף עלול להסלים לכדי ניכור הורי, ובמקביל למצוא עצמם במשפחות של נישואין חדשים, ועם מעברי דירה, עיר ובית ספר. שינויים אלה ואחרים יוצרים ברוב המקרים התנגדויות רבות מצד הילדים, שיכולות להיות אפילו אלימות, וילוו לצערי את מרבית הילדים במשך שנים ארוכות וכואבות.

משמורת משותפת היא הסדר משפטי שיכול לצמצם את תחושת הקרקע הנשמטת מצד האב מצד אחד ואת הכאב והנזק שעלול להיגרם לילדים מהצד השני. בדרך כלל ההסדר כולל זמני השהייה של הילד מחולק שווה בשווה בין שני ההורים, דבר שהוא מאד משמעותי עבור הילד, אשר זקוק לשני הוריו שיהיו נוכחים בחייו. הרבה אבות לא יודעים אם הם זכאים למשמורת אב או משמורת משותפת בגיל הרך, מאיזה גיל אפשר לקבוע משמורת משותפת, ומאיזה גיל המשמורת תכלול לינה אצל האב?

אם אתם מעוניינים לבחון את כדאיות משמורת משותפת מבחינה משפטית וכלכלית 
אתם מוזמנים לשריין פגישת ייעוץ בנושא.

* תקבל את המקסימום שמגיע לך

היום קיימת התקדמות בפסיקה בכל הנוגע לשוויון בין האב לאם בתחום המזונות. בניגוד לעבר, אשר אז מזונות נקבעו כמעט באופן אוטומטי לאב, הרי שהיום קיימת התחשבות רבה בהכנסות שני הצדדים.

כמו כן, גם אם נקבעה משמורת בלעדית לאם, ניתן להגיש בקשה לבית המשפט להעברת המשמורת מהאם לאב, ובמצב זה נהוג להפחית סך מסוים מדמי המזונות, מאחר והגדלת זמני השהייה של הילד אצל האב, משמע הגדלת הוצאות האב על ידו.

משמורת משותפת ללא מזונות


משמורת משותפת מאיזה גיל מתייחסת גם למשמורת משותפת ללא מזונות יכולה להתקיים במידה ושני בני הזוג נושאים באופן שווה בנטל גידול הילדים ומשכורת האם שווה לזו של האב ואף עולה עליו.

מאחר ומשמורת משותפת קיימת בכל גיל, הרי שבייעוץ נכון עם עורך דין לגירושין ייתכן כי לא יפסקו כלל מזונות לאב.

תהליך הגירושין הוא מורכב, כאוב ויכול להוביל לוויכוחים ומריבות. בדרך כלל מעורבים ילדים בתהליך ואז המצב קשה עוד יותר. כדי שהגירושין יתבצעו במהירות, ביעילות וללא בעיות חובה לשכור שירותי עורך דין גירושין המתמחה בתחום של דיני משפחה. אחת הסוגיות העיקריות שיש להכריע בה בגירושין היא משמורת ילדים בגירושין.

ההורים על פי חוק הם אפוטרופסיים על ילדיהם עד גיל 18 ובמקרה של גירושין יש להחליט אצל איזה הורה הם יישארו.

ברוב מקרים משמורת ילדים בגירושין תהיה בחזקת האמא באופן אוטומטי במיוחד אם לא מלאו לו שש. כשיש ויכוחים לגבי מי יהיה המשמורן, בני הזוג יכולים בנפרד להגיש תביעה על משמורת ילדים בגירושין בבית משפט לענייני משפחה או בבית דין רבני.

קביעת משמורת ילדים בגירושין מתבצעת על בסיס טובת הילד. הרצון הוא להשאיר את הילד אצל ההורה המתאים ביותר לפי מדדים כמו מידת חוזק הקשר בין ההורה לילד, זמינות ההורה, מידת הקרבה וההקשבה של ההורה לילד וכו’.

החלטת בית המשפט כוללת  גם את רצון הילד אם הוא מעל גיל עשר. לפני גיל זה ההנחה היא שהילד עדיין לא יכול לגבש עמדה נחרצת. בנוסף, בית המשפט מוודא שלא מופעלים על הילד מניפולציות מצד אחד ההורים. פעמים רבות בית המשפט ממנה עובד סוציאלי שיספק לו חוות דעת  על הילד או שהשופט נפגש עימו לבד.

קיים הבדל בין רצון הילד ועקרון טובת הילד שהוא בריאותו הנפשית והגופנית, הדמויות החשובות בחיי הילד, גילו וצרכיו ההתפתחותיים של הילד ועוד.

בית המשפט בודק בצורה יסודית את טובת הילד בזמן הנתון ובהמשך.

אם בית המשפט לא מצליח לקבוע לגבי משמורת ילדים בגירושין הוא יכול להחליט על סמך בדיקת מסוגלות הורית. ההורים והילדים עוברים בדיקות ואבחונים על ידי אנשי מקצוע כמו עובד סוציאלי לבדיקת האינטראקציה בין ההורה והילדים.  לאחר שאנשי המקצוע מגישים לבית המשפט את התסקיר, ניתן לחקור את המומחים בבית המשפט ולקבל החלטה לגבי משמורת ילדים בגירושין.

הקביעה בנושא משמורת משותפת מאיזה גיל ניתנת לשינוי בהמשך בעיקר עקב שינויים בנסיבות או ברצון הילד. בית המשפט דואג לכך שיהיה קשר גם עם ההורה שאינו משמורן שלא תהיה הסתה כנגדו מצד ההורה המשמורן.  בית המשפט מתחשב בצורך של ההורה הלא משמורן להיות קרוב לילדיו ומעורב בחייהם. בית המשפט קובע את הזמנים בהם יתקיימו הסדרי שהות ובן הזוג יבקר את ילדיו. תכיפות המפגשים היא בהתאם לגילאי הילד. לרוב הסדרי השהות כוללים מפגשים של פעמיים בשבוע בשעות קבועות ובכל סוף שבוע שני. החגים מתחלקים לסירוגין ובחופשות המפגשים תכופים יותר.

