fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תהליך גירושין עם ילדים

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים

אם הגעת לכאן זה אומר שיש לך צורך לדעת איך מתנהל תהליך גירושין עם ילדים
ואתה רוצה לדעת איך לקבל את המקסימום שמגיע לך.

קיבלת תביעת גירושין או החלטה להתגרש ורוצה לדעת מה לעשות עכשיו !

אז הגעת למקום הנכון עבורך

תהליך גירושין הינו תהליך קשה לכל הצדדים, לא רק לבני הזוג ולמעגל המשפחתי הגרעיני, אלא גם למעגל המשפחה והחברים הרחב יותר.

אבל ללא כל צל של ספק, הנפגעים העיקריים הינם הילדים המשותפים אשר לא בחרו במצב זה, וכעת עומדים להיות "משתתפים" בהליך אשר ברוב המקרים אינו קצר וכולל עימותים רבים בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני.

לאחר מכן, נאלצים הילדים להסתגל לצורת חיים חדשה של משפחתם שכוללת שינויים במקום המגורים ובזמני השהות והביקורים עם ההורים שלהם.

תהליך גירושין עם ילדים


כאשר בני זוג שיש להם ילדים משותפים נמצאים במשבר זוגי וחושבים על גירושים, כדאי שלפני שהם פונים לעורך דין לגירושין או לערכאות משפטיות, 
ינסו לדבר האחד עם השני ולראות באיזה נושאים יש להם הסכמות ובאיזה נושאים אין הסכמות ואז להחליט לנסות פתור את המחלוקות ביניהם בצורה מכבדת ובהבנה ככל הניתן.

חשוב כי בני הזוג המתגרשים יזכרו כי הם מתגרשים רק מחיי הנישואין, ולא אחד מהשני, כלומר הילדים המשותפים "קושרים" אותם ביחד לעוד שנים רבות.

הרי שגם לאחר שיגיעו הילדים לגיל 18 או לגיל 21, יהיו אירועים רבים בחייהם שיכללו את שני הוריהם, ואת העובדה הזו, הגירושין אינם משנים. 

איך להתגרש מבלי להתרושש?
איך לשמור על הילדים בתהליך גירושים?
איך לקבל את המקסימום ברכוש וכספים?
איך להסתדר כלכלית במהלך הגירושים ולאחריהם?

רוב האנשים שרוצים להתגרש מקוים שזה יגמר מהר ובטוב ולמעשה, אין להם כוח למלחמה.
עובדתית !!! רוב הלקוחות מגיעים מהר להסכם גירושים שמשקף את הרצונות והצרכים שלהם.

ריכזתי עבורכם את רוב התשובות לשאלות שחוזרות על עצמן בפגישת ייעוץ
לקבלת כל המידע במקום אחד וללא עלות – לחצו כאן

בגירושים עם ילדים קטנים כדאי לשים לב לדברים הבאים:


ככל שהילדים קטנים יותר, כך קשה יותר להתגרש ויש לשים לב לפרטים רבים יותר הנוגעים לילדים ולאורח חייהם. אז למה בני זוג צריכים לשים לב כאשר הם עומדים בפתחו של תהליך גירושין עם ילדים? בין אם בני הזוג בחרו לגבש הסכם גירושין בעצמם, או בין אם בחרו לגשת לערכאות המשפטיות.

חינוך ילדים – לעיתים מתגרשים ההורים בשל מחלוקות הקשורות בהשקפת עולמם, אך גם לא כך הדבר, תמיד יכולות לצוץ מחלוקות בעניין החינוך אותו יקבלו הילדים. על מנת למנוע את המחלוקות, יש להסדיר את העניין בתוך פסק הדין או הסכם הגירושין.

נושאים כלכליים – כידוע, ההוצאות עבור הילדים יכולות להיות גבוהות. ההתנהלות היומיומית עולה כסף רב, ובנוסף קיימים ילדים אשר זקוקים לטיפולים מיוחדים והוצאות מיוחדות.

כדאי כי כל אחד מבני הזוג יאמוד את ההוצאות בעבור הילדים, על מנת שאלה יגולמו בתוך פסק הדין או הסכם הגירושין.

