fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גירושין נוסח הייטק

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים

אם הגעת לכאן זה אומר שאתה עובד בתחום ההי טק ורוצה לדעת
איך לשמור על הזכויות שלך בגירושין,
 נכון ?

לכל פעולה או אמירה שלך מעכשיו יש השפעה גם על ההתנהלות וגם על התוצאה שתשיג.

אם אתה רוצה לדעת מה עליך לעשות כדי לקבל את
המקסימום שמגיע לך בגירושין
אז הגעת למקום הנכון עבורך!ן

גירושין נוסח הייטק

דווקא רמת החיים הגבוהה של עובדי ההיי-טק עשויה להיות בעוכריהם במקרה של גירושין – מה חלקם של הבעל או האישה ב START UP פרי פיתוח בן זוגם?

רבים מאנשי ההיי-טק נהנו עד לא מזמן ממשכורות נדיבות ורמת חיים גבוהה. אלא שדווקא תנאים אלו עלולים להיות בעוכריהם במקרה של גירושין. אנשי היי-טק, שבימים אלה עתידם המקצועי לא ברור, ואשר מצויים כיום בהליכי גירושין, עלולים למצוא את עצמם בקרוב בהסתבכות ההליכים המשפטיים.

הסוגיות המשפטיות העולות במשפטי גירושין של אנשי היי-טק סבוכות במיוחד

 

כיצד לחלק את האופציות שניתנו במסגרת מקום העבודה? מה חלקם של הבעל או האישה ב START UP פרי פיתוח בן זוגם? האם ניתן לחלק מוניטין של אחד מבני הזוג, וכיצד יש להעריכם על רקע המשבר המתפתח בשוק ההיי-טק? להלן מספר דוגמאות להסתבכות ההליכים של מתגרשי היי-טק, ודרכים אפשריות לצאת מהסבך.

מספר המתגרשים בישראל עולה משנה לשנה ועומד כיום כבר מעל ל- 30 אחוז מכלל הזוגות הנשואים. בתי הדין הרבניים ובתי המשפט הכורעים תחת עומס ההליכים, נתקלים לעיתים קרובות בסכסוכי גירושין ארוכים ומתישים, שלעיתים נמשכים שנים רבות בשל חילוקי דעות הנסובים על פי רוב על אופן חלוקת הרכוש וגובה מזונות הילדים והאישה. בעיה זו מחריפה במיוחד כאשר מדובר בזוגות בעלי רכוש וממון בלתי ממומשים, כמו למשל עובדי היי-טק.

הבעיות בחלוקת רכוש וממון


מתגרשים רבים מתחום ההיי-טק נתקלים בבעיה אמיתית כשהם מנסים לאמוד את נכסיהם הבלתי ממשיים כמו שוויו של START UP פרי פיתוחו של אחד מבני הזוג. START UP אשר פותח למשל על ידי הבעל לפני שהכיר את אשתו, עשוי היה שלא להיות מוערך בהרבה כסף בעת החתונה, אך להימכר לאחר החתונה במאות מיליוני שקלים.

הסוגיה שעולה בסיטואציה שכזו היא האם לאישה מגיעה מחצית מהסכום או פחות?


בית המשפט פועל על פי עיקרון של מה שהיה שייך לבעל או לאישה לפני הנישואים שייך רק להם ואין לכלול זאת בהסכם חלוקת הרכוש אך מה שהושג כאשר חיו בני הזוג יחדיו, יש לחלק ביניהם שווה בשווה.

איך כיצד ניתן לחלק START UP לפני מימושו, תוך כדי מכירתו, או לאחר מכירתו?


אמנם במקרה של נישואים קצרים יש סיכוי שבית המשפט יחליט שלא לבצע חלוקה של START UP בשל המורכבות שבדבר, אך בכל מקרה, כל החלטה עלולה לגרום לצד אחד או יותר לחוש נפגעים. על פי פסקי דין דומים שניתנו בעבר, בית המשפט ימנה מומחה מטעמו אשר יחשב את חלקה של מערכת היחסים מתוך הזמן בו קיים ה START UP. חלק זה ייחשב כחלק המשותף של בני הזוג ב START UP והוא אשר יחולק שווה בשווה בין הצדדים. כלומר אם ה START UP קיים עשר שנים עד שנמכר, ובני הזוג החלו בחייהם המשותפים לפני כחמש שנים, אזי רק מחצית משווי ה START UP צפויה להתחלק בין הצדדים. לנושא יכולים להסתפח מורכבויות נוספות. על כן מומלץ לפנות לעורכי דין המתמחים בגירושים שכאלה, ולנתח את המצב לאשורו בטרם הוא מגיע לערכאות.


כמה שוות האופציות?