במידה ואחד ההורים פונה לבית המשפט לשינוי הסדרי השהות הוא צריך לספק הוכחות ופירוט . שינוי של משמורת קורה עקב מעבר דירה, מעבר של ההורה לחו”ל, אלימות של ההורה כלפי הילד, הפרה של הסדרי שהות . כאשר הפניה מגובה בהוכחות יש פתח לשינוי של פסק הדין בנושא המשמורת.

אם אתם מעוניינים לבחון את כדאיות משמורת משותפת מבחינה משפטית וכלכלית 
אתם מוזמנים לשריין פגישת ייעוץ בנושא.

* תקבל את המקסימום שמגיע לך

משמורת אב


לשאלה מאיזה גיל תהא משמורת משותפת, הטיב כב’ השופט פורת להשיב בבע”מ 1125/99 ד.ל נ’ כ.ז בפסיקתו:

" חשיבות הקשר של הילד עם שני הוריו גובר, במיוחד עת מדובר בילד רך בשנים ".

ילדים רכים מאבדים רגשות כלפי אנשים שאינם רואים בתדירות ותכיפות ומפתחים כלפיהם תחושת זרות וניכור. הדבר נובע מן הקושי בתפיסת הזמן של הילד.

הוא אינו מבין את המשמעות של משך היעדרות ההורה השני. בגיל רך יש חשיבות רבה לשמירת הקשר ההדוק עם האם והאב כאחד.”

עקרונית כל מקרה ייבחן לפי נסיבותיו ובאם טובת הילד תהא לאפשר משמורת משותפת גם לילד רך בשנים, אזי בית המשפט ייעתר לבקשה זו. במקרים בהם יש אלימות מצד האם כלפי הילדים או במקרים בהם אין לאם מסוגלות הורית אז תועבר המשמורת לידי האב באופן בלעדי.

מאיזה גיל מקבלים משמורת משותפת
עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים
  • כחוקר פרטי מזה 30 שנה יצא לי לעבוד עם עורכי דין רבים. בשנים האחרונות נחשפתי לעבודתה של חגית לב והתרשמתי מהיחס והמקצועיות של הלקוחות המשותפים שלנו, כאשר יושרה והכוונה אמיתית למטרות של לקוחותיה הם אלו שמניעים אותה. תודה על מה שאת עושה. סאם

    Sam Zybert Avatar Sam Zybert
    20/12/2020
  • לעו"ד חגית לב אני רוצה להודות לחגית על השירות המקצועי, הסבלני והמסור לאורך כל הדרך. על התמיכה והדאגה והגישה המדהימה! אין כמוך.

    Ruzana Boruhov Avatar Ruzana Boruhov
    20/06/2022
  • תודה לך חגית על הייעוץ המקצועי והליווי האישי. אני מרגיש שקיבלתי תמורה מלאה לכסף שלי. אשמח להמליץ בחום על האנושיות שלך ועל התוצאה המצויינת שהשגת עבורי

    dudi darzi Avatar dudi darzi
    20/12/2020
  • הגעתי לפגישת ייעוץ אצל עו"ד חגית לב, קיבלתי שרות וייעוץ יוצא מהכלל ואני מאד מרוצה, אשמח להמליץ גם בעתיד

    נורית נוריאל Avatar נורית נוריאל
    20/12/2015
  • מקצועית, יסודית, קפדנית ואישיות נדירה 😃

    Miri Roaky Avatar Miri Roaky
    20/12/2020
  • עורכת דין מקצוענית אמיתית עם יושרה והגינות שלא מוצאים בקלות. קודם כל בנאדם ומשפטנית שדואגת באמת ללקוח ולא רק לכיס ולליבוי הרוחות. אם היו רק עורכי דין כאלו...

    Edith Bianchi Avatar Edith Bianchi
    20/12/2020
  • אני רוצה להמליץ מכל הלב על עו"ד חגית לב, אם אתם מחפשים עו"ד מצויינת הגעתם למקום הנכון. הפנתי לעו״ד חגית לב חברה טובה שלי ראשית הציין את הזמינות שלא מובנת מאליה וכן את היעוץ האיכותי ומקצועי. החברה שלי קיבלה מידע מדויק על האפשרויות שעומדות בפניה הדברים הוסברו לה בפשטות ובצורה נעימה וברורה ללא כל מכירה של שירותים משפטיים אלא בנתינה של ידע, ערך ותועלת. תודה לך עו״ד חגית לב🙏🏼

    Nava Ruso Avatar Nava Ruso
    20/12/2020
  • הפנתי אליך חברה לגבי גירושים אזרחים הסכם הורות משותפת וחלוקת רכוש. עזרת לה עם הרבה סבלנות והמחירים הוגנים תודה לך אשמח להמשיך ולהמליץ

    Jenya Noname Avatar Jenya Noname
    20/12/2020
  • תודה לך על הייעוץ המקיף והאישי שנתת לחבר טוב שלי, שהפנתי אליך, הוא הגיע אליך בעקבות סכסוך משפחתי, ונתת לו עצה ששוה זהב, וכך הוא הצליח להימנע מהליך גירושין קשה, תודה לך

    שמעון וקסלר Avatar שמעון וקסלר
    20/12/2019
  • יגאל אילו Avatar יגאל אילו
    20/12/2020

אז מה הדבר הנכון

לעשות עכשיו

במקרה שלך?