fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גירושין בשיתוף פעולה

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים

כשאנחנו חושבים על המילה "גירושין", אנו מדמיינים ברוחנו שני אנשים, המתעבים האחד את השני, ועושים ככל שביכולתם על מנת להערים קשיים האחד על השני. אנו מדמיינים מאבקים בלתי נגמרים, מלחמות ארוכות בין כתלי בית המשפט, כאשר הסוף נראה רחוק.

 

האם גירושין בשיתוף פעולה  באמת אפשרי ?


כפי שבוחרים כיצד לבנות חיים משותפים עם בן הזוג, בין אם בחרנו בחתונה רבנית, חתונה אזרחית, או להישאר כידועים בציבור, כך גם יש בפנינו מספר דרכים בהן אפשר להתגרש ולפרק את התא המשפחתי. גירושין בשיתוף פעולה, האם זה באמת אפשרי? איננו כבולים לאותה מלחמת גירושין עקובה מדם, יש גם דרכים אחרות.

הליך גירושין בהסכמה

לדרך הזה פונים בני הזוג כאשר הם מחליטים כי זהו, הגיע הזמן לפרק את החבילה, אך שניהם מעוניינים, לפחות באופן עקרוני, לעשות זאת בצורה יפה ומכובדת ככל האפשר.

בני הזוג החליטו כי זקוקים לאדם מקצועי שידריך אותם וינחה אותם כיצד בכלל מתחילים את הליך הגירושין, וכך כל צד פנה לייצוג.

מחד, כל עו"ד דואג לאינטרסים ולצרכים של הלקוח שלו, אך הקו המנחה את הצדדים הוא לא לפנות לבית המשפט רק אם יש צורך בכך.

הצדדים, באמצעות עורכי דינם, מנהלים משא ומתן במסגרת עבודת צוות ובשיתוף פעולה. שיתוף הפעולה חותר להגעה לגירושין ללא מאבקים ומלחמות, כאשר כל צד רואה את צרכי המשפחה בכללותה ולא רק את צרכיי שלי. הליך הגירושין יכול להיעשות ברגישות ובכבוד, במהירות ובצורה מוצלחת.

הסיבה האמיתית לגירושין | עו"ד חגית לב

גירושין בשיתוף פעולה


גירושין בשיתוף פעולה יכולה להיות הדרך בה אבדן הזוגיות אינו מחייב את אבדן השליטה ופגיעה בילדים. ניתן להציל זוגות מגירושין רעילים באמצעות הידברות, הקשבה ושיתוף פעולה. באמצעות דרך זו, בני הזוג יגבשו הסכם גירושין אשר ישקף היטב את רצונותיהם ואת כל הנושאים האקוטיים אשר מטרידים בני הזוג בבואם להתגרש.

גירושין מחוץ לכותלי בית המשפט או בית הדין הרבני יכולים להטיב לא רק עם היחסים בין הגרוש לבין גרושתו, אלא בין ההורים לילדיהם אשר הם בסופו של דבר הנפגעים העיקריים מהליך הגירושין.

גישור גירושין


גירושין בשיתוף פעולה, יכול להיות באמצעות הליך גישורי, הליך זה יכול להיעשות בליווי עורך דין לענייני גירושין, או ללא עורכי דין כלל מול מגשר גירושין. בשנים האחרונות אנו חווים עלייה הדרגתית ומשמעותית בשיעור הגירושין. על פי הסטטיסטיקה, כשליש מהזוגות המתחתנים, יתגרשו בסופו של דבר.

הסיבות לגירושין יכולות להיות רבות, העולם הפך להיות פתוח יותר ונגיש יותר, דבר אשר קורץ גם לזוגות נשואים. דבר נוסף קשור בגירושין עצמם, בעוד שבעבר גירושין נחשבו לדבר אשר יש להסתיר, הרי שהיום הדבר לא כך. זוגות רבים מתגרשים כמעט בדרך שבשגרה. במקביל, הבינו זוגות רבים כי הליך גירושין יכול לפגוע, הן מבחינה כלכלית והן מבחינה אישית. לצד העניינים הכלכליים והאישיים, נמצאים הילדים אשר גם הם חווים מציאות לא פשוטה כאשר הוריהם מחליטים להתגרש. על מנת לצמצם את הפגיעה הן ברכוש והן בילדים, קם מוסד הגישור אשר בא לנסות ולפתור את מחלוקות בני הזוג בטרם יגיעו לדיונים ארוכים בבית המשפט. הליך זה נתפס כידידותי יותר, זול יותר, מהיר יותר ויעיל יותר.

