fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חלוקת רכוש בגירושין – מה יישאר לך וכמה תקבל בהסכם גירושין

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים

אני מבינה שאם הגעת לכאן, אז מעסיקה אותך השאלה איך
מתבצעת חלוקת רכוש בגירושין ומה עליך לעשות
כדי לקבל את המקסימום שמגיע לך.

אני מניחה שאשתך הודיעה לך שהיא רוצה להתגרש ואולי אתה זה שקיבלת
את החלטה להתגרש וחשוב לך להיות שלם עם העו"ד שתבחר ללוות אותך בתהליך הגירושין.

נכון, אני יודעת שכרגע אתה מאוד מבולבל ויש לך המון שאלות, זה ברור ומובן.
חשוב לזכור שלכל שאלה יש יותר מתשובה אחת, התשובה הנכונה
תלויה במטרות ובתוצאות שאתה רוצה להשיג.

לרוב ישנם מספר נושאים שהם נקודות המחלוקת העיקריות ועליהם אתה צריך להילחם או להסכים כמו לדוגמא: עילה גירושין, משמורת ילדים, תשלום מזונות, כתובה, זכויות סוציאליות, חשבונות בנק, זכויות כלכליות בעסק, זכויות בבית, כספים מירושה וחלוקת רכוש בגירושין

חשוב שתבין שהשופטים והדיינים מתייחסים לכל מקרה באופן שונה, כך שלא מומלץ להסתמך על מידע שקיבלת מחברים שכבר התגרשו או מקריאת מאמרים בגוגל וצפיה בסרטונים ביו טיוב. כפי שאמרתי, כל מקרה לגופו.

הפתרון חלוקת רכוש בגירושין

על פי חוק יחסי ממון (התשל"ג – 1973), התקף על כל מי שנישאו בישראל החל מה – 1.1.1974, כל הרכוש שנצבר במהלך שנות הנישואין על ידי מי מבני הזוג, שייך באופן שווה לשניהם.

במרבית המקרים יש צורך באדם נוסף אחד לפחות, אשר יסייע לבני הזוג בהחלטות לגבי חלוקת רכוש בגירושין.

אדם זה יכול להיות עורך דין משפחה, מגשר וכדומה. עורך הדין לענייני משפחה המלווה את תהליך חלוקת הרכוש בגירושין צריך להיות ערני, משום שישנם מקרים רבים שבהם אחד מבני הזוג, או אף שניהם, מנסים להשיג רכוש במרמה בדרכים שונות, כמו הסתרת רכוש, טענה שרכוש כלשהו שייך להם מן הזמן שלפני החתונה, ועוד.

עורך הדין ימליץ לעיתים על חקירה פרטית וכדומה, על מנת לגלות אם אכן ישנה מרמה בנוסף יעזור עורך הדין המגשר בפתרון הבעייתיות הקשורה בחלוקת הרכוש בגירושין.

בדיקה משפטית של היבטים כלכליים תציג לך כמה הרכוש והכספים שלך שווים ומה תוכל לעשות כדי להשאיר אצלך כמה שיותר

* תקבל את המקסימום שמגיע לך

מה קורה בדיון חלוקת רכוש בגירושין?

במהלך הדיון לגבי חלוקת רכוש בגירושין, יוברר בדיוק מהו הרכוש המשותף לבני הזוג.

יש לדעת, כי מדובר לא רק על רכוש חומרי שניתן לחלוקה פיזית פשוטה, אלא גם בנכסים שקשה לכמת אותם, כמו למשל מוניטין עסקי, זכויות עתודה כלכלית, זכויות סוציאליות ועוד.

לאחר מכן יתבצע תהליך של איזון משאבים, כאשר שני הצדדים יקבלו חלקים שווים של הרכוש המשותף, ככל שניתן להעניק לו ערך כלכלי.

 

מה עושים כשההורים דורשים בחזרה כספים שניתנו לבני זוג כשהיו נשואים?

כשהזוג הצעיר מתחתן, לעיתים הוא מקבל מהורי אחד הצדדים או שניהם סכומי כסף לדירה או עזרה שוטפת. ההורים מעניקים את הכספים כמתנה, מתוך רצון לעזור לזוג שנמצא בתחילת דרכו.

