fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חטיפת ילדים בישראל

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים

מה הכווונה לחטיפת ילדים?


בישראל במסגרת הליך גירושין עם ילדים, קורה מצב בו אחד ההורים נוטל את הילדים המשותפים ללא הסכמת ההורה השני ולרוב גם ללא ידיעתו, למדינה אחרת שאינה מוגדרת או מוכרת כמקום מגורי הקבע של הילדים.

לדוגמא: מקרה בו טיפלתי בו לפני כשנה, פנה אלי אב לשני ילדים בגילאי 5 ו- 12 וסיפר לי שהוא ואשתו הכירו לפני 15 שנה כשהוא עבד באל על במשרדי החברה בצרפת. הם חיו יחד בצרפת ולאחר מספר שנים עברו לישראל (אשתו יהודיה שעשתה עליה), התחתנו ונולדו להם הילדים. אשתו טסה שבוע קודם לפגישתנו לצרפת, יחד עם הילדים לבקר את אמא שלה, והחליטה לא לחזור לארץ. היא הגישה בצרפת תביעת גירושין ותביעת משמורת תוך שהיא מסרבת להשיב את הילדים לארץ.

כמובן שמקרה זה מסביר בצורה מצוינת מקרה של חטיפת ילדים מישראל. למעשה מדובר בביצוע פעולות באופן חד צדדי שמפרות זכויות אפוטרופסות של אחד ההורים ולא מאפשרות להתגרש נכון ויוצרות מלחמה על חשבון בריאותם הנפשית של הילדים.

חשוב לזכור, כי ברגע שהילד יוצא מישראל (או שלא חוזר) ללא הסכמת אחד ההורים מעשה זה חוסה תחת ההגדרה של חטיפת ילדים בישראל – כאשר מקום מגורי הקבע של הילדים הינו בישראל (מתייחס למקום מגורים, מעגל חברתי, מקום לימודים וכדומה).

חושש שבן/בת הזוג מתכוון לברוח עם ילדייך?


אם יש לך חשש שבן/בת הזוג שלך ייקחו את הילדים לחו"ל וימנעו מלהחזיר אותם הביתה עליך לפנות אלי בדחיפות בכדי שאוכל לבצע מספר צעדי מנע.

אני רוצה לשתף אותך במקרה של לקוח שלי בשם איתמר שהכיר את הלן בטיול בארה"ב, הם התאהבו והיא עשתה עליה והתחתנה עם איתמר. כחלוף 9 שנים, מערכת היחסים ביניהם עלתה על שרטון והם החליטו להתגרש. לפני כשנה הלן טסה עם הילדה (בת ה- 8) לבקר את הוריה בארה"ב בהסכמתו של איתמר, ולאחר שבוע הלן הודיעה לאיתמר שהיא החליטה להישאר בארה"ב עם הילדה ולא לחזור לארץ. איתמר חיפש בגוגל עורך דין משפחה עם המלצות בנושא גירושין עם ילדים וכך הגיע אליי. רצנו מייד לפתוח הליך משפטי בביהמ"ש לענייני משפחה ופעלנו להשבת הקטינה לארץ.

מקרה נוסף שמתאר חטיפת ילדים בישראל היה לי עם דליה שעבדה כמנתחת מערכות מידע בחברת סטרט אפ. בשלב מסוים רכש משקיע את החברה והחליט להעביר את הפעילות למנצ'סטר באנגליה, אז דליה, בעלה יניב ושני הילדים עשו רילוקיישן למשך שנתיים למנצ'סטר וחיו שם בתנאים כלכליים מצוינים.

לאחר כשנה התחילו "רעשים" במערכת הזוגית ודליה הודיעה ליניב כי החליטה להתגרש ו"לפרק" את החבילה. כל צד פנה ליעוץ אצל עורך דין משפחה והם החלו מלחמה ביניהם שהגיע למצב שדליה הגישה תלונה במשטרה (באנגליה) ויניב אפילו קיבל צו הרחקה מהבית.