למרות שההליך סבוך יצרים ומורכב מבחינה ריגשית, ישנם נושאים נוספים שחשוב להתייחס אליהם במהלך משא ומתן על הסכם גירושים.

למשל, מעבר דירה לעיר אחרת או  נושא הסעות הילדים. מי ייקח את הילדים לבית הספר ולגן?

כלומר, במידה וההורים גרים רחוק זה מזה, מי אחראי להביא או להחזיר את הילד כאשר המשמורת נגמרת.

נושא נוסף, הוא עניין התקשורת מול גורמי הבריאות או מוסדות החינוך. מי ההורה שיהיה איש הקשר יתקשר באופן יום – יומי עם מוסדות אלה? איך ההחלטות בנושאים אלה יילקחו.

זכויות האישה בגירושין עם ילדים


לאישה זכויות רבות הנוגעות לילדיה בכל הנוגע לגירושין, חלוקת דירה, משמורת, חזקת הגיל הרך, מזונות ילדים ואף במקרים מסוימים מזונות אישה.

ראוי לציין כי כיום חלה התקדמות בגישה בתי המשפט, העובדים הסוציאליים, פקידי הסעד, וכל העוסקים בתחום, כי יש לשאוף לשיוויון בין הגבר לאישה, דהיינו – כל מה שתקבל האישה, יקבל הגבר ולהפך.

מבחינת זכויות הגבר במשפחה בין אם מדובר בנטל דמי המזונות או במשמורת – גם בגיל הרך.

כיום מבינים שופטים רבים כי הילד זקוק לשני הוריו בחייו, ואם בעבר האישה היתה מקבלת משמורת מלאה על הילדים ודמי המזונות היו מוטלים כולם על הגבר, הרי שהיום המצב הוא שונה. 

תהליך גירושין עם ילדים בליווי עו"ד

הליך גירושין בהסכמה


השופטת רותם קודלר עיאש סיפרה על אותו שינוי בתמ"ש 13620-07-12:

"יש להביא בחשבון כי בשנים האחרונות התפתחה והתגבשה גישה חדשה אשר מבקשת לדחוק את התפיסה המשפטית העוסקת בהחזקת קטינים ובקביעת הורה משמורן ובמקומה להנחיל עקרונות משפטיים חדשים אשר מתבססים על מודל של אחריות הורית.

על רקע שאיפה לאחריות הורית משותפת המביאה לידי ביטוי את האפוטרופסות המשותפת שנקבעה בחוק הישראלי.

מודל זה מתבסס על ממצאי מחקרים שהצביעו על חשיבות תפקידם של שני ההורים בהתפתחות ילדיהם. חשיבות שהופכת למשמעותית עוד יותר כאשר ההורים מתגרשים.

המסקנות של אותם מחקרים היו שככל שאבא היה מעורב בחי ילדיו,  ניתנה לו הזדמנות להעניק לילדים תמיכה רגשית ובטחון והוא מסייע גם במתן מענה לצרכיהם הלימודיים, התפקודיים והחברתיים. אותם קטינים תפקדו ברמה חברתית טובה יותר והסתגלו למצב שנוצר בעקבות הגירושין, טוב יותר מאלו שלא זכו בשני הורים תומכים ושותפים לגידולם".

דבר נוסף, קשה יותר לבן או בת הזוג למלא אחר פסק דין אשר ניתן בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני, או לעמוד בהוראות הסכם הגירושין אשר גיבשו. אי עמידה בפסק אין או בהסכם יכול ליצור כדור שלג אשר יכול להיגמר גם בפתיחת תיק בהוצאה לפועל.


הליך גירושין בבית משפט לענייני משפחה


עם זאת, ולמרות השינוי בתפיסה, מותר לציין כי במקרים מסוימים וכאשר הנסיבות מצדיקות זאת, בית המשפט יטה בפסיקתו לטובת האישה והילדים.

למשל, כאשר מדובר בילד בגיל הרך, בית המשפט יפסוק זמני שהות רבים יותר לאם. זאת ועוד, כאשר חלוקת דירה עומדת על הפרק, תהיה עדיפות כי האם תקנה את חלקו של האב בדירה או תחזיר לאב את תשלומי המשכנתא, וכך תזכה להמשיך ולגור בדירה עם הילדים המשותפים.

