fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צו לקיום צוואה

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים

רוצה להוציא צו לקיום צוואה ולקבל את החלק שמגיע לך ?

מה זה צוואה ?


צוואה הינה הצהרה בכתב שמהווה מסמך משפטי בו אדם מורה מה יעשה עם הונו ורכושו לאחר מותו.

זאת הדרך הבטוחה ביותר שאדם יכול לדאוג לחלוקת רכושו לפי רצונו.

הרעיון המרכזי בצוואה זה שחלוקת הרכוש תעשה בהתאם לרצון המוריש, והוא אינו חייב בהכרח להיעשות בצורה שנחשבת נורמטיבית כמו חלוקת הרכוש ליורשיו הטבעיים או צאצאיו או שאר בשרו אלא אך ורק בהתאם למה שנכון עבורו.

על מנת לתת תוקף למסמך משפטי זה יש לאשר אותו ברשם לענייני ירושה או בבית הדין הרבני באמצעות צו לקיום צוואה.

 

חוק הירושה מכיר ארבעה סוגים שונים של צוואה 


צוואה בכתב יד של המוריש, צוואה בפני עדים, צוואה בפני רשות (כמו שופט / רשם לענייני ירושה / חבר בבית הדין הרבני וכדומה) וצוואה שבעל פה (אפשרות שקיימת רק במצבים מיוחדים שהמצווה נמצא על סף מוות). לכל מקרה של צוואה את המרכיבים והחוקיות שלה. אדם יכול להשאיר אחריו מספר צוואות, אך הצוואה המאוחרת ביותר היא הקובעת.

בקשה לצו קיום צוואה

על מנת לממש את חלקך ברכוש המנוח, ולקיים את הצוואה יש להגיש בקשה לצו קיום צוואה. באחת מלשכות הרשם לענייני ירושה, ולאחר שהוא מאשר את נוסח הצוואה, הוא נותן לה תוקף של פסק דין. 

את הבקשה יכולים להגיש היורשים הרשומים בצוואה (או חלקם), ובמקרים מסוימים כל אדם שמעוניין במתן הצו. רצוי להיעזר בעורך דין גירושין על מנת להגיש בצורה מסודרת ומדויקת את הבקשה לצו קיום צוואה.

אל הבקשה יש לצרף את המסמכים הבאים:

· צוואה מקורית שמצויה בידי מגיש הבקשה.

· צוואה מקורית במידה והיא הופקדה קודם אצל הרשם לענייני ירושה.

· תעודת פטירה של המוריש.

· במידה ויש יורשים שבחרו לוותר אל חלקם בעיזבון אז יש לצרף תצהירי הסתלקות שלהם.

· העתק הודעה שנשלחה בדואר רשום ליורשים/זוכים אחרים ע"פ הצוואה או תצהיר על מסירה הודעה ליורשים.

אגרת פתיחת בקשה למתו צו ירושה עומד כיום על סך 496 ₪ אותו ניתן לשלם באופן מקוון באתר הרשם לענייני ירושה של משרד המשפטים. סכומים אלו מתעדכנים מדי פעם באתר. הוצאת הצו מחייב צירוף של שוברי התשלום.

מנוח של היה תושב ישראל חייב הגשה של מסמכים נוספים כגון: נסח רישום מקרקעין על שם המנוח ו/או חשבון בנק ע"ש המנוח או נכסים אחרים שמצויים בבעלותו ואשר משויכים למקום הסמכות של רשם לענייני הירושה שאליו הבקשה הוגשה. בנוסף, יש לצרף צו פורמאלי וחוות דעת של הדין הזר או זו שהוכנה על ידי משפטן מומחה בדין הזר.

הטיפול בקשה לצו קיום צוואה

לאחר הגשת הבקשה, מידע על הבקשה ושם המוריש יפורסמו בעיתון יומי וברשומות המתאימות, על מנת לאפשר התנגדויות לצוואה, במידה וקיימות. באם לא הוגשה התנגדות, הבקשה מועברת לידי האפוטרופוס הכללי, על מנת שיגיב באחת מהאפשרויות הבאות:

· אישור הבקשה.

· החזרה הבקשה למגיש הבקשה להשלים פרטים חסרים או מתן הבהרות.

· העברת התיק ליום משפטי בבית משפט.

במקרים בהם קיימת התנגדות לצוואה המשך הטיפול ידון בבית הדין לענייני משפחה. לאחר שחלפו מועדי הגשת ההתנגדויות, ולאחר קבלת תגובת האפוטרופוס הכללי, יתן הרשם לענייני ירושה צו המאשר את תוקפה של הצוואה. נכון להיום, צו זה מונפק וחתום באופן דיגיטלי (שלא כמו שהיה נהוג בעבר). 

