fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תשלום מזונות במשמורת משותפת

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים

אם הגעת לכאן זה אומר שאתה צריך מידע על
תשלום מזונות במשמורת משותפת,
 נכון ?

לכל פעולה או אמירה שלך מעכשיו יש השפעה על התוצאה שתשיג.

אם אתה רוצה לדעת מה עליך לעשות כדי לקבל את
המקסימום שמגיע לך בגירושים
אז הגעת למקום הנכון עבורך!

העיקרון העומד בראש הרעיון של המשמורת המשותפת הוא העובדה, כי הילד משותף לשני הוריו, וכל הורה זכאי להישאר ההורה של ילדו גם לאחר יום הגירושין

כיום, ישנה מגמה לחדול מהשימוש במילה ‘משמורת’ או ‘הורה משמורן’ כי מילה זו עלולה ליצור תחושה של בעלות ההורה על הילד.

קיימת גישה חדשה של בית המשפט השואפת למשמורת משתפת של שני ההורים, במקרים בהם אין מניעה לכך כמובן.

את השינוי בתפיסתו של המושג משמורת המשותפת, ניתן לראות בכמה פסקי דין,

חלוקת זמני שהיה | עו"ד חגית לב

תשלום מזונות במשמורת משותפת


בחודש אוקטובר 2012 פורסם דו”ח הוועדה לבחינת נושא מזונות הילדים בישראל, אשר כונה בשם דו”ח וועדת שיפמן.

הוועדה המליצה כי חישוב תשלום דמי מזונות ילדים והתמיכה הכלכלית שעד היום הייתה על פי הדין הדתי, תקבע מעתה על פי הדין האזרחי, ובעיקר על פי יכולתם הכלכלית של שני ההורים ועל פי משך הזמן שהילדים שוהים אצל כל אחד מהם.

נשאלת השאלה כיצד נקבעים דמי המזונות בהסכם גירושין ? חישוב תשלום מזונות יתבסס על נתונים כלכליים של שני ההורים, כאשר הוועדה פיתחה נוסחה כמעט מדויקת לחישוב גובה דמי המזונות אשר יוטלו על ההורים.

עקרון העל של הוועדה הוא שהאחריות הכלכלית לילדים חלה על שני ההורים. 

גם תשלומי “המחציות”, אותם תשלומי חוגים, רפואיים חריגים, שיעורי עזר, שעד היום התחלקו בין שני ההורים באופן שווה, יתחלקו ביחס להכנסותיהם.

על פי מסקנות הועדה, אותה נוסחה שהוועדה תפתח, יתאים לרוב רובם של ילדי מדינת ישראל.

במצבים אחרים, חריגים, למשל במצב בו הילד סובל מנכות או זקוק לצרכים מיוחדים, מקרה זה יובא בפני שופט לצורך חישוב דמי המזונות.

עוד נמצא שמתן עדיפות להורה אחד על פני האחר על ידי קביעתו כהורה המשמורן מעניקה לאותו הורה יתרונות ביכולת ההשפעה על הילדים, ביחס שלהם כלפי ההורה האחר עד כדי יצירת ניכור בין הילדים להורה האחר.

אם כך, ומאחר ויותר ויותר הורים מגדלים את ילדיהם במשמורת משותפת, גם גישתו של בית המשפט בעניין תשלום מזונות במשמורת משותפת השתנתה, כפי שמיד נראה במאמר זה.

תשלום מזונות במשמורת משותפת


מאחר ואין דמי מזונות קבועים לכל ילד וילד, בית המשפט פוסק את דמי המזונות בכל מקרה לגופו לאחר שבחן את כל הפרמטרים הרלוונטיים.