הדבר ייטב עם הילדים שלא יאלצו להסתגל מחדש לבית אחר ולסביבה שונה מזו אשר הם רגילים אליה.


תהליך גירושין


כאמור, תביעת גירושין אינה דבר פשוט, והנושאים שעל הפרק עלולים להיות מסובכים ומורכבים יותר כאשר נמצאים ילדים בתמונה ובייחוד כאשר מדובר בילדים קטנים. במצב זה, חשוב יותר מתמיד לשים לב לצרכי הילדים, טובתם, גם אם היא מתנגשת עם טובת ההורה.

כאשר הגירושין כוללים ילדים משותפים, חשוב מאד להיוועץ עם עורך דין גירושין, גם במידה ובני הזוג בחרו לנסות דרך של הידברות באמצעות גישור ולא לפנות לערכאות.

גם בהליך גישור חשוב להיות מיוצגים, ובוודאי כאשר ישנם ילדים, על מנת שעורך הדין יפנה את תשומת הלב מהם הסעיפים אשר צריכים להיות כלולים בהסכם הגירושין, ומעבר לכל – ייצג את ההורה וישמור על האינטרסים שלו.

במידה ובני הזוג אינם מעוניינים לפנות לגישור מסיבותיהם, חשוב לנהוג בהתחשבות, בכבוד וברוח טובה עד כמה שניתן בין כתלי בית המשפט. יש לזכור כי הדבר משפיע על הילדים בהווה וגם בעתיד.


תיעוד חומרים ואיסוף ראיות לפני תחילת תהליך גירושין


מניסיוני, אני יודעת שמתגרשים רבים לא מודעים לחשיבות תיעוד החומרים והראיות לקראת המשפט. חוסר תיעוד יכול להשפיע לרעה על תוצאות ההליך היות ובית המשפט מסתמך על ראיות.

כאשר אחד מבני הזוג מבין שהגיע הזמן לפרק את התא המשפחתי וזאת למרות שניסה להימנע מכך, מגיעה המסקנה וההבנה שאין ברירה אז חשוב לפעול בכמה מישורים על מנת לשמור על הזכויות שלכם, ולבצע את תהליך הפרידה בצורה שתפגע במינימום האפשרי בילדים, ברווחה הכלכלית שלכם וברמת החיים.

הטיפ הראשון אותו אני רוצה להציע עוסק בהיבטים הכלכליים של הגירושים:

בתור התחלה, חשוב להתחיל לתעד ולאסוף חומרים וראיות כולל הקלטת שיחות וסיטואציות מהותיות להליך הגירושין.

על מנת שניתן יהיה להשתמש בחומרים אלו בבית המשפט, חשוב לקבל הדרכה ספציפית מעו"ד לגבי שמירה על חוק הגנת הפרטיות וחוק האזנת סתר.

שמירה והקפדה על חוקים אלו יבטיחו, כי תוכלו בעתיד להשתמש בחומרים ולקבל את הזכויות המגיעות לכם.

במידה ותחליטו לא לתעד ולאסוף חומרים, קיימת האפשרות שלא תצליחו להוכיח את טענותיכם וחמור מכך, הצד השני עלול להשתמש בכך נגדכם.

הקפידו על תיעוד ראיות מסודר בהתאם לחוק לאחר התייעצות עם עו"ד לענייני משפחה, זה ישמור עליכם ויבטיח את זכויותיכם, אחרת אתם מסתכנים בענישה מחמירה.

רוצה לקבל את המקסימום שמגיע לך?

מלא את הטופס מתחת לסרטון

וקבל גישה לסרטון הדרכה

שיראה לך  איך לקבל את המקסימום

שמגיע לך בהסכם גירושים

הרשמה להדרכה לתהליך גירושין | עו"ד חגית לב
נגן וידאו

לפני שמשיגים תוצאות מצויינות, צריך להכין מראש רשימה של הדברים שמוכנים לוותר עליהם ורשימה של דברים שלא מוכנים לוותר עליהם בשום אופן – התשובה המפורטת נמצאת באתר.

