fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גירושין וילדים בעלי צרכים מיוחדים

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים

התנהלות בהליך גירושין היא מאתגרת בפני עצמה, אבל כאשר יש לך ילד עם צרכים מיוחדים, התהליך יכול להפוך להיות מורכב עוד יותר מבחינה רגשית ומשפטית. במאמר זה נספק תובנות לגבי שיקולים משפטיים, סוגיות הסדרי השהייה, תכנון פיננסי, מערכות תמיכה ורווחתו הרגשית של הילד במהלך גירושין. מטרת המאמר, להדריך את ההורים במסע הקשוח הזה, תוך מתן עצות מקצועיות כדי להבטיח את התוצאה הטובה ביותר עבור הילד.

במה שונים גירושין כשיש לך ילד עם צרכים מיוחדים?

תהליך גירושין הוא מורכב ומאתגר רגשית עבור כל זוג, אך כאשר יש לך ילד עם צרכים מיוחדים, המצב המשפטי הופך מורכב עוד יותר. צרכיו ושיקוליו הייחודיים של הורה לילד בעל צרכים מיוחדים דורשים התייחסות והבנה מדוקדקת לאורך כל הליך הגירושין.


אחד ההבדלים המרכזיים בתיקי גירושין בהם מעורבים ילדים עם צרכים מיוחדים הוא החשיבות של יצירת תכנית הורות מקיפה. תוכנית זו צריכה לקחת בחשבון את הדרישות הספציפיות של הילד, לרבות צרכיו הרפואיים, החינוכיים והטיפוליים. חיוני לקחת בחשבון גורמים כמו מי יהיה אחראי על קבלת החלטות רפואיות, תיאום פגישות טיפוליות והבטחת רווחתו הכללית של הילד.

בנוסף, נושא מזונות הילדים מקבל משמעות נוספת בגירושין הכוללים ילדים עם צרכים מיוחדים. התמיכה הכספית הנדרשת כדי ליתן מענה לכל הצרכים המיוחדים של הילד עשויה להיות גבוהה יותר מאשר במקרים טיפוסיים של גירושין. יש צורך להעריך היטב את צרכיו הנוכחיים והעתידיים של הילד, תוך התחשבות בהוצאות על טיפולים, ציוד רפואי ושירותי תמיכה נוספים. עורך דין מנוסה יכול לעזור לנווט בחישובים המורכבים הכרוכים בקביעת מזונות מתאימים לילדים. לרוב, משמשת הקצבה (קצבת נכות המשולמת מהמוסד לביטוח לאומי)  לכל צרכיו הרפואיים של ילד עם צרכים מיוחדים, באם היא אינה מספיקה לכסות את צרכיו הרפואיים, אז תהיה השלמה מההורים אשר יחלקו ביניהם בהוצאותיו הרפואיות. יתר מזונות הילד ייבחנו בהתאם לנסיבות הספציפיות של ההורים, בהתאם להכנסותיהם, להוצאות הילד ולפסיקה הרווחת במקרים דומים.

יתר על כן, כאשר מדובר בהסדרי שהייה, טובת הילד היא תמיד השיקול העיקרי. עם זאת, קביעה מהו האינטרס הטוב של ילד עם צרכים מיוחדים יכולה להיות מאתגרת יותר. יש לשקול בקפידה גורמים כמו שגרת הילד, היציבות והגישה לשירותים הדרושים. על ההורים לעבוד יחד כדי ליצור הסדרי שהייה המבטיחים את שלומו של הילד וממקסמים את ההזדמנויות שלו לצמיחה והתפתחות.

בחירת עורך דין נכון: מדוע חשובה מומחיות בנושא ילדים עם צרכים מיוחדים?

