fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שוויון בין הורים – יוסי יוצא עם חברים ומשאיר את תמי לבד

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים

רקע:

יוסי ותמי נשואים כבר כעשר שנים, ולהם יש שני ילדים בגילאי 7 ו-8. לאחרונה נתגלעו בין יוסי ותמי סכסוכים על רקע חבריו של יוסי. תמי חושבת כי יוסי מבלה זמן ממושך מדי עם חבריו, ופחות עם משפחתו. כך מדי שבוע ובעיקר בסופי שבוע, תמי רבה עם יוסי על כל בילוי עם חבריו, ולאחר מס’ שעות התפייסה עמו. 

יום אחד יוסי הודיע לתמי כי נוסע לסוף שבוע עם החברים לאילת. תמי כעסה מאד על יוסי, וכל הסוף שבוע לא דיברה עמו עד שחזר. כשחזר, ניסתה לשוחח עמו ולהסביר לו את מה שמפריע לה ויושב על ליבה – אך יוסי המשיך בשלו.

 יחסיהם התערערו עד מאד, הם הפסיקו לשוחח זה עם זו במהלך היום, והשיחות ביניהם התמעטו גם בערבים. לאחר חודשים רבים של חוסר בתקשורת החליטו השניים לנסות ולשקם את היחסים ביניהם, לאחר שיחות ארוכות חשבו כי אולי תינוק חדש, הוא שיעורר את תחושת האהבה והרצון להיות ביחד מחדש, והחליטו לנסות להרות. לא עבר זמן רב עד שתמי התבשרה מהרופא על הריונה, ושמחתה היתה רבה.

 גם יוסי שמח, ולתקופה מסוימת, השניים חזרו להיות מאושרים ומאוחדים שוב כמשפחה. אך לפתע פתאום, שוב הרגישה תמי כי יוסי שב לסורו, התחיל לבלות שוב עם חברים ומעדיף באופן כללי להיות איתם מאשר עם משפחתו. יוסי מצידו כעס, ואמר לה כי הוא עובד קשה וגם מתעורר בלילות – כך שמותר לו מדי פעם לבלות. תמי כבר לא יכלה לסבול זאת, עם העייפות הרבה שהצטברה והקשיים בגידול שני הילדים והתינוק הרך, הריבים ביניהם היו גדולים מאי פעם, ושנים החליטו כמעט פה אחד כי עדיף להתגרש.

הטיפול:

יוסי פנה מיד לעורך דין, ושאל אותו את כל השאלות לגבי משמורת אב ולגבי משמורת משותפת בגיל הרך. עורך הדין הסביר ליוסי את זכויותיו, ואף לשאלתו על דמי מזונות במשמורת משותפת, השיב לו כי היום גישתו של בית המשפט השתנתה, בתי המשפט מנסים ליצור שוויון בין האב לאם, ולעיתים אף קיימת משמורת משותפת ללא דמי מזונות כלל.

 יוסי שמח מאד, לאחר השיחה עם עורך הדין היה אופטימי יותר לגבי העתיד, והגיש תביעה למשמורת. תמי ראתה את תביעתו של יוסי וכעסה, היא פנתה לעורך דין לענייני משפחה באופן מידי, וביקשה ממנו להתנגד לעניין באופן נחרץ.

 תמי, באמצעות עורך דינה, החלה בהגשת בקשות חוזרות ונשנות לבית המשפט תוך שהיא מתנגדת לקיום כל דיון או פשרה בנושא. גם כשעורך דינה של תמי הסביר לה את חשיבות המשמורת המשותפת ואת העובדה כי גם יוסי זכאי להיות הורה נוכח בחיי ילדו, הדבר לא הפריע לתמי להמשיך להתעלם מרצונותיו של יוסי.

 לא זו בלבד, תמי אף האריכה את מועדי הדיון בשקרים ותחבולות, תוך שהיא טוענת שהיא איננה מרגישה טוב, יצאה לחופשה, וכו’, והכל על מנת לדחות את מועד הדיון בעניין עד כמה שאפשר.

התוצאה:

לאחר חודשים רבים וארוכים, לא היה מנוס והדיון התקיים. בדיון, תמי התנגדה שוב ושוב בכל תוקף למשמורת משותפת עם יוסי, וכאשר נדחקה לפינה – הסכימה כי זמני השהייה של ילדיהם הגדולים יהיו בבחינת 40% ליוסי ו-60% לתמי, אך בשום אופן לא הסכימה כי תינוקם הרך של השניים ילון אצל יוסי. 

יוסי נלחם בבית המשפט ואמר כי זכותו המלאה להיות נוכח בחיי ילדו, אך תמי הודיעה לבית המשפט כי היא מניקה את תינוקם בן הארבעה חודשים, והעובדה כי יורחק ממנה ללילה או אפילו למספר שעות – תפגע מאד בתזונתו. 

לאחר דיון ממושך בית המשפט החליט כי התינוק יישאר בחזקתה הבלעדית של תמי עד הגיע התינוק לגיל שנה, אך מאותו המועד תשונה המשמורת על הרך הנולד ותהיה משותפת.

 בכל הנוגע לדמי המזונות, בית המשפט קבע כי עד שיגיע הילד לגיל 6 ישלם יוסי דמי מזונות המהווים את צרכיו ההכרחיים של הילד, אך מהמועד בו יגיע הילד לגיל 6, יתחלקו יוסי ותמי בדמי המזונות, כולל כל ההוצאות הנלוות.