ישנם גם מקרים בהם ההורים מסייעים לילדים גם בשלבים מאוחרים יותר כדי להקל עליהם את העול הכלכלי של המשכנתא וגידול הילדים. כאשר בני הזוג מתגרשים, לעיתים ההורים רבים עם בן הזוג, ותובעים שיחזיר להם את הכספים שנתנו לו.

ההורים מרגישים שרימו אותם ורוצים את כספם אותו צברו בעמל לאורך השנים, בחזרה. במקרים אחרים, ההורים מסייעים לילדם שנתון בקשיים פיננסיים, רוצה ללמוד, לנסוע לחו”ל, לבנות בית או לפתוח עסק.

כשהיחסים טובים, הם נותנים לו את הכסף בתור מתנה. אך אם בשלב מאוחר יותר היחסים מתקלקלים, ההורים עשויים לתבוע את כספם חזרה בטענה שזאת הלוואה בדיעבד.

 

כיצד ההורים יכולים לתבוע את כספם?

בבית המשפט לענייני משפחה קובעים כי אם היחסים בין ההורים לזוג היו תקינים בעת נתינת הכספים, מדובר במתנה. הצד שטוען כי לא מדור במתנה, צריך להוכיח את טיעוניו.

אם היחסים היו מעורערים בעת נתינת הכספים, ניתן להוכיח כי הם היו הלוואה. ההורים צריכים להגיש תביעה בבית משפט נגד ילדיהם על מנת לנסות ולקבל את כספם בחזרה.

ההורים לא יכולים להגיש תביעה את בן הזוג של ילדם, משום שאי אפשר להפריד ולומר הכספים היו מתנה רק עבור ילדם והלוואה עבור הכלה או החתן שלהם.

הכספים ניתנו לבני הזוג במשותף, למטרות משותפות כמו רכישת דירה.

 

מה הם סיכויי ההורים לקבל את כספם בחזרה?

הסיכויים תלויים במידה בה ההורים מצליחים לסתור את טענת המקבלים כי מדובר במתנה. כאשר יש הוכחות לכך שהבעל או האישה ידעו כי מדובר בהלוואה, התובעים זוכים בתיק. חשוב לתבוע בסיועו של עורך דין מקצועי הבקיא בדיני משפחה ואשר יצליח לבנות תיק מוצק.

אם היה הסכם חתום בין ההורים לבני הזוג, צריך להציגו בבית המשפט לחיזוק הטיעון כי מדובר בהלוואה. לכן, הורים שמעניקים לבנם או ביתם כספים ולא מעוניינים בכך שהכסף יישאר גם אצל בן הזוג במידה והם מתגרשים, חייבים לערוך מראש הסכם על הלוואה.

הסכם הלוואה מונע עוגמת נפש שיכול להיווצר בעתיד מכל הצדדים ומבטיח את החזר הכספים במקרה של גירושין.

ההסכם מבטיח להורים שקט נפשי ומשמש כראייה מוצקה בבית המשפט. בחברה משפחתית קטנה המהווה מעין חברת יחיד רצוי שלא לחלק את המניות בין בני הזוג, כדי להימנע מחיכוכים אישיים אשר יובילו בסופו של דבר לפגיעה הרסנית בחיי החברה.

מתי צריך חלוקת רכוש בגירושין

בדיקה משפטית של היבטים כלכליים תציג לך כמה הרכוש והכספים שלך שווים ומה תוכל לעשות כדי להשאיר אצלך כמה שיותר

* תקבל את המקסימום שמגיע לך

איפה מתנהלת התביעה לחלוקת רכוש בגירושין?

את התביעה ההורים מגישים בבית משפט לענייני משפחה על ידי עורך דין לענייני משפחה.

עו"ד עוזר להורים שתובעים להוכיח כי הכספים שנתנו לילדם (אחד מבני הזוג) היו הלוואה ולא מתנה.

בית המשפט יבדוק את הטענות ויבחן את הנסיבות של הענקת הכספים, מה היה טיב היחסים בין ההורים לבני הזוג, מה הייתה הכוונה של ההורים כשנתנו את הכספים, האם היה ברור שזו מתנה או הלוואה, וכו’.


חלוקת רכוש בגירושין – חברה משפחתי איך מחלקים?

א. בחברה משפחתית קטנה, העברת מחצית המניות לבן הזוג עשויה להוביל למריבות אין סופיות בהפעלת החברה ולשיתוק פעולות החברה.