כאשר מדובר בניווט במורכבות של סוגיות גירושין והסדרי שהייה הנוגעות לילדים עם צרכים מיוחדים, יש חשיבות מכרעת לעורך דין בעל מומחיות הקשורה לילד עם צרכים מיוחדים. להלן שלוש סיבות מדוע מומחיות בילד עם צרכים מיוחדים חשובה בעת בחירת עורך דין לתיק הגירושין שלך:


1. היכרות מעמיקה עם דיני החינוך המיוחד: עורך דין בעל ניסיון שטיפל בלקוחות שיש להם ילדים עם צרכים מיוחדים יעניק לך הבנה מעמיקה של החוקים והתקנות בעניין החינוך המיוחד. זה חשוב במיוחד כאשר מדובר בקביעת מוסדות חינוכיים והבטחה שילדכם יקבל את השירותים וההתאמות המתאימים. שירותים ספציפיים אלה יכולים לתמוך בזכויות החינוכיות של ילדך ולעזור לך לנווט בכל מחלוקת שעלולה להתעורר בבית הספר/בגני ילדים בהקשר של גירושין.


2. היכרות עם הטבות ותוכניות תמיכה ממשלתיות: ילדים עם צרכים מיוחדים זקוקים לרוב לתמיכה כספית נוספת ולהטבות ממשלתיות.

3. ניסיון ביצירת תוכנית הורות מקיפה: יצירת תכנית הורות הנותנת מענה לצרכים הייחודיים של ילד עם צרכים מיוחדים מצריכה שיקול דעת ומומחיות מדוקדקת. עורך דין בעל ניסיון בילד עם צרכים מיוחדים יכול לעזור לכם לנהל משא ומתן על תכנית שתענה על הצרכים הרפואיים, הטיפוליים והחינוכיים של הילד. עורך הדין יכול גם לסייע בניסוח תוכנית הניתנת לאכיפה וניתנת להתאמה ככל שהצרכים של הילד מתפתחים עם הזמן.

שיקולי הסדרי שהייה: מי מחליט על טובת הילד?

כאשר מדובר בקביעת הסדרי שהייה לילדים עם צרכים מיוחדים במהלך גירושין, השיקול העיקרי הוא תמיד טובת הילד. עם זאת, ההחלטה מה טובת ילד עם צרכים מיוחדים יכולה להיות מורכבת יותר מאשר במקרים של ילדים טיפוסיים. הסיבה לכך היא שיש לקחת בחשבון את הצרכים והדרישות הייחודיות שלהם.

במקרים אלו בית המשפט ישקול מספר גורמים בבואו לקבוע הסדרי שהייה. גורמים אלו עשויים לכלול את הצרכים הרפואיים של הילד, הטיפולים, הדרישות החינוכיות והיכולת של כל הורה לענות על צרכים אלו. בית המשפט יבחן גם את מערכות התמיכה והמשאבים הקיימים העומדים לרשות הילד בבית כל הורה.

חיוני שיהיה עורך דין בעל מומחיות בילדים עם צרכים מיוחדים שיוכל לתמוך ביעילות בטובת ילדך במהלך הליכי משמורת/ הסדרי שהייה. עורך הדין יכול לאסוף ולהציג בפני בית המשפט ראיות המדגימות כיצד כל הורה יכול לענות על הצרכים הייחודיים של הילד. זה עשוי לכלול הצגת דוחות רפואיים, הערכות טיפול ועדויות מומחים.

במקרים מסוימים, בית המשפט עשוי למנות גם אפוטרופוס לדין לילד בעל צרכים מיוחדים כדי לייצג את האינטרסים של הילד. אפוטרופוס לדין מחויב לפעול בהתאם לטובת הקטין ולספק תובנות חשובות לגבי צרכי הילד ולעזור לבית המשפט להגיע להחלטה המתיישבת עם טובת הילד בנסיבות הספציפיות.