לסיכום:

כיום, מתפתחת מגמה חדשה בפסיקה השואפת לשוויון בין ההורים בכל הנוגע להסדרי השהייה ודמי המזונות. אם בעבר בית המשפט נטה לפסוק משמורת בלעדית לאם עד גיל 6, הרי שהיום במקרים רבים בית המשפט פוסק בניגוד לחזקת הגיל הרך. 

חשוב לדעת כי הילד זכאי לנוכחות הוריו בכל גיל, ואין גיל מינימאלי ממנו אב זכאי לראות את ילדו, וילד את אביו, גם כאשר מדובר בתינוק שזה עתה נולד. לכן חשוב, כי בני הזוג המתגרשים יתגמשו בכל הנוגע לילדים, שכן הליך הגירושין אינה חוויה פשוטה עבורם, ובוודאי שאינה פשוטה עוד יותר – כאשר צריכים להיפרד מאחד מהוריהם לזמן ממושך. 

במקרה שבדוגמה, לאחר שבני הזוג היו מודעים למגמתו של בית המשפט בפסיקה, היו יכולים הם לפתור את הסכסוך בשיתוף פעולה ובאמצעות גישור, ולחסוך זמן רב, משאבים ואנרגיות, בהגשת תובענות לבית המשפט.

שוויון בין הורים

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים
  • עו"ד חגית לב, היא לפני הכל קסם של אישיות!! 🌸🌸🌸🌸 היא סובלנית, אכפתית, רגישה , מסורה ונאמנה ללקוח ולעבודתה.אישה מדהימה עם המון נתינה ולב ענק. חגית מאוד מקצועית ועזרה לי לפני 5 שנים כשהייתי בהליכי גירושין מתקדמים, יעצה ונתנה לי מס' טיפים על מנת שאעבור את התהליך על הצד הטוב ביותר ובקלות בבית הדין הרבני. היה לי מזל גדול שפניתי אליה, כיוון שעו"ד שליוותה אותי בהתחלה, החסירה ממני פרטים ולא נתנה לי את כל המידע והאינפורמציה. חגית דאגה לי ובזכותה תהליך הגירושין שלי עבר בשלום. בשנה האחרונה , פניתי לחגית שוב בענייני תהליך הורות משותפת שהתחלתי ובכוונתי להמשיך אצלה.כן ירבו כמוה !! ממליצה בחום ובאהבה לפנות אליה . בברכה, טליה לוי

    tali levy Avatar tali levy
    20/07/2022
  • מקצועית, יסודית, קפדנית ואישיות נדירה 😃

    Miri Roaky Avatar Miri Roaky
    20/12/2020
  • עו"ד חגית הינה עו"ד מקצועית ביותר, מתחילת הדרך שיקפה את צורת העבודה שלה, בנתה אסטרטגיה שתגן על האינטרס שלי כלקוחה, צפתה קדימה מהלכים, הגיבה בזמן אמת לכל הנדרש, זמינה מאוד, אמינה, ומאוד מאוד אנושית גם כשקשה משקפת את המציאות ואת הכלים והאפשרויות העומדים לרשות הלקוח בכל סיטואציה. עו"ד ואדם ערכי וסופר מקצועית!!

    לינוי כחלון Avatar לינוי כחלון
    20/08/2022
  • עורכת דין מספר אחת, ממליצה בחום

    רחל לב Avatar רחל לב
    20/12/2019
  • הפניתי לחגית חברה שלי שבעלה הפעיל כלפיה אלימות כלכלית ״וסגר לה את כל הברזים״. חגית ליוותה אותה בהצלחה והשיגה עבורה בהסכם הגירושין 50% זכויות מהווילה במושב וזאת למרות הסכם ממון שהיה לפני הנישואים. שמח להמליץ על עו״ד חגית לב שמטפלת בנואעם רגישים אלו ברכות ובמקצועיות

    Ori Segev Avatar Ori Segev
    20/12/2018
  • ממליצה בחום חגית מאד מקצועית מסודרת ישרה ואנושית מאד מרוצה מליווי שקיבלתי

    A Ch Avatar A Ch
    20/12/2021
  • אני ממליץ על חגית לב שיש לה לב ענק. למרות הפרעות שלי ואתגרים של המצב. הצלחת להשיג לי הסכם גירושים שעושה לי סדר בחיים. תודה לך

    david dar Avatar david dar
    20/12/2020
  • אני רוצה להמליץ מכל הלב על עו"ד חגית לב, אם אתם מחפשים עו"ד מצויינת הגעתם למקום הנכון. הפנתי לעו״ד חגית לב חברה טובה שלי ראשית הציין את הזמינות שלא מובנת מאליה וכן את היעוץ האיכותי ומקצועי. החברה שלי קיבלה מידע מדויק על האפשרויות שעומדות בפניה הדברים הוסברו לה בפשטות ובצורה נעימה וברורה ללא כל מכירה של שירותים משפטיים אלא בנתינה של ידע, ערך ותועלת. תודה לך עו״ד חגית לב🙏🏼

    Nava Ruso Avatar Nava Ruso
    20/12/2020
  • תודה רבה חגית, על היחס החם והאוזן הקשבת

    המרכז לטיפול במשבר בנישואין Avatar המרכז לטיפול במשבר בנישואין
    20/12/2015
  • הפנתי לחגית ידידה טובה שלי לייעוץ משפטי עקב סכסוך משפחתי עם בעלה, חגית הזמינה את בעלה של החברה שפגישת גישור, והצליחה לגשר בינהם ולאפשר להם להיפרד יפה, בפרק זמן קצת יחסית, תודה חגית - שמח להמליץ בחום על שירותיך

    שקד רויטלמן Avatar שקד רויטלמן
    20/12/2019

אז מה הדבר הנכון

לעשות עכשיו

במקרה שלך?