fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גירושין מנרקיסיסט – איך תגני על עצמך?

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים

להתגרש מנרקיסיסט או פסיכופת יכול להיות מסע מאתגר ומייסר רגשית. מאמר זה, מספק אסטרטגיות שיעזרו לאנשים לנווט במערכת המשפטית, כאשר הם מתמודדים עם בן זוג נרקיסיסט או פסיכופת, תוך התמקדות באלמנטים חיוניים, כגון: תיעוד של התעללות, הבטחת ייצוג משפטי ושמירה על נכסים וזכויות הוריות.

"ידע הוא כוח" – חשיפת הנרקיסיסט / הפסיכופת

כאשר מנווטים במערכת המשפט במהלך גירושין מבן זוג נרקיסיסטי/ פסיכופת (מדובר בשתי תופעות שונות, אך ההתייחסות המשפטית בדיני משפחה דומה), הבנת מהות הנרקיסיזם היא מכרעת. לנרקיסיסטים יש תחושה מוגזמת של חשיבות עצמית וצורך עמוק בהערצה. לעתים קרובות הם חסרי אמפתיה ומנצלים אחרים כדי לענות על הצרכים שלהם. הכרה בתכונות אלו חיונית בהכנת עצמך למאבק המשפטי שלפנינו.

הנרקיסיסט לרוב משתמש במניפולציה של גזלייטינג. מדובר למעשה בתופעה של הנדסת תודעה, הגזלייטר שהוא למעשה המתעלל, גורם לבן הזוג שהוא הקורבן שלו, להטיל ספק במעשיו, במחשבותיו ובשפיותו, עד כדי פגיעה בתפיסת המציאות שלו. כך מצליח המתעלל לגרום לקורבן להיות תלוי בו. המתעלל לרוב נהנה מעצם הידיעה שהקורבן נשלט על ידו.

חשוב ללמוד על הפרעת אישיות נרקיסיסטית ועל הטקטיקות שנרקיסיסטים נוקטים בדרך כלל במהלך גירושים. הם עשויים לנסות לתמרן ולהאיר אותך באור שלילי, מה שיקשה על הצגת המקרה שלך ביעילות. על ידי הבנת דפוסי ההתנהגות שלהם, אתה יכול לצפות את פעולותיהם ולפתח אסטרטגיות כדי להגן על עצמך.

שקול לפנות לעזרה מקצועית ממטפלים או קבוצות תמיכה המתמחות בהתמודדות עם אנשים נרקיסיסטים/ פסיכופטים. הם יכולים לספק תובנות והדרכות חשובות, אשר יסייעו לך לנווט במערכת המשפט מול בן זוג נרקיסיסטי. חיבור עם אחרים שחוו מצבים דומים יכול גם לסייע בתמיכה רגשית.

אסוף ראיות רבות ככל האפשר כדי לתמוך בטענות שלך על התעללות או מניפולציה. תעד מקרים של התעללות רגשית, מילולית או פיזית, כמו גם כל הניסיונות להרחיק אותך מילדיך. שמור תיעוד מפורט של שיחות, מיילים והודעות טקסט המדגימות את ההתנהגות והכוונות של הנרקיסיסט. ראיות אלו יסייעו בבניית התיק שלך ובהגנה על עצמך במהלך הליך הגירושין.

יש לך הכל מתועד? חשיבות הראיות

בסיס מוצק של ראיות הוא חיוני, כאשר מתגרשים מבן זוג נרקיסיסט. נרקיסיסטים מיומנים במניפולציות ובעיוות האמת. כדי להגן על עצמך, חיוני לתעד הכל בקפדנות. שמור תיעוד של כל אירוע של התעללות, פיזית ורגשית, יחד עם תאריכים, שעות ופרטים. ראיות אלו יסייעו לתמוך בטענותיך ולספק אמינות למקרה שלך.

בנוסף, שמור תיעוד של כל הניסיונות של בן הזוג הנרקיסיסט להרחיק אותך מילדיך. זה יכול לכלול מקרים של התערבות בלוחות הזמנים של ביקורים, מניעת מידע חשוב או הערות גנאי עליך בפני הילדים. פעולות אלו עלולות להזיק למערכת היחסים שלכם עם ילדיכם ויש לתעד אותן כדי להציג את התנהגותו של הנרקיסיסט. לעיתים יעשה הכל בן הזוג הנרקיסיסט כדי להרחיק אותך מילדיך, והוא יסית אותם עד למצב של ניכור הורי.

