fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

זכויות הגבר במשפחה

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים

אם הגעת לכאן זה אומר שאתה מחפש עו"ד שילווה אותך
בגירושין וישמור על זכויות הגבר במשפחה שלך, נכון?

ברור שיש לך מה להפסיד בהליך גירושים אם לא תתנהל בחוכמה.
לכל פעולה או אמירה שלך מעכשיו יש השפעה על התוצאה שתשיג.

אם אתה רוצה לקבל את המקסימום שמגיע לך
אז הגעת למקום הנכון עבורך!


בעבר הלא רחוק כל כך, גם המערכת המשפטית וגם התפיסה החברתית פירשה נשים כחלשות יותר מגברים בהקשר של אלימות על סוגיה השונים (פיזית, נפשית, מילולית, כלכלית). 

הנטייה היתה לראות בנשים "קטנות" ומכאן היה רצון לאזן את הכוחות ולגונן עליהן. יש מקרים שהרצון הזה נכון, מוצדק ונדרש, אולם יש מקרים בהם מדובר בדעות קדומות שאינן רלוונטיות כלל למקרה הספציפי. 

איך אוכל לעזור לך?

יש מקרים, שאני נתקלת בנשים המנצלות את התפיסה הזו ומרגישות בנוח להגיש תלונות שווא וטענות, אשר מעוותות את המציאות, הפוגעות בזכויותיו הבסיסיות של הגבר.

ככלל, אלו מקרים שיש לסרס בחומרה ולא משנה איזה צד יוזם אותם. בעבר, אם גבר היה פונה למשטרה בתלונה על אלימות מצד בת זוגו, היו מביעים כלפיו ציניות וחוסר אמונה. כיום, מבינים שאכן ישנן סיטואציות כאלה, והן כואבות בכל הרבדים.

בשנים האחרונות התפיסה בישראל השתנתה והתפתחה והיא מאוזנת ושווה יותר עבור שני המינים בהיבט זה. תפיסה חדשה זו, גרמה להכרה ולשמירה על זכויותיו של האב בתוך המשפחה.

ייצוג גברים בהליכי גירושים עדיין מאתגר יותר מייצוג נשים, כיוון שנותרו "שאריות" רבות של אמונות קודמות שצריכות להתנקות. במקרים קשים ומאתגרים שכאלו אנו ממוקדים בהוצאה לאור של הצדק והאמת הטהורה ובהגנה עזה על זכויות הגבר במשפחה, למען ילדיהם המשותפים של הצדדים.

סיפור מקרה של תומר על זכויות הגבר במשפחה


תומר פנה אליי במטרה לקבל ייעוץ ולהבין מהן זכויות הגבר במשפחה. ביקשתי ממנו שיספר לי על המקרה שלו, רוני שיתף אותי על חיי הנישואים שלהם עד למשבר הזוגי ואז על ההתנהלות של רוני אשתו במשבר הזוגי, ואמר שהגיע למצב כזה, שהשהות בבית היא כבר בלתי נסבלת והוא מעוניין לעזוב את הבית לפני שנחתם הסכם גירושין.

הסברתי לתומר שמבחינה משפטית הוא יכול לעזור את הבית ופעולה זו לא תפגע בזכויות שלו מבחינת רכושית, ושהזכויות בדירה לא ישתנו אם יבחר לעזוב.

לשאלתו מהן זכויות האישה בהליך הגירושין, עניתי כי באופן כללי אשתו זכאית למחצית מהרכוש אשר נצבר מתחילת הנישואין, וכמובן למשמורת משותפת עם ילדיה. כמו כן הסברתי לו על תשלום מזונות קבוע וההלכות החדשות אשר ניתנו בבית המשפט לאחרונה.

אז איך שומרים על זכויות הגבר במשפחה


תומר הרגיש רגוע יותר והחליט לדבר עם רוני על הנושא. כאשר הוא פנה לרוני, היא כבר ידעה במה מדובר והשתדלה להתחשב ברצונותיו. הוא אמר לה כי הוא מעוניין לעזוב את הבית מיד, ומתעתד להגיש תביעה לגירושין בהקדם האפשרי, וכי עם כל הרצון הטוב הוא לא מעוניין לשהות עמה תחת אותה קורת גג, שכן היא פגעה בו במעשיה מאוד.