בעיה נוספת איתה מתמודדים מתגרשים מתחום ההיי-טק היא חלוקה של אופציות שניתנו להם במסגרת ההטבות שלהם מהחברה בה הם עובדים. אופציות כאלה יכולות להיות שוות בעתיד הרבה מאוד כסף, אך מאידך קיים סיכוי שהן לא יהיו שוות דבר. המשבר הכלכלי החריף העובר בימים אלה על העולם בכלל, ועל תעשיית ההיי-טק בפרט, עלול לשקף ערך נמוך מאד לאופציות שבעבר היו שוות מיליונים, וכעת לא ברור אם יחזרו לערכן הישן, או יימחקו לחלוטין. הכללה של אופציות במסגרת חלוקת רכוש שנעשו בעבר, עלולות לפגוע קשות במי שנותר ביד עם האופציות, אשר הפכו במסגרת המשבר לחתיכת נייר חסרת ערך.

היחס אל אופציות ונכסים עתידיים אחרים לא חייב להיות מוכרע בעת הדיון על חלוקת הרכוש, ולעיתים קרובות אף עדיף שלא לחלקם. מומלץ להכליל בהסכם הגירושים סעיף אשר מחייב את המחזיק באופציות לחלק אותן שווה בשווה כאשר הן יומרו. אם האופציות יהיו שוות ממון רב בעת ההמרה, ואם הן לא יהיו שוות מאום, בכל מקרה הן יחולקו שווה בשווה בין בני הזוג.

פתרון נוסף, ופחות מומלץ הוא שבית המשפט ימנה מומחה מטעמו שיאמוד את שווי האופציות מיום הנישואין ועד מועד הגט ויחלק שווה בשווה בין הצדדים בעת הגירושים. החולשה בפתרון זה היא כאמור, שמדובר בהערכה בלבד, כאשר יום פקיעת האופציה יכול להתגלות כבעייתית לאחד הצדדים. בכל מקרה מומלץ להתייעץ בעורכי דין ומומחים המתמחים בחלוקת רכוש בלתי ממומש בעת גירושין.


המחיר של המוניטין המקצועי


אנשי היי-טק בעלי מוניטין גבוהים לא תמיד מודעים לעובדה כי במקרה של גירושין ייחשבו המוניטין שלהם כרכוש של המשפחה כולה. המשמעות היא שבעת חלוקת הרכוש והממון בין בני הזוג, מחושבים המוניטין של בן הזוג בהתאם לשוויים המוערך בשוק. הבעיה מחריפה לנוכח המשבר המתפתח בשווקים, מפני שמוניטין שעד לא מזמן היו נחשבים בעלי ערך רב נכנסים כעת שוק עבודה ערפילי, וייתכן גם לתקופת אבטלה ארוכה. זוג אשר ערך חלוקת רכוש והחשיב את המוניטין של הבעל או האישה כבעלי ערך מסוים, עלול לעמוד כעת מול תביעה חדשה לחישוב מחודש של המוניטין, לאחר התרסקות שוק הטכנולוגיה.

קיים קושי רב בחלוקת מוניטין, בייחוד אצל אנשי היי-טק. היות והתעשייה הזו יחסית צעירה, העדכונים בה הם על בסיס שבועי, והמשברים מעלים ומורידים מערכם של אנשי ההיי-טק בענפים השונים, קיים קושי לחשב את המוניטין. במקרה כזה יש הפרדה בין מוניטין של חברה בבעלות אחד מבני הזוג, למוניטין האישיים של בן הזוג. יש לבחון האם מוניטין החברה עומדים בפני עצמם, ואם כן יש לחלקם בנפרד.

בנושא המוניטין האישי, בעזרת ייעוץ משפטי מתאים, ניתן יהיה להתמקח על גובה החלק המגיע לבן הזוג נטול המוניטין. בכל מקרה, אם הצדדים לא יגיעו להסכמה, ייאלץ על פי רוב בית המשפט למנות מומחה מטעמו שיאמוד את שווי המוניטין שנצבר מיום הנישואין ועד מועד הגט על מנת לחלקם שווה בשווה בין הצדדים.

מזונות ילדים בהתאם להכנסות ולנכסים


משכורתם של אנשי ההיי-טק גבוהה בהרבה מהמשכורת הממוצעת במשק. כתוצאה מכך גם מזונות הילדים שמשלמים אנשי ההיי-טק גבוהים יחסית. גובה המזונות נקבע בהתאם למשכורת האב ושווי הנכסים שלו בעת הגירושין. תשלום מזונות לילד עומד כיום על כ-1,200 ש"ח מינימום לחודש (לא כולל מדור, חינוך והוצאות רפואיות חריגות), כשאנשי היי-טק נדרשים ונדרשו במקרים רבים לשלם סכום כפול מזה. אנשי היי-טק רבים אשר עברו גירושין ונדרשו למזונות גבוהים, עלולים להתקשות מאוד בעמידה בהם בתקופת מיתון ואבטלה.

ההלכה המשפטית בנושא אינה חד משמעית והיא תלויה בנסיבות כל מקרה ומקרה. בכל מקרה ניתן להתחשב גם בהכנסות האישה בעת פסיקת סכום המזונות. במקרה בו נפסקו מזונות גבוהים כאשר איש ההיי-טק עבד וזכה למשכורת גבוהה, אך לאחר מתן פסק הדין משכורתו הופחתה משמעותית, יכול המתגרש לפנות לבית המשפט שוב בתביעה להקטנת המזונות.