כמו כן, חשוב לעקוב אחר כל התקשורת עם בן או בת הזוג. שמור אימיילים, הודעות טקסט והודעות קוליות המדגימות את הטקטיקות המניפולטיביות של הנרקיסיסט ו/או את הניסיונות לערער אותך. תיעודים אלה יכולים לספק ראיות חשובות להתנהגותם ולעזור להתמודד עם כל טענות השווא שיועלו על ידי הנרקיסיסט במהלך הליך הגירושין.

בחירת עו"ד בעל ניסיון: המשמעות של ייצוג משפטי נכון

כאשר מנווטים במערכת המשפטית במהלך גירושין מבן זוג נרקיסיסט, יש חשיבות מכרעת לניסיון בייצוג משפטי. עורך דין מיומן המתמחה בדיני משפחה ומבין את הדינמיקה של התמודדות עם נרקיסיסט יכול להיות הנכס הגדול ביותר שלך.

בראש ובראשונה, עורך דין מנוסה ידריך אותך בתהליך המשפטי ויעזור לך להבין את הזכויות והאפשרויות שלך. הוא יסביר לך את הטקטיקות המשמשות לעתים קרובות אנשים נרקיסיסטים והוא יכול לספק תובנות ואסטרטגיות להתמודדות אפקטיבית עם טקטיקות אלה. המומחיות והידע שלו יעזרו לך לנווט במורכבות של מערכת המשפט ולהבטיח שהאינטרסים שלך מוגנים.

יתר על כן, עורך דין מנוסה יוכל לאסוף ולהציג את הראיות הדרושות לתמיכה בענין שלך. הוא ידע להשתמש באופן אסטרטגי בתיעוד שאספת כדי לבנות טיעון חזק לטובתך. הוא גם יכול לעזור לך לצפות אתגרים פוטנציאליים או תביעות נגדיות מצד בן הזוג הנרקיסיסט, ולפתח אסטרטגיה משפטית מוצקה כדי להתמודד איתם.

בנוסף, עמידה של עורך דין מיומן לצידך תספק לך את התמיכה הרגשית הדרושה לך בתקופה מאתגרת זו. התמודדות עם בן זוג נרקיסיסט עלולה להיות סוחטת וסוחפת מבחינה רגשית. מי שמבין את נבכי המצב שלך יכול לספק הכוונה נכונה, וזה יבטיח הבדל משמעותי ביכולת שלך לנווט את ההליך המשפטי ביעילות.

נטילת שירות משפטי אינה מחייבת פתיחה בתביעות משפטיות, עורך דין מנוסה בגירושין מבן זוג נרקיסיסט/ פסיכופת יכול לנהל עבורך הליך משא ומתן מאתגר מול המוח החולה של בן זוגך, תוך שימוש בכלים אסטרטגים כמו במשחק שחמט ולהוביל מהלך של יצירת הסכם גירושין ללא תביעות משפטיות.

עד כמה בטוחות הזכויות הרכושיות והזכויות ההוריות שלך?

  • הגנה על הנכסים שלך: כאשר מתגרשים מבן זוג נרקיסיסט, חיוני לנקוט בצעדים כדי להגן על הזכויות המגיעות לך מהנכסים. אדם נרקיסיסטי עשוי לנסות לתמרן או להסתיר נכסים כדי להשיג יתרון לא הוגן במהלך הליך הגירושין. כדי לשמור על האינטרסים הפיננסיים שלך, חיוני לאסוף את כל המסמכים הפיננסיים הרלוונטיים, לרבות דפי בנק, אישורים על החזרי מס, אישורים ודיווחים לרשויות המס, רישומי השקעות, נסחי טאבו, אישורי זכויות, דיווחים לרואה חשבון, דו"חות של העסקים, ועוד. עורך הדין שלך יכול לעזור לך להעריך את שווי הנכסים שלך בסיוע מומחים ולוודא שישמרו זכויותיך כראוי במהלך חלוקת הרכוש.
  • הבטחת זכויות הוריות/אפוטרופסות: ניווט בקרבות על זכויות הוריות מול בן זוג נרקיסיסטי יכול להיות מאתגר במיוחד. אנשים אלה עשויים לנסות להשתמש בילדים כאילו היו חפץ כדי לתמרן ולשלוט במצב. לצורך הבטחת הזכויות ההוריות שלך, חיוני לתעד מקרים של התעללות או הזנחה ולהציג ראיות אלו בבית המשפט. שמירת תיעוד מפורט של כל התנהגות או תקרית רלוונטית יכולה לחזק את התביעה שלך בנושא הבטחת קשר רציף וטוב עם הילדים. בנוסף, שקול לפנות לעזרה של איש מקצוע מוסמך בבריאות הנפש שיוכל לסייע לך לצלוח את התקופה הזו בשלום ועם מינימום נזקים לילדים ולך.
  • עבודה עם אנשי מקצוע: כדי להבטיח את הזכויות שלך בנכסים וברכוש ואת הזכויות ההוריות שלך, חיוני לעבוד עם אנשי מקצוע המתמחים בתחומים אלו. התייעצו עם יועץ פיננסי שיוכל לעזור לכם להבין את מצבכם הפיננסי ולקבל החלטות מושכלות לגבי הנכסים שלכם. הם יכולים גם לסייע בפיתוח תוכנית פיננסית ליציבות כלכלית לאחר הגירושין. בנוסף, שקול לעבוד עם מתאם הורות שיכול ליצור תוכנית הורות שתעדיף את רווחתם של הילדים.