רוני הבינה את תחושותיו של תומר ושניהם החליטו כי מוטב לו לא יתגוששו בבית המשפט וינסו להגיע להסכם גירושין ראוי אשר יכבד את רצונות שניהם.

בני הזוג החליטו לשכור עורך דין לענייני משפחה אשר ייצג אותם בהליך הגישור. הם הבינו כי תהליך הגירושין כואב מדי ורגיש מדי כדי לעבור אותו לבד, ללא ייצוג. הם פנו לגישור, ומפגישה לפגישה ניסו להגיע להסכם גירושין אשר יספק את שניהם.

שני נושאים עיקריים עמדו על הפרק: חלוקת הדירה והסדרי הראייה. בעניין המשמורת, החליטו רוני ותומר כי מוטב לילדים ששני ההורים יהיו נוכחים בחייהם, ועל כן החליטו על משמורת משותפת. תומר מצדו אמר כי אם המשמורת משותפת –  אין הוא צריך לשלם מזונות כלל, אבל רוני לא הסכימה.

היא חששה להתחיל בחיים חדשים ללא עזרתו הכלכלית של תומר. כאשר שוחחו על חלוקת הדירה, רוני הסבירה לתומר שלה ולילדים אין איפה לגור, והיא לא תוכל לעמוד כלכלית בדמי השכירות. לאחר כמה פגישות שהובילו למבוי סתום, החליטו השניים כי הדירה תישאר בידי רוני, ותומר יוותר על חלקו, אך בכך היא מוותרת על מזונות הילדים.

רוני הסכימה, והשניים חתמו על הסכם גירושין. עם הסכם הגירושין הם פנו לבית המשפט אשר נתן לו תוקף של פסק דין. במקרה זה בני הזוג הבינו כי מלחמות בבית המשפט לא יקדמו אותם, ומוטב להם ולילדיהם המשותפים להגיע להבנות ויחתמו על הסכם גירושין אשר ישקף את כל המחלוקות ביניהם.

ייצוג משפטי בתהליך גירושים, כפי שאנו מכירים אותו כיום, מחייב בניית תוכנית אסטרטגיה משפטית למקרה ייחודי במקום לפעול על־פי תבניות קבועות מראש.

לאחרונה זוהתה בתחום הטיפול המשפטי גישה חדשה ומהפכנית: טיפול משפטי בהתאמה אישית.

מדובר בשיטה השונה מכל מה שהכרנו עד כה ומטרתה לבחון את המקרה לפרטי פרטים ולהתאים טיפול משפטי אישי ייחודי בהתאם לצרכים הייחודיים, לסוג המאבק המשפטי ועוד.


אבחון זכויות הגבר במשפחה


שלב האבחון הוא שלב קריטי במיוחד כיוון שהוא משמש בסיס לשני השלבים הבאים. בשלב זה יושב עורך הדין עם הלקוח כדי להקשיב ולאסוף את כל פרטי המקרה. המפתח בשלב זה, על־פי הגישה החדשה הוא הקשבה. הקשבה אמיתית משמעותה כי עורך הדין נתון כל כולו אליכם בפגישה. זהו אינו סתם עוד מקרה אלא קיים בן אדם מאחוריו.

אתם לא סתם בורג בעוד מערכת משומנת, אלא בני אדם שכל אחד מכם שונה. לכן לא תרצו לראות עורך דין גירושין אשר עיניו נודדות לשעון בכל דקה כדי לסיים את הפגישה אלא תרצו עורך דין שלא יאיץ בכם.

עורך הדין כזה יבקש גם ממזכיר/תו לא להעביר אליו שיחות במהלך הפגישה. לא כל עורך דין יכול לאמץ גישה זו, כיוון שיש עורכי דין אשר מטבעם הם אנשים כוחניים, ותכונה זו ניכרת גם בעבודתם. על־פי הגישה החדשה תפקידו של עורך הדין להקשיב ללקוח ולהבין למה הוא זקוק.

אם עורך הדין מגלה הקשבה אמיתית, הוא יתייחס במלוא תשומת הלב לפרטים הקטנים אשר יכולים לשנות את התמונה לחלוטין.