בסופו של דבר, בית המשפט ישאף ליצור הסדרי שהייה המקדמים יציבות, עקביות ורווחה כללית עבור הילד. הדבר עשוי לכלול משמורת משותפת, משמורת בלעדית או הסדרי שהייה מותאמים לצרכיו הספציפיים של הילד. המטרה היא ליצור תכנית הסדרי שהייה התומכת בהתפתחות הילד, צמיחתו ונגישותו למשאבים ולמערכות התמיכה הנדרשות.

תכנון פיננסי: איך להבטיח את עתידו של ילדך?

כאשר עוברים גירושין, במיוחד כאשר מדובר בילד עם צרכים מיוחדים, תכנון פיננסי הופך מכריע בהבטחת עתידו. חיוני לשקול את ההשלכות הכלכליות ארוכות הטווח של הגירושין וכיצד הן ישפיעו על הטיפול והתמיכה בילד.


שלב חשוב והכרחי בתכנון פיננסי הוא הערכת הצרכים הנוכחיים והעתידיים של הילד. כולל התחשבות בהוצאות הרפואיות שלו, טיפולים, תמיכה חינוכית וכל שירות מיוחד אחר שהילד עשוי להידרש אליו. הבנת הצרכים הללו תעזור לקבוע מהם המשאבים הכספיים הדרושים כדי לענות עליהם ביעילות.

יצירת תקציב מקיף מהווה היבט חיוני נוסף בתכנון פיננסי. הדבר כרוך בזיהוי כל ההוצאות הכרוכות בטיפול בילד והבטחה שיש מספיק הכנסה ומשאבים לכיסוין. יש צורך לשקול תשלומי מזונות ילדים, הטבות ממשלתיות, כיסוי ביטוחי וכל מקור הכנסה אחר שיכול לתרום ליציבותו הכלכלית של הילד.

בנוסף לתקציב, יש חשיבות מכרעת לבחון אפשרויות פיננסיות שיכולות לעזור להבטיח את עתידו של הילד. הדבר עשוי להיות כרוך בהקמת נאמנות לצרכים מיוחדים, כדי להגן ולנהל נכסים לטובת הילד. נאמנות יכולה להעניק ביטחון כלכלי ולדאוג לכך שצורכי הילד יסופקו גם לאחר הגירושין של ההורים. התייעצות עם יועץ פיננסי או מתכנן המתמחה בתכנון צרכים מיוחדים יכולה לספק הכוונה חשובה בתחום זה.

יתרה מזאת, חשוב לעיין ולעדכן את כל התוכניות הפיננסיות הקיימות, כגון: צוואות, פוליסות ביטוח חיים וחשבונות פרישה, כדי לוודא שהן מתאימות לצרכי הילד ולמטרותיו העתידיות. ביצוע התאמות אלו יסייע לספק בסיס כלכלי איתן לרווחתו העתידית של הילד.

מערכות תמיכה: כיצד הן יכולות לעזור?

ניווט בגירושין כאשר יש ילד עם צרכים מיוחדים יכול להיות מכריע, אך למרבה המזל, קיימות מערכות תמיכה זמינות כדי להקל על התהליך. מערכות תמיכה אלו יכולות לספק סיוע ומשאבים חשובים הן להורים והן לילד.

בראש ובראשונה, חיפוש אחר הדרכה של קבוצות תמיכה המותאמות במיוחד להורים לילדים עם צרכים מיוחדים יכול להועיל מאוד. קבוצות אלו מספקות מרחב בטוח להורים לחלוק את חוויותיהם, לבקש עצות ולקבל תמיכה רגשית מאחרים שעוברים מצבים דומים. חיבור עם הורים אחרים יכול לעזור להקל על תחושות הבדידות ולספק תחושת קהילה.

בנוסף, פנייה לארגונים המתמחים בתמיכה במשפחות עם צרכים מיוחדים יכולה להיות יתרון. ארגונים אלה מציעים לעתים קרובות מגוון רחב של שירותים, כגון: ייעוץ, הסברה ומשאבים חינוכיים. הם יכולים לעזור להורים לנווט במערכות הרפואיות והחינוכיות, לספק הדרכה לגבי גישה לסיוע כספי ולהציע מידע על טיפולים והתערבויות זמינות עבור הילד.