גירושין בשיתוף פעולה בהצלחה


במידה ובני הזוג מרגישים כי מסוגלים לשבת יחדיו לצורך הידברות ולמען יתגרשו בשיתוף פעולה (גירושין שלא במקרה של אלימות חלילה או נסיבות אשר אינן מאפשרות את אותו הליך הידברות), ניתן לקבוע פגישת גישור עם מגשר או עם עורך דין אשר גם מגשר. אותו עורך דין או מגשר יסביר על ההליך ועקרונותיו והצדדים יבחרו איזה נושאים הם רוצים לפתור בהליך הגישור.

ההליך הוא בחירה, כלומר כל אחד מבני הזוג יכול להחליט בכל שלב כי אינו מעוניין להתדיין יותר באמצעות המגשר ומעוניין לגשת לבית המשפט. כמו כן, העניינים אשר נידונו בהליך אינו יכולים לשמש בהליך הגירושין בבית המשפט או בבית הדין הרבני.

כלומר, בני הזוג הם אלה ששולטים בהליך בכל עת. גישור הוא ללא ספק ההליך הטוב ביותר ומהיר ביותר, אשר מביא לגירושין בצורה הטובה ביותר בעבור בני הזוג המתגרשים. במידה וקיים רצון ושיתוף פעולה בין בני הזוג, מומלץ לבחון את הליך הגישור כדרך נוספת.

הסכם גירושין


הגישור, באמצעותו בני הזוג מגיעים להסכם גירושין נתפס כהליך חיובי שבו שני הצדדים משתפים פעולה יחד למען הסכם גירושין שייתן מענה לכל הנושאים החשובים הקשורים לפירוק החבילה. בגישור הצדדים צריכים לתקשר אחד עם השני ולשוחח אחד עם השני, בעוד שבבית המשפט הם נתונים תחת השפעתם של עורכי דינם אשר מובילים אותם למלחמות ולהליכים כואבים וארוכים המתנהלים בבית המשפט.

אך גם כאן חשוב להיות מיוצג על ידי עורך דין לענייני משפחה הבקיא בתחום הגירושין שכן הליך הגישור אינו מתאים לכל אחד. פעמים רבות הליך הגישור אינו מוביל לתוצאות שוות לבני הזוג, ובשל הקושי לנהל את ההליך באופן הוגן והגון, צד אחד יוצא נפסד. לעיתים, צד אחד הינו איש עסקים ממלוח ומנוסה, בעוד הצד השני אינו מנהל משא ומתן בדרך כלל בחייו.

חוסר השוויון בין בני הזוג הינו מהותי, וצד אחד עלול לצאת נפסד מהליך הגישור. לעיתים הצד החלש אינו מסוגל להתמודד בעצמו עם גודל ההסדר, גם בשל הפן הרגשי הכרוך בדבר, והוא קוק למישהו שידריך אותה, ידבר עבורה וינהל עבורה את המשא ומתן. לעיתים מגשר ניטראלי איננו מספיק.

הסכם ממון

 

הסכם ממון שמסדיר מראש את הזכויות הכספיות של כל אחד מבני הזוג הינו אחד מה"כלים" שמאפשרים את פירוק התא המשפחתי בהסכמה על אחד הסוגיות המורכבות בהליך הגירושין. אם החליטו הצדדים עוד כאשר התחתנו, כיצד ירצו לסיים את נישואיהם מבחינה כלכלית אם יחפצו בכך יום אחד, הרי שחסכו לעצמם כספים רבים, אנרגיות ודיונים רבים סביב נושא הגירושין.

וזאת מכיוון ואף זוג אינו יודע מה יביא אותו ביום מן הימים לשים קץ לנישואיו, הסכם ממון הוא דבר חשוב, וחשוב אף יותר לערוך אותו בדרך הנכונה.