ב. בחברה משפחתית קטנה הדבר גם עלול להביא לכך ששווי זכויות בן הזוג שאינו פעיל בחברה ירד ערכן כתוצאה מדפוסי התנהגות שינקוט בן הזוג האקטיבי.

ג. הסדר ממוני הקושר את בני הזוג זה לזה אחרי פרידתם אינו רצוי והוא מאריך שלא לצורך את תהליך הפרידה.

הפתרון המומלץ:
בדיקת שווי המניות באמצעות מומחה לשווי חברות. מדובר באדם הבקיא בבדיקות והערכות שווי חברות. כך יוצא שאם מדובר בבני זוג שלשניהם יש זכויות במניות החברה אז בודקים שוויין והצד הפעיל בחברה משלם את שוויין של המניות לצד הפאסיבי וכמובן לטפל בחלוקת רכוש של הדירה המשותפת.

 

אסטרטגיה משפטית לחלוקת רכוש בגירושין ולהשיג את המקסימום

בכל ניהול תיק עורך הדין מגבש אסטרטגיה מראש. האסטרטגיה המשפטית משתנה מתיק לתיק וקובעת למעשה כיצד הוא ינוהל, מהם היעדים אותם רוצים להשיג ומהן הפעולות שינקטו במטרה להגיע אל היעד בצורה הטובה ביותר לחלוקת רכוש בגירושין.

לכל עורך דין גירושין אסטרטגיות משפטיות משלו, אולם חלק נוסף בתהליך ולא פחות חשוב הוא לוודא שאתם מחוברים לאסטרטגיה שלו ושאתם מרגישים בנוח עם הדרך בה הוא פועל.

אם האסטרטגיה של עורך הדין שלכם, למשל, נוגדת את עולם הערכים שלכם, אתם בהחלט יכולים לשקול לשנות את האסטרטגיה במטרה שתרגישו יותר נוח עם הדרך אותה אתם עוברים.

אתם חייבים לזכור, כי אתם אלו שתצטרכו בסופו של דבר לחיות עם תוצאות האסטרטגיה הזו ולכן חשוב שתרגישו איתה בנוח ושהיא לא סותרת ונוגדת את מה שאתם מאמינים בו. אם האסטרטגיה של עורך הדין שלכם היא לוחמנית, לא מתפשרת ומעודדת קונפליקטים ואילו אתם מעדיפים לסיים את הקשר בצורה בוגרת ומכבדת, גם אם הדבר כרוך במאבקים משפטיים, ציינו את בחירתכם ותבהירו את העמדה שלכם.

חשוב שתדעו שניתן להצליח בחוכמה ובתחכום. חוכמה, אין משמעה הטלת רפש ושקרים, אלא ניהול אסטרטגיה חכמה שתוביל אתכם אל היעדים שהצבתם בתחילת הליך הגירושין.

חשוב לדעת את היקף נכסים וכספים

אחד התחומים המרכזיים שתהליך גירושין משפיע עליו הוא התחום הכלכלי. שני בני הזוג נדרשים לרוב לוויתורים ולירידה מסויימת ברמת החיים מבחינה כלכלית, לכן חשוב לבצע את הפרידה בצורה נכונה מבחינה כספית.

על מנת שתוכלו לשמור על הזכויות הכספיות שלכם ולקבל את מה שמגיע לכם בצורה הוגנת ומלאה, חשוב לדעת בצורה מקיפה מה מכלול הכספים, הנכסים והזכויות הרשומים על שם כל אחד מהצדדים.

לאחר קבלת התמונה הכלכלית המלאה, פונים לאקטואר, כדי שיבצע חוות דעת אודות מכלול הכספים והזכויות בהתאם לחלופות חלוקת רכוש בגירושין המקובלות בדין במקרה של גירושין.

במידה ולא תדעו בדיוק מה היקף הנכסים המשותפים שלכם ומה המשאבים הכספיים שלכם, אתם עלולים למצוא את עצמכם מפסידים כספים ואת חלקכם בנכסים המשותפים. מומלץ מאוד להיעזר בעו"ד לענייני משפחה שיעזור לכם לקבל תמונת מצב כלכלית מדוייקת ולהבטיח שהזכויות שלכם יישמרו מבחינה פיננסית לאורך כל התהליך.