שיתוף פעולה עם אנשי מקצוע המתמחים בעבודה עם ילדים עם צרכים מיוחדים, חיוני אף הוא. הדבר עשוי לכלול מטפלים, פסיכולוגים ומומחים חינוכיים שיכולים להציע הדרכה ותמיכה במתן מענה לצרכיו הייחודיים של הילד במהלך ואחרי הגירושין. אנשי מקצוע אלה יכולים לספק תובנה חשובה כיצד הגירושין עשויים להשפיע על הילד ולהציע אסטרטגיות טיפוליות לשמירה על רווחתם.

לבסוף, שיתוף בני משפחה מורחבת וחברים קרובים יכול לספק נדבך נוסף של תמיכה. אנשים אלה יכולים להציע תמיכה רגשית, לעזור באחריות לטיפול בילדים ולספק תחושת יציבות ושגרה לילד. בניית רשת תמיכה חזקה היא חיונית כדי להבטיח שגם להורים וגם לילד יש מערכת תמיכה חזקה שתעזור להם לנווט בין האתגרים שעלולים להתעורר במהלך ואחרי הגירושין.


מעבר בריא: כיצד להבטיח את הרווחה הרגשית של ילדך?

במהלך גירושין, חשוב לתת עדיפות לרווחתו הרגשית של ילד עם צרכים מיוחדים. המעבר מבית, בו שני ההורים חיים יחד כמשפחה, לשני בתים נפרדים יכול להיות מאתגר, אך ישנם צעדים שתוכלו לנקוט כדי להבטיח מעבר בריא לילדכם.

1. תקשורת פתוחה וכנות: שמירה על תקשורת פתוחה וכנה עם ילדכם לגבי הגירושין היא חיונית. בהתאם לגילם ולרמת ההבנה שלהם, הסבירו את המצב בצורה מותאמת גיל. עודדו אותם לשאול שאלות ולהביע את רגשותיהם. הרגיעו אותם שהגירושין אינם באשמתם וששני ההורים עדיין אוהבים ודואגים להם.

2. עקביות ושגרה: ילדים עם צרכים מיוחדים משגשגים לרוב בזמן עקביות ושגרה. קביעת לוח זמנים ושגרה עקביים בין שני משקי הבית יכולה לעזור לספק תחושת יציבות וביטחון לילדכם. תאם עם ההורה השותף שלך לוח זמנים עקבי להסדרי שהייה. זה יכול לעזור למזער שיבושים וליצור תחושת ביטחון עבור ילדכם.

3. תמיכה וייעוץ רגשי: שקלו להיעזר ביועץ או מטפל מקצועי המתמחה בעבודה עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים. הם יכולים לספק תמיכה רגשית ולעזור לילדכם לנווט את רגשותיו בתקופה מאתגרת זו. פגישות ייעוץ יכולות גם לספק מרחב בטוח לילדך להביע כל דאגה או חרדה שיש לו לגבי הגירושין.

יתרה מכך, עודדו את ילדכם לעסוק בפעילויות המקדמות רווחה רגשית, כגון: טיפול באמנות, תרפיה במוזיקה או פעילויות גופניות. פעולות אלו יכולות לעזור להם לבטא את רגשותיהם ולספק אמצעי בריא להתמודדות עם השינויים הנלווים לגירושין.

להתקדם: מה צופן העתיד?

כאשר אתם נמצאים בהליך גירושין בו מעורב ילד עם צרכים מיוחדים, חשוב להסתכל לעבר העתיד ולשקול את ההשלכות ארוכות הטווח. אמנם הגירושין עשויים לחולל שינויים משמעותיים, אך חיוני להתמקד ביצירת סביבה יציבה ותומכת לעתיד ילדכם.