ניווט במערכת המשפטית: הגנה על עצמך במהלך גירושין מנרקיסיסט/פסיכופת

אסטרטגיהתיאורמסגרת זמןעלות
תיעוד של התעללותשמור את כל העדויות על התעללות במיילים, טקסטים, הודעות מדיה חברתית או כל צורת תקשורת אחרת.מיידיללא עלות
פגישת ייעוץ ובניית אסטרטגיה משפטיתמצא עורך דין גירושין מוסמך עם ניסיון בעבודה עם אנשים המתמודדים עם בני זוג נרקיסיסטים.בהקדם האפשריעלות
שמירה על נכסים וזכויות הוריותהבן את החוקים הרלבנטיים לדיני משפחה, רכוש ואפוטרופסות ילדים. למד את האסטרטגיות שבהן אתה יכול להשתמש כדי להגן על הנכסים והזכויות ההוריות שלך.לפני הגשת תביעת גירושיןללא עלות
הכנה משפטיתאסוף את כל התיעוד הדרוש והיה מוכן לספק ראיות במקרה של התדיינות משפטית.לפני הגשת תביעת גירושיןללא עלות

להתגרש מנרקיסיסט/ פסיכופת היא לא משימה קלה, אבל עם הכלים והאסטרטגיות הנכונות, כמו איסוף ראיות חזקות, שכירת ייצוג משפטי של עורך דין מנוסה ויישום אמצעים להגנה על נכסים וזכויות הוריות, אתה יכול לנווט במערכת המשפט בצורה יעילה יותר. זכור, אתה לא לבד, והחוק בצד שלך.

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים
  • ‫אילנה שניר (דר' אילנה שניר)‬‎ Avatar ‫אילנה שניר (דר' אילנה שניר)‬‎
    20/12/2020
  • חגית ליוותה אותי בהליך גירושים בהוגנות ובנחישות תוך שמירה על הילדים שלי ובסופו של תהליך קיבלתי הסכם שמגן על העתיד הכלכלי שלי תודה לך חגית

    המרכז לחלוקת רכוש בגירושין Avatar המרכז לחלוקת רכוש בגירושין
    20/04/2022
  • הגעתי לפגישת ייעוץ אצל עו"ד חגית לב, קיבלתי שרות וייעוץ יוצא מהכלל ואני מאד מרוצה, אשמח להמליץ גם בעתיד

    נורית נוריאל Avatar נורית נוריאל
    20/12/2015
  • תודה רבה על הכל, את מדהימה, אין מילים

    Idan Levy Doron Avatar Idan Levy Doron
    20/12/2019
  • Ofer Mekmal (‫עופר מכמל‬‎) Avatar Ofer Mekmal (‫עופר מכמל‬‎)
    20/12/2019
  • ממליצה בחום חגית מאד מקצועית מסודרת ישרה ואנושית מאד מרוצה מליווי שקיבלתי

    A Ch Avatar A Ch
    20/12/2021
  • חברה שלי נעזרה בעו"ד חגית לב , מקצועית מאוד, קשובה וזמינה. אשמח להמליץ.

    Sigal Guetta Avatar Sigal Guetta
    20/12/2015
  • מקצועית, יסודית, קפדנית ואישיות נדירה 😃

    Miri Roaky Avatar Miri Roaky
    20/12/2020
  • תודה רבה חגית, על היחס החם והאוזן הקשבת

    המרכז לטיפול במשבר בנישואין Avatar המרכז לטיפול במשבר בנישואין
    20/12/2015
  • לעו"ד חגית לב אני רוצה להודות לחגית על השירות המקצועי, הסבלני והמסור לאורך כל הדרך. על התמיכה והדאגה והגישה המדהימה! אין כמוך.

    Ruzana Boruhov Avatar Ruzana Boruhov
    20/06/2022

אז מה הדבר הנכון

לעשות עכשיו

במקרה שלך?