כך למשל אם מגיע לעורך הדין גבר שאשתו בגדה בו ובשל כך הוא טעון ברגשות של כעס ורוצה לפגוע בזכויות של אשתו ככל הניתן, יידע עורך הדין הקשוב לקרוא בין השורות ולהסביר לבעל מדוע דווקא כדאי לו לנסות ולטפח קשר בריא עם אשתו. למעשה, עורך הדין לא ימהר לקחת את התיק על־פי בקשת הלקוח ולנהל מאבק כוחני מול האישה אלא ינסה לפעול לטובת הלקוח ולהסביר לו את זכויותיו ואת חובותיו, כמו גם את יתרונותיו וחסרונותיו של ההליך המשפטי.

תביעת אבהות – כיצד יוכיח גבר שזרעו נגנב?


תביעת אבהות מתחילה בהגשת בקשה לבדיקת אבהות עקב אירוע גניבת זרע הוא מצב בו טוען גבר שאישה כזבה לו כשאמרה לו שהיא משתמשת באמצעי מניעה והוא אינו מוכן לקחת אחריות על התינוק שנוצר כתוצאה מהיחסים שקיים עם אותה אישה, כי מבחינתו היא גנבה זרעו.

כשגבר מבקש להתכחש לאבהותו על ילד שנולד מבת זוגו לשעבר כיוון וההריון לא היה מתוכנן, הוא יכול לטעון לגניבת זרע.

גניבת זרע ובדיקת אבהות - יש דבר כזה

אך גם אם הרתה האישה ללא תכנון הדדי, או בטעות, האם יש צדק לשחרר את האב מאחריות? גניבת זרע בחוק אין עיגון בחוק לגניבת זרע כעבירה, לא הפלילי ולא האזרחי.

אין לה הגדרה משפטית, היא אינה עובדתית, אלא עניין של תחושה ומצב נפשי. על פי בית המשפט, כף המאזניים תמיד נוטה לטובת הילד, ולא לטובתו של האב המנסה להתחמק מתשלום מזונות ומאחריות ומתנער מעצמו ובשרו, שכן, חובת המזונות היא כלפי הילד ולא כלפי האם.

לכן, גם במקרה בו האם זממה להיכנס להריון וגם במקרה בו ההריון לא תוכנן על ידה, ילד זכאי למזונות מאביו הביולוגי. ישנם כמה שיקולים כשבית המשפט מעגן אחריותו של אב, גם במקרה שהוא אב שלא מרצון או פרי תכנון, כאשר השיקול העיקרי הוא של טובת הילד וזכותו של הילד לקבל מזונות מאביו מולידו.

 

גניבת זרע – בדיקת אבהות על פי היהדות


במיוחד בישראל, מבחינת ההלכה היהודית, ישנה בעייתיות עם הגדרתו של ילד כחסר אב והוא מוגדר “שתוקי”. הבעיה הגדולה היא במקרה של אישה נשואה שקיימה יחסים עם גבר אחר ואז הגדרתו של הילד היא של ממזר, על כל המשתמע מכך.

ההגדרה של ממזר כבר איננה סטיגמה כשהיתה פעם אך ילד כזה, שיגדל וירצה להינשא בהתאם לחוקי היהדות, יהיה מנוע מלעשות זאת, מכיוון וממזר לא יכול להתחתן בהתאם לחוקי היהדות וילדיו ייחשבו ממזרים גם הם ויהיו פסולי חיתון במשך עשרה דורות.

 

בדיקת אבהות ע”י בדיקת רקמות


החוק קובע לגבי גניבת זרע, כי במקרה בו אם הילד רשומה כנשואה בתקופה שלא עלתה על 300 ימים לפני הלידה, ובדיקת רקמות יכולה להרע לילד כיוון ויימצא בה שבעלה או בעלה לשעבר של האם הוא לא אביו של הילד, בית המשפט ימנע מהוראה על בדיקת רקמות.

במידה ובית המשפט מחליט שהצורך בבדיקת האבהות גדול מהסיכוי לפגיעה בילד, אז ורק אז, יורה בית המשפט על ביצוע הבדיקה. גם במקרה כזה, בית המשפט אמון על עריכת הבדיקה בצורה כזו שתפגע בילד מעט ככל האפשר ובכל מקרה יורה בית המשפט על ביצוע הבדיקה רק כאשר אין חשש לממזרות לפי דין תורה.