באילו פרמטרים מדובר?
ישנם פרמטרים הקשורים בצרכיו ההכרחיים של הילד וברמת החיים אליה הורגל. למשל, אם היה הילד רגיל למספר חוגים מסוים בשבוע או לטיפולים פסיכולוגים, בית המשפט ישתדל להתחשב בעניין זה. פרמטר שני, קשור להורים וליכולתם הכלכלית. בבואו של בית המשפט לפסוק דמי מזונות, יבדוק את הכנסות האב בפועל, פוטנציאל השתכרותו והאם הוא מקבל עזרה כלכלית ממקור חיצוני ומה גובהה.

בית המשפט יבדוק נכסים אשר ברשות האב, והאם הוא מכלכל משפחה נוספת. על פי המגמה חדשה של בתי המשפט, תיבדק גם יכולתה הכלכלית של האם, פוטנציאל השתכרותה ושאר הפרמטרים אשר נבדקו אצל האב.

חישוב מזונות במשמורת משותפת יהיה שונה ושוויוני יותר כלפי שני ההורים, מאחר ובית המשפט יחשב את דמי המזונות, כאשר הוא יצא מנקודת הנחה ששני ההורים נושאים באופן שווה בהוצאות הילד, מאחר והוא שוהה אצל שניהם באופן שווה.


איך מחשבים מזונות ?


שאלה זו הינה שאלה מורכבת. מאחר ואין חוק הקובע את גובה דמי המזונות, הרי שתשלום דמי המזונות משתנה מילד לילד, מהליך להליך, וממשפחה למשפחה.

גובה תשלום המזונות במשמורת משותפת הינו שונה לחלוטין מגובה תשלום מזונות במשמורת חלקית או משמורת מלאה של האם.

אם בעבר בכל מקרה היו נפסקים לאב דמי מזונות ילדים, ללא התחשבות במשכורת האם והכנסתה, הרי שהיום הדברים שונים לחלוטין ובית המשפט יכול לפסוק לבני הזוג משמורת משותפת ללא מזונות כלל.

חשוב לזכור כי עם הזמן הלכות בית המשפט משתנות ומתקדמות, לכן רצוי לפנות לעורך דין לענייני משפחה לצורך ייעוץ והכוונה.

 

גובה דמי המזונות


גובה דמי המזונות יכול גם להשתנות במקרה בו משתנות הנסיבות אשר היו ביום פסק הדין למזונות.

למשל, כאשר חל שינוי במצב משמורת הילדים, לדוגמא מצב בו עברו הילדים ממשמורת יחידנית של האם למשמורת משותפת לשני ההורים נהוג להפחית סך מסוים מדמי המזונות, מאחר והגדלת זמני השהייה של הילד אצל האב, משמע הגדלת הוצאות האב על ידו.

כפי שצוין בשנים האחרונות, מתפתחת מגמה חדשה בפסיקה השואפת לשוויון בין שני ההורים גם בנושא חלוקת דמי המזונות. על כן, במידה ושני בני הזוג נושאים באופן שווה בנטל גידול הילדים ומשכורת האם שווה לזו של האב ואף עולה עליו, חיוב האב במזונות יבוטל כליל.

 

מזונות ילדים במשמורת משותפת


נושא מזונות הילדים הוא נושא חשוב בכל הליך הגירושין, ואין להקל בו ראש. מאחר וכיום קיימת התפתחות ושינוי בכל הנוגע לפסיקת דמי מזונות, חשוב, כי כל אחד מבני הזוג אשר עומד בפני הליך גירושין ידע את זכויותיו.

ככלל, ניתן להגיד שתשלום מזונות במשמורת משותפת שואף להיות שוויוני עד כמה שניתן, כלפי שני ההורים.

אך כאמור, בית המשפט צריך לשקלל את מלוא הנתונים אשר בני הזוג מציגים בפניו, על מנת לפסוק את דמי המזונות הראויים בכל מקרה ומקרה.

דווקא מסיבה זו, רצוי מאד להתייעץ עם עורך דין העוסק אך ורק בתחום דיני המשפחה.