1. הורות משותפת ושיתוף פעולה: שמירה על יחסי שיתוף פעולה עם בן/בת הזוג לשעבר היא המפתח להבטחת רווחתו של ילדך. שמרו על קווי תקשורת פתוחים ועבדו יחד כדי לקבל החלטות שהן לטובת ילדכם. התאימו באופן קבוע הסדרי שהייה או תוכניות הורות ככל שהצרכים של ילדך מתפתחים ומשתנים.

2. חפש הדרכה מקצועית: התייעצות עם אנשי מקצוע המתמחים בתמיכה במשפחות עם צרכים מיוחדים יכולה לעזור מאוד. הם יכולים לספק הדרכה על ניווט בעניינים משפטיים ופיננסיים, גישה למשאבים ושירותים מתאימים ותמיכה בצרכי ילדך. הם יכולים גם להציע עצות לגבי תכנון ירושה ועיזבון, כדי להבטיח את עתידו של ילדכם.

3. תכנון פיננסי לטווח ארוך: גירושין עלולים להשפיע על מצבו הכלכלי של ילדכם, במיוחד אם משתמשים בטיפולים ספציפיים או בתמיכה חינוכית. חשוב לקחת ייעוץ פיננסי, כדי להבין את ההשלכות ולחקור אפשרויות להבטחת היציבות הפיננסית של ילדכם. שקלו להקים נאמנות לצרכים מיוחדים או לבחון תוכניות סיוע ממשלתיות כדי להבטיח שהצרכים השוטפים של ילדכם נענים.

4. בניית רשת תמיכה: התחברו לקבוצות תמיכה וארגונים הנותנים מענה למשפחות עם צרכים מיוחדים. רשתות אלו יכולות לספק משאבים יקרי ערך, הדרכה ותחושת קהילה. להקיף את עצמכם ואת ילדכם ברשת תומכת יכול לעזור להקל על חלק מהאתגרים הקשורים לגירושין ולצרכים מיוחדים.

5. לחגוג התקדמות ואבני דרך: כאשר ילדכם גדל ומתפתח, חגגו את ההתקדמות ואת אבני הדרך שלו. הכירו בחוזקות ובהישגים שלו, והמשיכו לתמוך בצרכיו. על ידי התמקדות בצמיחה ובהישגים שלו, אתם יכולים להשרות תחושת ביטחון ואופטימיות לעתיד שלו.

טבלת משאבים לגירושין וילדים עם צרכים מיוחדים:

משאבתיאור
ייעוץ משפטי מקצועיפנייה לייעוץ משפטי חיונית על מנת לנווט במורכבות הגירושין ולהבנת הזכויות של ילדכם בעלי צרכים מיוחדים.
הערכות הסדרי שהייההערכות הסדרי שהייה מבוצעות בסיוע מומחה מטעם הצדדים או מטעם בית המשפט, כדי לקבוע את הסדר ההורות הטוב ביותר עבור ילד עם צרכים מיוחדים.
תכנון פיננסילתכנון פיננסי יש חשיבות מכרעת בעת גירושין וטיפול בילד עם צרכים מיוחדים. חשוב לדבר עם מתכנן פיננסי לקבלת ייעוץ כיצד לנהל את הכספים שלך בצורה הטובה ביותר לטובת עתידו של הילד ושל המשפחה.
מערכת תמיכהרשת תומכת של משפחה וחברים חשובה כדי לעזור לך ולילדך לעבור את התקופה הקשה הזו.

גירושין בין בני זוג שלהם ילד עם צרכים מיוחדים, מצריכים טיפול מיוחד והבנה מקיפה של ההשלכות המשפטיות. חשוב וחיוני לתמוך בטובת ילדך תוך הבטחת זכויותיך. בחירת עורך דין בעל ניסיון רב שנים בדיני משפחה בכלל ועם ילדים בעלי צרכים מיוחדים בפרט- היא מכרעת. זכרו, המסע עשוי להיות מאתגר, אך עם התמיכה וההכוונה הנכונים, תוכלו להבטיח עתיד המספק את הצרכים הייחודיים של ילדכם.