גם אם ירצה האב להגיש תביעת נזיקין אזרחית כנגד אם ילדו, באחריותו להוכיח שהיא הטעתה אותו לחלוטין והוא חשב שהיא משתמשת באמצעי מניעה ועדיין, כיוון והוא עצמו לא השתמש באמצעי מניעה, הוא גם אחראי על תוצאות ההריון. בכל מקרה כדאי להתייעץ עם עורך דין לענייני משפחה.

 

תביעת אבהות


תביעת אבהות מוגשת לרוב ע”י קטין באמצעות אמו הפנויה כנגד מי שנטען להיות אביו לצורך קביעה כי מולידו הוא אכן אביו. עפ”י חוזר משרד הפנים נקבע כי לשם רישומו של קטין על שם אביו נדרשת הודעה בדבר הכרה באבהות אשר תימסר למשרד הפנים תוך שנה מיום הלידה על ידי אישה פנויה וגבר הטוען לאבהות על הילד.

הצדדים אמורים לחתום על טופס הכרה באבהות בפני עובד בכיר של הלשכה האזורית של משרד הפנים. מולאו התנאים האלה, ירשמו על סמך הצהרה זו, פרטי האב בהודעת הלידה. הבעיה נוצרת כאשר האב אינו מוכן מסיבה זו או אחרת לפנות למשרד הפנים ולהצהיר על אבהותו עד הגיע הקטין לגיל שנה.

כאשר אישה פנויה ילדה את הקטין והאב מתנגד לתביעת האבהות אז בית המשפט צריך להכריע בין שתי זכויות יסוד – זכותו של הקטין לדעת מיהו אביו, שהינה זכות חשובה הנגזרת מכח חוק יסוד כבוד האדם וחירותו מול זכות יסוד של האב שלא להיפגע בגופו בגין בדיקת רקמות.

האישה זכאית לבקש מבית המשפט להורות על מתן צו לקיום בדיקת רקמות שיש בה כדי להוכיח באופן היעיל והטוב ביותר קיומה או העדרה של אבהות, אך אין חובה על האב להסכים לבדיקה.

משמעות הסירוב לביצוע הבדיקה פועלת לרעת האב ורואים בסירוב נימוק כבד משקל אשר על פיו יוכרע הדין. חשוב לציין כי בית משפט עשוי לחייב אדם אשר סירב לבצע בדיקת רקמות במזונות קטין. בכל מקרה כדאי להתייעץ עם עורך דין גירושין.

בעולם המודרני אנו נתקלים מדי יום בתביעות אבהות


להבין כי המשמעות של תשלום מזונות הינה תשלום מזונות עד הגיע הקטין לגיל 21 או עד סיום השירות הצבאי לפי המוקדם מביניהם.

מדובר למעשה בחיוב ארוך טווח ובכסף רב, לכן חשוב מאוד לשקול את הנושא בטרם עושים טעות שהתשלום עליה הוא יקר מאוד.

ההלכה של בית המשפט העליון במקרים בהם גבר מקיים יחסי אישות עם אישה נוטל על עצמו את האחריות לכל תוצאה.

ניתן לפנות לבית המשפט בטענה של גניבת זרע מכח עקרונות דיני הנזיקין השוללים מצג שווא או מצג כוזב וכן מכח דיני החוזים המחייבים לנהוג בדרך מקובלת ובתום לב.

אולם טענה זו עדיין לא נתקבלה בפסיקה. במקרים בהם אמו של הקטין נשואה ועולה הטענה כי גבר אחר שאינו בעלה הוא אביו של הקטין הרי שקיימת חזקה לפיה “רוב הבעילות אחר הבעל”, דהיינו רואים את הבעל כאביו של הקטין, וזאת מחשש למימזור הקטין, נוכח החומרה הנובעת בהלכה היהודית מהכרזתו של צאצא כממזר (אחד האיסורים החמורים על ממזר הינו האיסור להתחתן).

רוצה לדעת מה זכויות הגבר במשפחה

רוצה לקבל את המקסימום שמגיע לך?