כדאי לבחור עו"ד שיש לכם ערכים דומים ותתחבר אליו, ברור שזמינות ומקצועיות חשובה אבל בשלב המקדים תוכל רק לראות המלצות וחוות דעת של לקוחות שלו – כנס לאתר ותראה את חוות הדעת שכתבו עלי בגוגל.

חשוב להכין רשימה של כל הנכסים ולאסוף חשבונות, פירוט אשראי ורשימה של כל החובות וההתחיבויות – מידע נוסף נמצא באתר.

זו שאלה שאפשר לענות עליה רק לאחר פגישת ייעוץ שבמהלכה עו"ד יבין את כל פרטי המקרה שלך ויוכל להמליץ לך על המקום שבו תקבל את התוצאות המתאימות במיוחד לך – כנס לאתר.

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים
  • moshe zohar Avatar moshe zohar
    20/12/2021
  • הפניתי לחגית חבר טוב . הוא הגיע לייעוץ מפוחד וחושש מעתידו הכלכלי. בפגישה חגית הסבירה לו בבהירות ובמקצועיות את כל השלבים בתהליך והרגיעה אותו. לאחר הפגישה הוא הודה לי על ההפניה .

    b-digitali Avatar b-digitali
    20/12/2017
  • הפנתי לחגית ידידה טובה שלי לייעוץ משפטי עקב סכסוך משפחתי עם בעלה, חגית הזמינה את בעלה של החברה שפגישת גישור, והצליחה לגשר בינהם ולאפשר להם להיפרד יפה, בפרק זמן קצת יחסית, תודה חגית - שמח להמליץ בחום על שירותיך

    שקד רויטלמן Avatar שקד רויטלמן
    20/12/2019
  • הפניתי לחגית חבר לטיפול בסוגיה מאד רגישה. חגית טיפלה בחבר בצורה מדהימה, רגישה וכמובן נחושה.

    רן סיבוני Avatar רן סיבוני
    20/12/2019
  • ליב נוסבאום Avatar ליב נוסבאום
    20/12/2020
  • הפנתי לעו"ד חגית לב חבר ילדת שלי שאישתו הודיעה לו יום אחד שהם מתגרשים והיא רוצה שהיא ישאיר לה את הבית והעסק המשפחתי ויעוף לה מהחיים, חגית נפגשה איתו, הרגיע אותו - במשך 7 חודשים יישמה אסטרטגיה שתאפשר לו להישאר בעל שליטה בחברה - בתוצאה שהושגה הבחור ניפרד מאישתו מהר, ונשאר אם נכסים שאיפשרו ל רמת חיים מצויינת - לא מובן מאילו- תודה - אשמח להמליץ להפנות אליך גם בהמשך

    ויקטור ויקטורד Avatar ויקטור ויקטורד
    20/12/2019
  • Mirit Simon Avatar Mirit Simon
    20/12/2019
  • הפניתי לחגית חבר והוא היה סופר מרוצה מהמקצועיות, השירות האנושי, התמיכה הנפשית בהתמודדות עם התהליך הלא פשוט, וכמובן מהתוצאות! מומלץ בחום! שלא תזדקקו, אבל אם ח"ח כן, לפנות רק לחגית!

    Avi Krainer Avatar Avi Krainer
    20/12/2019
  • sharon ruso Avatar sharon ruso
    20/12/2018
  • אני רוצה להמליץ מכל הלב על עו"ד חגית לב, אם אתם מחפשים עו"ד מצויינת הגעתם למקום הנכון. הפנתי לעו״ד חגית לב חברה טובה שלי ראשית הציין את הזמינות שלא מובנת מאליה וכן את היעוץ האיכותי ומקצועי. החברה שלי קיבלה מידע מדויק על האפשרויות שעומדות בפניה הדברים הוסברו לה בפשטות ובצורה נעימה וברורה ללא כל מכירה של שירותים משפטיים אלא בנתינה של ידע, ערך ותועלת. תודה לך עו״ד חגית לב🙏🏼

    Nava Ruso Avatar Nava Ruso
    20/12/2020

אז מה הדבר הנכון

לעשות עכשיו

במקרה שלך?