fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גיל, טל והריון לא רצוי

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים

רקע:

גיל וטל הינם זוג אשר נישא כדת וכדין עוד כשהיו בשנות ה-20 המוקדמות לחייהם. הם הכירו בצבא ולאחר שלושה חודשי הכרות בלבד, כבר נישאו. גיל, כלל לא רצה להתחתן תחת חופה וקידושין, והעדיף נישואין אזרחיים. אך טל התעקשה כי המסורת חשובה לה, וכך הסכים גיל לבקשתה והם ערכו טקס נישואין כדת משה וישראל.

מיד לאחר נישואיהן, האהבה פרחה בין השניים, הם בילו רבות, יצאו לחופשות בארץ ובחו"ל ונהנו מהחיים. יום אחד, טל פוטרה מעבודתה. לגיל לא היתה כל ברירה והוא נאלץ לגבות אותה ולהעלות את שכרו החודשי ולעשות שעות נוספות בעבודה. תחילה, טל החלה ללכת לראיונות עבודה במרץ, אך אט אט שם לב גיל כי מתחילה לזלזל, לשלוח פחות ופחות קו"ח, ומוצאת לעצמה עיסוקים אחרים כגון הליכה לבית קפה עם חברות או לים. גיל החליט לתת לטל את הזמן שלה, ואולי התנהגות זו תעבור. יום אחד, גיל חזר מותש ועייף מיום עבודה ארוך של עשר שעות וראה את טל בבית עם חברות, כאשר סיפרה לו חוויותיה מהסרט שראו בקולנוע. גל כעס, והחל להרים את קולו על טל, באומרו כי התנהגות זו אינה מקובלת עליו, ולא ייתכן מצב בו היא לא תחפש עבודה.

הוא הסביר לה כי על מנת לכסות את ההוצאות החודשיות הוא נאלץ לעבוד שעות רבות ביום והוא מרגיש שאיננו מסוגל לשאת עוד את עול העבודה. בתגובה, טל אמרה לו, כי אולי אין כל טעם שתמצא עבודה מאחר וגילתה כי היא בהריון בחודש השני. טל ההמום, שמח מאד תחילה, אך שוב הסביר כי חייבת היא למצוא עבודה עכשיו יותר מתמיד כי באחריותם יהיה גם לכלכל את הרך הנולד. טל הסכימה, אך עם הזמן גיל שם לב שבפועל התנהגותה לא השתנתה ולא ידע כיצד לפעול. עם הזמן, הריבים בין השניים החלו לגדול ולהיות עוצמתיים יותר ויותר.

יום אחד, גיל נשבר ועזב את הבית. הוא לא היה מוכן עוד לשאת את התנהגותה של טל. כאשר השניים לא הצליחו להגיע לכדי פיוס, החל גיל לחשוב שמא אולי חיי הנישואין עם טל אינם בשבילו, ואולי מוטב לו יתגרשו מאשר יחיו בריב מתמשך. אט אט החלטתו זו התגבשה, אך עם זאת, לא היה מסוגל לספר זאת לטל כי לא ידע מאיפה בכלל להתחיל את תהליך הגירושין.

טיפול:

גיל פנה לעורך דין לגירושין וסיפר לו אודות מצב הנישואין בינו לבין טל. הוא הסביר לו שכלל לא רצה להתחתן איתה בחתונה יהודית, אך נעתר לבקשה וכעת לא יודע כיצד עליו לפעול על מנת לצאת מנישואיו הכושלים. הוא החל לשאול אותו שלל שאלות אודות פתיחת תיק גירושין, עלויות, מהן זכויותיה של טל וכו' וכו'. עורך הדין ענה לגיל על כל שאלותיו, תוך שהוא מציין את אבני הדרך בהליך ומה יכול לקרות בכל שלב. הוא הסביר לו מהו הסכם גירושין, והסביר את ההבדל בין הליך של גישור להליך המתנהל בבית המשפט. בשל העובדה כי מדובר במצב משפחתי מאד רגיש וטל בחודש השלישי להריונה, חשב לעצמו גיל כי מוטב להם להתגרש בהליך גישור, תוך חתירה להסכם גירושין אשר יהיה מקובל עליו. הוא שיתף את עורך דינו בתחושותיו וזה אמר לו כי אם כך, יצטרך ראשית לפנות לטל ולספר לה על רצונו.