על מנת לזכות להליך הוגן בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני, ושדמי המזונות אשר ייפסקו, ישקפו את הכנסות הצדדים, יכולתם הכלכלית וצרכי הילדים.

כמה זה תשלום מזונות במשמורת משותפת

פסק דין בנושא משמורת משותפת 


דוגמא אחת ניתן למצוא בפסק דין תמ”ש 53472-12-11, שם מציינת כב' השופטת ורדה בן שחר:

בשנים האחרונות החלה להתפתח גישה חדשה אשר מבקשת לדחוק את התפיסה המשפטית העוסקת בהחזקת קטינים ובקביעת הורה משמורן ובמקומה להנחיל עקרונות משפטיים חדשים אשר מתבססים על מודל של אחריות הורית, כשהשאיפה היא לאחריות הורית משותפת.

מודל זה מתבסס על ממצאי מחקרים שהצביעו על חשיבות תפקידם של שני ההורים בהתפתחות ילדיהם.

חשיבות שהופכת למשמעותית עוד יותר כאשר ההורים מתגרשים. מסקנותיהם של אותם מחקרים היו שככל שאבות היו מעורבים בחיי ילדיהם וניתנה להם הזדמנות להעניק (לילדים) תמיכה רגשית ובטחון והם סייעו במתן מענה לצרכיהם הלימודיים, התפקודיים והחברתיים, אותם קטינים תפקדו ברמה חברתית טובה יותר והסתגלו למצב שנוצר בעקבות הגירושין, טוב יותר מאלו שלא זכו בשני הורים תומכים ושותפים לגידולם.

עורך דין משפחה | עו"ד חגית לב

מיתוס – "עו"ד לוחמני יעזור לי לקבל יותר"

במציאות, ואת זה אני אומרת מהניסיון רב שצברתי – עו"ד לוחמני עשוי להקצין את המורכבויות בתהליך הגירושים. במקרים רבים ראיתי שזה לא בהכרח משרת או מקדם את מטרות הלקוח. אני רוצה להיות ברורה. במידת הצורך, חשוב להילחם על הזכויות להשגת המטרות. אני עושה הפרדה בין הצורך להילחם למען מטרה אל למול לתת מצגת של מלחמתיות שלא משרתת את הלקוח. זה ברור שקל להסלים מריבה בין בני זוג שכבר נמצאים במצב רגשי מתוח. החוכמה האמיתית זה למצוא את הנתיב האפקטיבי ביותר כדי ליישב את הסיכסוך ביניכם ועדיין לקבל את המקסימום שמגיע לך.

אין דמי מזונות קבועים ובית המשפט פוסק את דמי המזונות בכל מקרה לגופו. בית המשפט פוסק לפיי מספר פרמטרים, ישנם פרמטרים הקשורים בצרכיו ההכרחיים של הילד וברמת החיים אליה הורגל. למשל, אם היה הילד היה רגיל למספר חוגים מסוים בשבוע או לטיפולים פסיכולוגים, רגשיים, בית המשפט ישתדל להתחשב בעניין זה. פרמטר שני, קשור להורים וליכולתם הכלכלית, למידע נוסף כנס לאתר.

את גובה דמי המזונות שמשולמים עבור הילדים קובע ביהמ"ש לאחר בחינה של רמת החיים שלהם, הוצאות המחייה עד למועד הפרידה, הכנסות של האב, הכנסות של האם ועוד מספר פרמטרים חשובים, התשובה המפורטת נמצאת באתר.

כשהאבא מבקש להקטין את מזונות הילדים, אז הוא צריך את התנאים הבאים:
1. לבקש משמורת משותפת על הילדים.
2. להציג שהמשכורת שלו / ההכנסה שלו קטנה (צומצמה).
3. להוכיח שההכנסות של האמא גדלו (קיבלה קידום, החליפה מקום עבודה, סיימה לימודים ועוד..).
4. להראות שהצרכים הכלכליים של הילדים קטנו (לא צריכים שיעורים פרטיים, לא הולכים לקיטנות, ועוד..).