צו זה מועבר למגיש הבקשה, ובנוסף באופן אוטומטי לבנקים, חברות ביטוח וגופים ממשלתיים (כמו טאבו, מנהל מקרקעי ישראל, משרד התחברות ועוד) כדי למנוע מצבים של זיופים.

צו לקיום צוואה

הבקשה מוגשת באופן פיזי או מקוון לרשם לענייני ירושה אשר באזור סמכותו התגורר המנוח לפני מותו.
כתבתי בהרחבה על כך במאמר, כנס עכשיו!

ראשית, כי היורשים חייבים לקבל צו זה, על מנת שניתן יהיה לחלק את העזבון ביניהם. שנית, כי ייתכן שתוגש התנגדות לצוואה ואז יידרשו היורשים לנהל הליך משפטי. שלישית, מומלץ שלא להגיש את הבקשה באופן עצמאי, אלא באמצעות עורך דין על מנת שידאג לטיפול מהיר ויעיל.
מידע חשוב נוסף נמצא עבורך באתר.

באופן עקרוני, בהעדר התנגדויות, הצו יינתן תוך חודש – חודשיים. יש לציין, כי אם בבקשה חסרים פרטים או מסמכים, היא מוחזרת למגיש וזמן הטיפול מתעכב. על כן, מומלץ להסתייע בעניין זה בעורך דין לענייני משפחה.
התשובה המפורטת נמצאת באתר.

לשם קבלת הצו, יש להגיש בקשה אל הרשם לענייני ירושה בצירוף המסמכים הדרושים כגון צוואה, תעודת פטירה ואישור שליחת הודעה ליתר היורשים על הגשת הבקשה.

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים
  • המלצתי לחבר לעבור הליך גירושין אצל עו״ד חגית לב אחרי ששמעתי מספר המלצות מחברים ומכרים ההליך עבר השלום ואני שומע רק תשבוחות עורכת דין מספר 1 בתחום

    Idan Levi Peor Avatar Idan Levi Peor
    20/12/2017
  • הפנתי אליך חברה לגבי גירושים אזרחים הסכם הורות משותפת וחלוקת רכוש. עזרת לה עם הרבה סבלנות והמחירים הוגנים תודה לך אשמח להמשיך ולהמליץ

    Jenya Noname Avatar Jenya Noname
    20/12/2020
  • תודה לך על הייעוץ המקיף והאישי שנתת לחבר טוב שלי, שהפנתי אליך, הוא הגיע אליך בעקבות סכסוך משפחתי, ונתת לו עצה ששוה זהב, וכך הוא הצליח להימנע מהליך גירושין קשה, תודה לך

    שמעון וקסלר Avatar שמעון וקסלר
    20/12/2019
  • חברה שלי נעזרה בעו"ד חגית לב , מקצועית מאוד, קשובה וזמינה. אשמח להמליץ.

    Sigal Guetta Avatar Sigal Guetta
    20/12/2015
  • עורכת דין מספר אחת, ממליצה בחום

    רחל לב Avatar רחל לב
    20/12/2019
  • המרכז הישראלי לצוואות וירושות Avatar המרכז הישראלי לצוואות וירושות
    20/04/2022
  • כחוקר פרטי מזה 30 שנה יצא לי לעבוד עם עורכי דין רבים. בשנים האחרונות נחשפתי לעבודתה של חגית לב והתרשמתי מהיחס והמקצועיות של הלקוחות המשותפים שלנו, כאשר יושרה והכוונה אמיתית למטרות של לקוחותיה הם אלו שמניעים אותה. תודה על מה שאת עושה. סאם

    Sam Zybert Avatar Sam Zybert
    20/12/2020
  • הפניתי לחגית חבר טוב . הוא הגיע לייעוץ מפוחד וחושש מעתידו הכלכלי. בפגישה חגית הסבירה לו בבהירות ובמקצועיות את כל השלבים בתהליך והרגיעה אותו. לאחר הפגישה הוא הודה לי על ההפניה .

    b-digitali Avatar b-digitali
    20/12/2017
  • עו"ד חגית הינה עו"ד מקצועית ביותר, מתחילת הדרך שיקפה את צורת העבודה שלה, בנתה אסטרטגיה שתגן על האינטרס שלי כלקוחה, צפתה קדימה מהלכים, הגיבה בזמן אמת לכל הנדרש, זמינה מאוד, אמינה, ומאוד מאוד אנושית גם כשקשה משקפת את המציאות ואת הכלים והאפשרויות העומדים לרשות הלקוח בכל סיטואציה. עו"ד ואדם ערכי וסופר מקצועית!!

    לינוי כחלון Avatar לינוי כחלון
    20/08/2022
  • ממליצה בחום חגית מאד מקצועית מסודרת ישרה ואנושית מאד מרוצה מליווי שקיבלתי

    A Ch Avatar A Ch
    20/12/2021

אז מה הדבר הנכון

לעשות עכשיו

במקרה שלך?