תוצאה:

גיל פנה לטל וביקש לדבר איתה, בשיחה הוא פרש בפניה את טענותיו הרבות אודות חיי הנישואים הוא אמר לה כי פעמים רבות התנהגותה פגעה בו, הוא הרגיש שמזלזלים בו, לכן החליט לסיים את חיי הנישואין לאחר שחשב על כך רבות. תחילה טל בכתה, וניסתה לומר כי אולי יצליחו לשקם את הנישואין דרך טיפול, אך גיל לא הסכים לשמוע לדבריה בשום פנים ואופן והיה נחוש בדעתו להתגרש.

טל ניסתה לשנות את דעתו אך זאת ללא הצלחה. הוא אמר לה שמעדיף כי יסיימו את הליך הגירושין בצורה נעימה וידידותית, ללא מלחמות, ולכן חשב על הליך גישור. טל המבולבלת הסכימה והם מיד קבעו פגישה ראשונה אצל המגשר. בפגישת הגישור העלה גיל טענות שונות כלפי טל, והציג בפניה דרישות שונות כגון: משמורת משותפת ללא דמי מזונות, חלוקת נכסים באופן שווה וכו'. טל כלל לא התייחסה לדרישותיו של גיל, ורק היתה עסוקה בעצם הגירושין, היא החלה להסביר את התנהגותה, והדבר גרר לאחריו שיחות ארוכות על חיי הנישואין של השניים.

לאחר פגישת הגישור, טל התקשרה לגיל והמשיכה לדבר איתו על כל מה שהיה, ועל רצונה להשתפר ולהשתנות למענו, למען התינוק ולמען עתיד הנישואין. גיל הסכים לתת סיכוי נוסף לחיים עם טל, ונעתר לבקשתה. הם חזרו לחיות יחד ובחרו לעצמם מטפל זוגי, על מנת לנסות ולהציל את נישואיהם.

סיכום:

אז בתשובה לשאלה איך פותחים תיק גירושין ? ברור לכל, כי מוטב לצדדים להיות מיוצגים על ידי עורך דין, וגם כאשר מדובר בהליך גישור. הליך הגישור יכול לפתוח דלת לפתרונות עליהם בני הזוג לא חשבו, ובמקרים מסוימים, כמו במקרה הזה, אף להוביל את הזוג לניסיון לשיקום חיי הנישואין.

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים
  • לעו"ד חגית לב אני רוצה להודות לחגית על השירות המקצועי, הסבלני והמסור לאורך כל הדרך. על התמיכה והדאגה והגישה המדהימה! אין כמוך.

    Ruzana Boruhov Avatar Ruzana Boruhov
    20/06/2022
  • הפנתי חברה קרובה ויקרה שלי לקבלת ייעוץ משפטי במשרדה של עו"ד חגית לב . החברה סיפרה לי שחגית הייתה קשובה, והרגיעה אותה וניסתה למצוא דרך למנוע את פירוק המשפחה ולא ראתה אותה כפנקס צ'קים מהלך. אשמח להמליץ ולהפנות שוב בלב שלב

    יעלי רהב-סיון Avatar יעלי רהב-סיון
    20/12/2015
  • סימה Avatar סימה
    20/12/2020
  • רציתי להגיד לך פשוט תודה את מדהימה ומקצועית

    רחל לב Avatar רחל לב
    20/12/2019
  • הפנתי לעורכת דין לגירושין חגית לב חברה טובה שנקלעה למשבר זוגי קשה ובאמצע היו 3 ילדים קטנים. חגית המקסימה ליוותה אותה בתהליך ושמרה על כל זכויותיה הכספיות והן על תהליך מכובד ושמירה על הילדים. מומלץ מאוד!! :)

    עדי סיון Avatar עדי סיון
    20/12/2018
  • תודה רבה חגית, על היחס החם והאוזן הקשבת

    המרכז לטיפול במשבר בנישואין Avatar המרכז לטיפול במשבר בנישואין
    20/12/2015
  • מוניקה לוי Avatar מוניקה לוי
    29/11/2022
  • אני ממליץ על חגית לב שיש לה לב ענק. למרות הפרעות שלי ואתגרים של המצב. הצלחת להשיג לי הסכם גירושים שעושה לי סדר בחיים. תודה לך

    david dar Avatar david dar
    20/12/2020
  • יגאל אילו Avatar יגאל אילו
    20/12/2020
  • Dor Rozen Avatar Dor Rozen
    20/12/2020

אז מה הדבר הנכון

לעשות עכשיו

במקרה שלך?