והם החלו מלחמה ביניהם שהגיעה למצב בו דליה הגישה תלונה במשטרה (באנגליה) ויניב קיבל צו הרחקה מהבית. הקשר קיבל מאפייני אלימות והשיא היה עת האישה הגישה בקשה וקיבלה צו הרחקה כנגד הבעל שנעצר והורחק מן הבית. 

יניב חזר לארץ והגיע אלי לייעוץ בנושא איך להתגרש נכון כדי שיוכל לראות את ילדיו, הגשתי בקשה עבור משמורת ילדים בבית משפט למשפחה בישראל מכיוון שמגורי הקבע של הילדים הוא בישראל. השופט פסק שמדובר בחטיפת ילדים מכיוון שהצלחתי להוכיח את העובדה, כי יניב ודליה עברו למנצ'סטר רק לתקופת עבודתה בחברה לשנתיים, ולאחר מכן התכוונו לחזור לארץ. כתוצאה מכך דליה ויתרה על תפקידה וחזרה להתגורר בישראל ויניב קיבל משמורת משותפת על הילדים.

(השמות, כמובן, בדויים).

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים
  • הפנתי אליך חברה לגבי גירושים אזרחים הסכם הורות משותפת וחלוקת רכוש. עזרת לה עם הרבה סבלנות והמחירים הוגנים תודה לך אשמח להמשיך ולהמליץ

    Jenya Noname Avatar Jenya Noname
    20/12/2020
  • הפניתי לחגית חברה טובה שלי שעזרה לה מאוד. חגית את נפלאה. המון תודה!

    מיכל קריינר Avatar מיכל קריינר
    20/12/2019
  • תודה חגית היקרה, הליווי שעשית לי מהתחלה ועד לסוף עם התוצאה שרציתי תודה על הכל

    zeeve sendekie Avatar zeeve sendekie
    20/12/2019
  • עורכת דין מספר אחת, ממליצה בחום

    רחל לב Avatar רחל לב
    20/12/2019
  • יגאל אילו Avatar יגאל אילו
    20/12/2020
  • רציתי להגיד לך פשוט תודה את מדהימה ומקצועית

    רחל לב Avatar רחל לב
    20/12/2019
  • Dor Rozen Avatar Dor Rozen
    20/12/2020
  • לומדת לעומק את המקרה ואת הבנאדם מנסה לפתור סוגיות בדרכי נועם מבינה ומכירה את השטח ואת האנשים מלווה בסבלנות ענקית והכי חשוב - עו"ד עם נשמה

    Ofir Zeitoun Avatar Ofir Zeitoun
    20/07/2022
  • תודה לך על הייעוץ המקיף והאישי שנתת לחבר טוב שלי, שהפנתי אליך, הוא הגיע אליך בעקבות סכסוך משפחתי, ונתת לו עצה ששוה זהב, וכך הוא הצליח להימנע מהליך גירושין קשה, תודה לך

    שמעון וקסלר Avatar שמעון וקסלר
    20/12/2019
  • עו"ד חגית לב, היא לפני הכל קסם של אישיות!! 🌸🌸🌸🌸 היא סובלנית, אכפתית, רגישה , מסורה ונאמנה ללקוח ולעבודתה.אישה מדהימה עם המון נתינה ולב ענק. חגית מאוד מקצועית ועזרה לי לפני 5 שנים כשהייתי בהליכי גירושין מתקדמים, יעצה ונתנה לי מס' טיפים על מנת שאעבור את התהליך על הצד הטוב ביותר ובקלות בבית הדין הרבני. היה לי מזל גדול שפניתי אליה, כיוון שעו"ד שליוותה אותי בהתחלה, החסירה ממני פרטים ולא נתנה לי את כל המידע והאינפורמציה. חגית דאגה לי ובזכותה תהליך הגירושין שלי עבר בשלום. בשנה האחרונה , פניתי לחגית שוב בענייני תהליך הורות משותפת שהתחלתי ובכוונתי להמשיך אצלה.כן ירבו כמוה !! ממליצה בחום ובאהבה לפנות אליה . בברכה, טליה לוי

    tali levy Avatar tali levy
    20/07/2022

אז מה הדבר הנכון

לעשות עכשיו

במקרה שלך?