מזונות אישה גבוהים מהמקובל


על פי ההלכה זכאית האישה ל"מזונות אישה" מבעלה עד אשר תקבל גט. מזונות אלה נקבעים על פי רמת החיים אליה היתה מורגלת האישה לפני שהחל הליך הגירושין. נשים הנשואות לאנשי היי-טק בדרך כלל מורגלות ברמת חיים גבוהה ולכן גם מזונות אישה שמשולמים להן הם לרוב גבוהים מאוד. נתקלתי במקרים רבים בהן נשים כאלה עיכבו בדרכים שונות את מתן הגט במטרה להמשיך ולזכות במזונות האישה. גם מזונות אלה עלולים להוות משא נוסף על הבעלים הגרושים כאשר ההווה והעתיד הכלכלי שלהם לא מרנינים בלשון המעטה.

היות וחובת מזונות האישה מוטלת על הבעל עד לגט, עליו לפנות בהקדם לבית הדין הרבני ולפעול במהירות להשגת הגט. כמובן, שבמקרים בהם האישה משתכרת בסכום הקרוב לשכר בעלה אז הבעל לא יחויב בתשלום מזונות אישה.

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים
  • תודה רבה חגית, על היחס החם והאוזן הקשבת

    המרכז לטיפול במשבר בנישואין Avatar המרכז לטיפול במשבר בנישואין
    20/12/2015
  • Dor Rozen Avatar Dor Rozen
    20/12/2020
  • עו"ד חגית לב, היא לפני הכל קסם של אישיות!! 🌸🌸🌸🌸 היא סובלנית, אכפתית, רגישה , מסורה ונאמנה ללקוח ולעבודתה.אישה מדהימה עם המון נתינה ולב ענק. חגית מאוד מקצועית ועזרה לי לפני 5 שנים כשהייתי בהליכי גירושין מתקדמים, יעצה ונתנה לי מס' טיפים על מנת שאעבור את התהליך על הצד הטוב ביותר ובקלות בבית הדין הרבני. היה לי מזל גדול שפניתי אליה, כיוון שעו"ד שליוותה אותי בהתחלה, החסירה ממני פרטים ולא נתנה לי את כל המידע והאינפורמציה. חגית דאגה לי ובזכותה תהליך הגירושין שלי עבר בשלום. בשנה האחרונה , פניתי לחגית שוב בענייני תהליך הורות משותפת שהתחלתי ובכוונתי להמשיך אצלה.כן ירבו כמוה !! ממליצה בחום ובאהבה לפנות אליה . בברכה, טליה לוי

    tali levy Avatar tali levy
    20/07/2022
  • המלצתי לחבר לעבור הליך גירושין אצל עו״ד חגית לב אחרי ששמעתי מספר המלצות מחברים ומכרים ההליך עבר השלום ואני שומע רק תשבוחות עורכת דין מספר 1 בתחום

    Idan Levi Peor Avatar Idan Levi Peor
    20/12/2017
  • הפנתי לעורכת דין לגירושין חגית לב חברה טובה שנקלעה למשבר זוגי קשה ובאמצע היו 3 ילדים קטנים. חגית המקסימה ליוותה אותה בתהליך ושמרה על כל זכויותיה הכספיות והן על תהליך מכובד ושמירה על הילדים. מומלץ מאוד!! :)

    עדי סיון Avatar עדי סיון
    20/12/2018
  • הפנתי לחגית ידידה טובה שלי לייעוץ משפטי עקב סכסוך משפחתי עם בעלה, חגית הזמינה את בעלה של החברה שפגישת גישור, והצליחה לגשר בינהם ולאפשר להם להיפרד יפה, בפרק זמן קצת יחסית, תודה חגית - שמח להמליץ בחום על שירותיך

    שקד רויטלמן Avatar שקד רויטלמן
    20/12/2019
  • הפנתי אלייך חברה לייעוץ. החברה הייתה מאוד מרוצה. כשיצאה ממך הייתה רגועה, המחיר על הייעוץ היה הוגן. תודה שהיית זמינה גם בתקופה מאתגרת זו

    שירן אסולין Avatar שירן אסולין
    20/12/2020
  • מקצועית, יסודית, קפדנית ואישיות נדירה 😃

    Miri Roaky Avatar Miri Roaky
    20/12/2020
  • הגעתי לפגישת ייעוץ אצל עו"ד חגית לב, קיבלתי שרות וייעוץ יוצא מהכלל ואני מאד מרוצה, אשמח להמליץ גם בעתיד

    נורית נוריאל Avatar נורית נוריאל
    20/12/2015
  • לעו"ד חגית לב אני רוצה להודות לחגית על השירות המקצועי, הסבלני והמסור לאורך כל הדרך. על התמיכה והדאגה והגישה המדהימה! אין כמוך.

    Ruzana Boruhov Avatar Ruzana Boruhov
    20/06/2022

אז מה הדבר הנכון

לעשות עכשיו

במקרה שלך?