מלא את הטופס מתחת לסרטון

וקבל גישה לסרטון הדרכה

שיראה לך  איך לקבל את המקסימום

שמגיע לך בהסכם גירושים

הרשמה להדרכה לתהליך גירושין | עו"ד חגית לב

ת: תלונת שווא יכולה להיחשב כלשון הרע , אז זכאי הנפגע לפיצוי כספי במסגרת תביעת נזיקין.

ת: ישנם מקרים בהם יש מקום לתבוע פיצוי נזיקי בשל תלונת שווא. על פי חוק העונשין, תלונת שווא היא עבירה פלילית. 
התשובה המפורטת נמצאת באתר.

ת: יש לפנות לייעוץ משפטי של עורך דין לגירושין, על מנת שיפעל להפרכת האשמת השווא וסגירת התיק במשטרה. במקביל, ידאג הוא לזכויות הלקוח בהליך הגירושין. 
כתבתי בהרחבה על כך במאמר, כנס עכשיו!

ת: יש לבחון את הדברים בכל מקרה לגופו ולפני קבלת החלטה, מומלץ להיוועץ עם עורך הדין המייצג.      מידע חשוב נוסף נמצא עבורך באתר.

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים
  • הפנתי לעורכת דין לגירושין חגית לב חברה טובה שנקלעה למשבר זוגי קשה ובאמצע היו 3 ילדים קטנים. חגית המקסימה ליוותה אותה בתהליך ושמרה על כל זכויותיה הכספיות והן על תהליך מכובד ושמירה על הילדים. מומלץ מאוד!! :)

    עדי סיון Avatar עדי סיון
    20/12/2018
  • כחוקר פרטי מזה 30 שנה יצא לי לעבוד עם עורכי דין רבים. בשנים האחרונות נחשפתי לעבודתה של חגית לב והתרשמתי מהיחס והמקצועיות של הלקוחות המשותפים שלנו, כאשר יושרה והכוונה אמיתית למטרות של לקוחותיה הם אלו שמניעים אותה. תודה על מה שאת עושה. סאם

    Sam Zybert Avatar Sam Zybert
    20/12/2020
  • לעו"ד חגית לב אני רוצה להודות לחגית על השירות המקצועי, הסבלני והמסור לאורך כל הדרך. על התמיכה והדאגה והגישה המדהימה! אין כמוך.

    Ruzana Boruhov Avatar Ruzana Boruhov
    20/06/2022
  • ‫אילנה שניר (דר' אילנה שניר)‬‎ Avatar ‫אילנה שניר (דר' אילנה שניר)‬‎
    20/12/2020
  • תודה רבה חגית, על היחס החם והאוזן הקשבת

    המרכז לטיפול במשבר בנישואין Avatar המרכז לטיפול במשבר בנישואין
    20/12/2015
  • Roy Kuper Avatar Roy Kuper
    20/12/2020
  • היי חגית יקירה! אין כמוך.זה כל כך נעים לראות שאת דואגת לנו מעבר ליחסי עו"ד -לקוח בלבד,אלא מכל הלב וזה כבר עושה המון,ואנחנו אוהבים אותך על זה!!! מי יתן ועוד יירבו כמוך

    עינת בלונדר Avatar עינת בלונדר
    20/12/2017
  • הגעתי לפגישת ייעוץ אצל עו"ד חגית לב, קיבלתי שרות וייעוץ יוצא מהכלל ואני מאד מרוצה, אשמח להמליץ גם בעתיד

    נורית נוריאל Avatar נורית נוריאל
    20/12/2015
  • הפניתי לחגית אנשים יקרים לי שחזרו לומר לי תודה. זה אומר הכל :-)

    Liat Ben Hayun Avatar Liat Ben Hayun
    20/12/2020
  • הפנתי לחגית ידידה טובה שלי לייעוץ משפטי עקב סכסוך משפחתי עם בעלה, חגית הזמינה את בעלה של החברה שפגישת גישור, והצליחה לגשר בינהם ולאפשר להם להיפרד יפה, בפרק זמן קצת יחסית, תודה חגית - שמח להמליץ בחום על שירותיך

    שקד רויטלמן Avatar שקד רויטלמן
    20/12/2019

אז מה הדבר הנכון

לעשות עכשיו

במקרה שלך?