עו"ד לענייני משפחה ידע כיצד לאתר נכסים וכספים וכיצד לקבוע בהתאם לחוות הדעת מה שווי הנכסים והכספים שנצברו במשך השנים ולהציג לכם את התמונה האמיתית ולפיה מה האפשרויות הכלכליות העומדות בפניכם.

חלוקת רכוש היא חלק מהסכם הגירושים שמציג את החלק שיקבל כל אחד מבני הזוג – מידע חשוב נוסף נמצא עבורך באתר.

ברוב המקרים החלוקה מתבצעת כך שכל אחד מבני הזוג מקבל חצי מהרכוש המשותף, אולם יש מקרים שאנו משיגים ללקוחות שלנו הרבה יותר מ 50% – פרטים באתר.

במידה ותבחר לעזוב את הבית לפני הגירושין זה לא יפגע בשום אופן בזכויות שלך בנכס, התשובה המפורטת נמצאת באתר.

הסעיפים שחייבים לכלול בהסכם חלוקת רכוש הם סעיפים המתייחסים לדירה המשותפת ולזכויות של הגבר בדירה במידה והאישה ממשיכה לגור בדירה המשותפת – פרטים נוספים באתר.

איך אוכל לעזור לך?

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים
  • הגעתי לפגישת ייעוץ אצל עו"ד חגית לב, קיבלתי שרות וייעוץ יוצא מהכלל ואני מאד מרוצה, אשמח להמליץ גם בעתיד

    נורית נוריאל Avatar נורית נוריאל
    20/12/2015
  • המלצתי לחבר לעבור הליך גירושין אצל עו״ד חגית לב אחרי ששמעתי מספר המלצות מחברים ומכרים ההליך עבר השלום ואני שומע רק תשבוחות עורכת דין מספר 1 בתחום

    Idan Levi Peor Avatar Idan Levi Peor
    20/12/2017
  • הפנתי אלייך חברה לייעוץ. החברה הייתה מאוד מרוצה. כשיצאה ממך הייתה רגועה, המחיר על הייעוץ היה הוגן. תודה שהיית זמינה גם בתקופה מאתגרת זו

    שירן אסולין Avatar שירן אסולין
    20/12/2020
  • יגאל אילו Avatar יגאל אילו
    20/12/2020
  • תודה רבה על הכל, את מדהימה, אין מילים

    Idan Levy Doron Avatar Idan Levy Doron
    20/12/2019
  • הפנית לחגית חבר שפחד על העסק שלו בהליך גירושין - בגלל דיסקרטיות אני כותב בשמו. חגית עזרה לו לשמור על העסק שלו ולקבל את מלוא הזכויות בו. יש כאן אשת מקצוע לא פחות ממדהימה שדואגת לנושא כ"כ רגיש, לכן אם למישהו כאן יש התלבטות - שלא תהיה. בנוסף ארצה למסור בשמו תודה רבה לחגית על האכפתיות והמענה.

    תומר פורת Avatar תומר פורת
    20/12/2021
  • תודה לך על הטיפול המסור הליווי האישי את עורכת דין עם לב גדול

    סעאידה נידאל Avatar סעאידה נידאל
    20/12/2019
  • מקצועית, יסודית, קפדנית ואישיות נדירה 😃

    Miri Roaky Avatar Miri Roaky
    20/12/2020
  • תודה חגית היקרה, הליווי שעשית לי מהתחלה ועד לסוף עם התוצאה שרציתי תודה על הכל

    zeeve sendekie Avatar zeeve sendekie
    20/12/2019
  • חגית ליוותה אותי במשך כמעט 3 שנים בתיק מורכב ואינטנסיבי. חגית ליוותה אותי מבוקר ועד ליל, תמיד סבלנית, קשובה, שולטת בכל הפרטים, והכי חשוב - מקצוענית מאין כמותה. אם הייתי צריך לעבור חלילה שוב את המסע הזה, הייתי בוחר בה ללא צל של ספק. אומרים שבמסע משפטי, מעבר למקצוענות ומקצועיות, צריך גם חבר שידע היכן ללחוץ והיכן להרפות - אז אם הגעתם לכאן, יש לכם את המלצתי החמה!

    Guy Shalom Avatar Guy Shalom
    20/12/2020

אז מה הדבר הנכון

לעשות עכשיו

במקרה שלך?

אז מה הדבר הנכון לעשות

עכשיו במקרה שלך?