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים
  • המרכז הישראלי לצוואות וירושות Avatar המרכז הישראלי לצוואות וירושות
    20/04/2022
  • חגית ליוותה אותי במשך כמעט 3 שנים בתיק מורכב ואינטנסיבי. חגית ליוותה אותי מבוקר ועד ליל, תמיד סבלנית, קשובה, שולטת בכל הפרטים, והכי חשוב - מקצוענית מאין כמותה. אם הייתי צריך לעבור חלילה שוב את המסע הזה, הייתי בוחר בה ללא צל של ספק. אומרים שבמסע משפטי, מעבר למקצוענות ומקצועיות, צריך גם חבר שידע היכן ללחוץ והיכן להרפות - אז אם הגעתם לכאן, יש לכם את המלצתי החמה!

    Guy Shalom Avatar Guy Shalom
    20/12/2020
  • תודה לך על הטיפול המסור הליווי האישי את עורכת דין עם לב גדול

    סעאידה נידאל Avatar סעאידה נידאל
    20/12/2019
  • אני רוצה להמליץ מכל הלב על עו"ד חגית לב, אם אתם מחפשים עו"ד מצויינת הגעתם למקום הנכון. הפנתי לעו״ד חגית לב חברה טובה שלי ראשית הציין את הזמינות שלא מובנת מאליה וכן את היעוץ האיכותי ומקצועי. החברה שלי קיבלה מידע מדויק על האפשרויות שעומדות בפניה הדברים הוסברו לה בפשטות ובצורה נעימה וברורה ללא כל מכירה של שירותים משפטיים אלא בנתינה של ידע, ערך ותועלת. תודה לך עו״ד חגית לב🙏🏼

    Nava Ruso Avatar Nava Ruso
    20/12/2020
  • הפנתי חברה קרובה ויקרה שלי לקבלת ייעוץ משפטי במשרדה של עו"ד חגית לב . החברה סיפרה לי שחגית הייתה קשובה, והרגיעה אותה וניסתה למצוא דרך למנוע את פירוק המשפחה ולא ראתה אותה כפנקס צ'קים מהלך. אשמח להמליץ ולהפנות שוב בלב שלב

    יעלי רהב-סיון Avatar יעלי רהב-סיון
    20/12/2015
  • הפנתי לעורכת דין לגירושין חגית לב חברה טובה שנקלעה למשבר זוגי קשה ובאמצע היו 3 ילדים קטנים. חגית המקסימה ליוותה אותה בתהליך ושמרה על כל זכויותיה הכספיות והן על תהליך מכובד ושמירה על הילדים. מומלץ מאוד!! :)

    עדי סיון Avatar עדי סיון
    20/12/2018
  • יגאל אילו Avatar יגאל אילו
    20/12/2020
  • לעו"ד חגית לב אני רוצה להודות לחגית על השירות המקצועי, הסבלני והמסור לאורך כל הדרך. על התמיכה והדאגה והגישה המדהימה! אין כמוך.

    Ruzana Boruhov Avatar Ruzana Boruhov
    20/06/2022
  • חגית תודה על הסבלנות וההסברים הנפלאים שעזרו לי להבין את התהליך ולהצליח ולהגיע לתוצאות הרצויות

    ‫טוני ירון ”הזברה“ אנטניר‬‎ Avatar ‫טוני ירון ”הזברה“ אנטניר‬‎
    20/12/2019
  • תודה רבה על הכל, את מדהימה, אין מילים

    Idan Levy Doron Avatar Idan Levy Doron
    20/12/2019

אז מה הדבר הנכון

לעשות עכשיו

במקרה שלך?