מעבר לתשלום המזונות החודשי לעיתים ישנם הוצאות חריגות שמתחלקות שמשולמות ע"י שני ההורים, לדוגמא: חוגים / קייטנות / שיעורים פרטיים / טיפולים רפואיים / טיפולים פסיכולוגים / קלינאית תקשורת / נסיעות לחו"ל במסגרת לימודית / תנועות נוער ועוד – מידע נוסף רלוונטי וחשוב מוצג באתר.

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים
  • תודה לך על הייעוץ המקיף והאישי שנתת לחבר טוב שלי, שהפנתי אליך, הוא הגיע אליך בעקבות סכסוך משפחתי, ונתת לו עצה ששוה זהב, וכך הוא הצליח להימנע מהליך גירושין קשה, תודה לך

    שמעון וקסלר Avatar שמעון וקסלר
    20/12/2019
  • ‫אילנה שניר (דר' אילנה שניר)‬‎ Avatar ‫אילנה שניר (דר' אילנה שניר)‬‎
    20/12/2020
  • הפניתי לחגית חבר לטיפול בסוגיה מאד רגישה. חגית טיפלה בחבר בצורה מדהימה, רגישה וכמובן נחושה.

    רן סיבוני Avatar רן סיבוני
    20/12/2019
  • הפנתי חברה קרובה ויקרה שלי לקבלת ייעוץ משפטי במשרדה של עו"ד חגית לב . החברה סיפרה לי שחגית הייתה קשובה, והרגיעה אותה וניסתה למצוא דרך למנוע את פירוק המשפחה ולא ראתה אותה כפנקס צ'קים מהלך. אשמח להמליץ ולהפנות שוב בלב שלב

    יעלי רהב-סיון Avatar יעלי רהב-סיון
    20/12/2015
  • הפניתי לחגית חברה טובה שלי שעזרה לה מאוד. חגית את נפלאה. המון תודה!

    מיכל קריינר Avatar מיכל קריינר
    20/12/2019
  • הגעתי לפגישת ייעוץ אצל עו"ד חגית לב, קיבלתי שרות וייעוץ יוצא מהכלל ואני מאד מרוצה, אשמח להמליץ גם בעתיד

    נורית נוריאל Avatar נורית נוריאל
    20/12/2015
  • הפניתי לחגית חברה שלי שבעלה הפעיל כלפיה אלימות כלכלית ״וסגר לה את כל הברזים״. חגית ליוותה אותה בהצלחה והשיגה עבורה בהסכם הגירושין 50% זכויות מהווילה במושב וזאת למרות הסכם ממון שהיה לפני הנישואים. שמח להמליץ על עו״ד חגית לב שמטפלת בנואעם רגישים אלו ברכות ובמקצועיות

    Ori Segev Avatar Ori Segev
    20/12/2018
  • הפנית לחגית חבר שפחד על העסק שלו בהליך גירושין - בגלל דיסקרטיות אני כותב בשמו. חגית עזרה לו לשמור על העסק שלו ולקבל את מלוא הזכויות בו. יש כאן אשת מקצוע לא פחות ממדהימה שדואגת לנושא כ"כ רגיש, לכן אם למישהו כאן יש התלבטות - שלא תהיה. בנוסף ארצה למסור בשמו תודה רבה לחגית על האכפתיות והמענה.

    תומר פורת Avatar תומר פורת
    20/12/2021
  • מקצועית, יסודית, קפדנית ואישיות נדירה 😃

    Miri Roaky Avatar Miri Roaky
    20/12/2020
  • חברה שלי נעזרה בעו"ד חגית לב , מקצועית מאוד, קשובה וזמינה. אשמח להמליץ.

    Sigal Guetta Avatar Sigal Guetta
    20/12/2015

אז מה הדבר הנכון

לעשות עכשיו

במקרה שלך?