ההסכם צריך לכלול, בין היתר התייחסות לגבי אופן חלוקת הזכויות הסוציאליות לרבות הפנסיה, חלוקת בית המגורים, חלוקת נכסי נדל”ן, אופן האחזקה בחברות בע”מ וניהולן, חלוקת מניות, אופציות, אומדן מוניטין אישי ועסקי, פערים בכושר השתכרות, פיצויים בין בני זוג, מזונות בן זוג, ניהול חשבונות בנק וחסכונות, חלוקת רכבים, וכן חלוקת יתר הרכוש. הסכם ממון אשר נעשה בשיתוף פעולה יביא בסופו של דבר לגירושין בשיתוף פעולה. 

הסכם ממון יהא מחייב רק לאחר שיקבל תוקף של פסק דין מבית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני, זאת רק לאחר שבית המשפט או בית הדין ישתכנעו כי קיימת הסכמה משותפת של בני הזוג לגבי ההסכם.

בית הדין או בית המשפט יבדקו הצדדים חתמו על הסכם מלחץ או מהשפעה בלתי הוגנת ולא מרצון חופשי שלהם. אני ממליצה לך להתייעץ עם עורך דין לענייני משפחה.

כדאי גירושין בשיתוף פעולה

רוצה לקבל את המקסימום שמגיע לך?

מלא את הטופס מתחת לסרטון

וקבל גישה לסרטון הדרכה

שיראה לך  איך לקבל את המקסימום

שמגיע לך בהסכם גירושים

הרשמה להדרכה לתהליך גירושין | עו"ד חגית לב
עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים
  • לומדת לעומק את המקרה ואת הבנאדם מנסה לפתור סוגיות בדרכי נועם מבינה ומכירה את השטח ואת האנשים מלווה בסבלנות ענקית והכי חשוב - עו"ד עם נשמה

    Ofir Zeitoun Avatar Ofir Zeitoun
    20/07/2022
  • חגית ליוותה אותי במשך כמעט 3 שנים בתיק מורכב ואינטנסיבי. חגית ליוותה אותי מבוקר ועד ליל, תמיד סבלנית, קשובה, שולטת בכל הפרטים, והכי חשוב - מקצוענית מאין כמותה. אם הייתי צריך לעבור חלילה שוב את המסע הזה, הייתי בוחר בה ללא צל של ספק. אומרים שבמסע משפטי, מעבר למקצוענות ומקצועיות, צריך גם חבר שידע היכן ללחוץ והיכן להרפות - אז אם הגעתם לכאן, יש לכם את המלצתי החמה!

    Guy Shalom Avatar Guy Shalom
    20/12/2020
  • הפניתי לחגית חברה טובה שלי שעזרה לה מאוד. חגית את נפלאה. המון תודה!

    מיכל קריינר Avatar מיכל קריינר
    20/12/2019
  • עורכת דין מקצוענית אמיתית עם יושרה והגינות שלא מוצאים בקלות. קודם כל בנאדם ומשפטנית שדואגת באמת ללקוח ולא רק לכיס ולליבוי הרוחות. אם היו רק עורכי דין כאלו...

    Edith Bianchi Avatar Edith Bianchi
    20/12/2020
  • תודה רבה לך חגית על הליווי המסור והאישי - את בטח לאה עורכת דין רגילה - אשמח לןהמליץ בלב שלם

    adi mishani Avatar adi mishani
    20/12/2020
  • קיבלתי ייעוץ מקצועי בנושא צוואות וירושות - ממליץ בלב שלם

    eli zimmerman Avatar eli zimmerman
    20/12/2021
  • רציתי להגיד לך פשוט תודה את מדהימה ומקצועית

    רחל לב Avatar רחל לב
    20/12/2019
  • הפנתי אליך חברה לגבי גירושים אזרחים הסכם הורות משותפת וחלוקת רכוש. עזרת לה עם הרבה סבלנות והמחירים הוגנים תודה לך אשמח להמשיך ולהמליץ

    Jenya Noname Avatar Jenya Noname
    20/12/2020
  • Nadav Raz Avatar Nadav Raz
    20/12/2015
  • חגית ליוותה אותי בהליך גירושים בהוגנות ובנחישות תוך שמירה על הילדים שלי ובסופו של תהליך קיבלתי הסכם שמגן על העתיד הכלכלי שלי תודה לך חגית

    המרכז לחלוקת רכוש בגירושין Avatar המרכז לחלוקת רכוש בגירושין
    20/04/2022

אז מה הדבר הנכון

לעשות עכשיו

במקרה שלך?