fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חלוקת רכוש בגירושין

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים

אני מבינה שאם הגעת לכאן, אז מעסיקה אותך השאלה איך
מתבצעת חלוקת הרכוש בגירושין ומה עליך לעשות
כדי לקבל את המקסימום שמגיע לך.

בני זוג שבוחרים להפריד את דרכיהם ולהתגרש זה מזו, נאלצים להתמודד בדרך כלל עם תהליך מורכב ורב היבטי. מעבר לקושי הרגשי המלווה את תהליך הגירושין, שני הנושאים המורכבים ביותר בתהליך הגירושין ופירוק השותפות הם הילדים, והרכוש המשותף.

מעטים הם אלה המצליחים לנהל את תהליך הגירושין מתוך כבוד, וכאשר חלוקת הרכוש מבוצעת לא בתהליך של הסכמות אלא מתוך קונפליקט, בעיקר אצל עצמאים ובעלי עסקים, מדובר במצב מורכב שחשוב לנהל בקפידה.

איך מבוצעת חלוקת רכוש בין בני זוג?

על פי חוק יחסי ממון (התשל"ג – 1973), התקף על כל מי שנישאו בישראל החל מה – 1.1.1974, כל הרכוש שנצבר במהלך שנות הנישואין על ידי מי מבני הזוג, שייך באופן שווה לשניהם. לפיכך, באין תנאים מיוחדים, כל הרכוש, החובות, הנכסים, החסכונות, ההלוואות וההשקעות, צפויים להתחלק שווה בשווה בין שני בני הזוג בתהליך המכונה איזון משאבים. הנה כמה דוגמאות לרכוש שיחולק:

  • יתרת כספים משותפת: בחשבונות עו"ש פרטיים ומשותפים, בחשבונות השקעות, ובחשבונות אחרים, בארץ או בחו"ל
  • נכסים ורכוש: רכבים, נדל"ן, וכדומה
  • זכויות עתידיות: קופות גמל, קופת פנסיה, פיצויי פרישה, וכדומה
  • מוניטין ונכסים עסקיים
  • גם רכוש שרשום בבעלות אחד מבני הזוג, ייחשב בתהליך איזון המשאבים כרכוש בבעלות שני בני הזוג

בדיקה משפטית של היבטים כלכליים תציג לך כמה הרכוש והכספים שלך שווים
ומה תוכל לעשות כדי להשאיר אצלך כמה שיותר

* תקבל את המקסימום שמגיע לך

מה לא מחולק בתהליך איזון משאבים?


חוק יחסי ממון מחריג רכוש שאינו נחלק בין בני הזוג, כמו למשל:

  • ירושה ומתנות שקיבל אחד מבני הזוג באופן פרטי במהלך הנישואין
  • נכסים ורכוש שבנוגע אליו יש הסכמה ברורה בעל פה או בכתב בנוגע לחלוקתו
  • גמלות מטעם המוסד לביטוח לאומי
  • נכסים וממון שהיו ברשות אחד הצדדים טרם הנישואין.

חלוקת רכוש והעסק שלכם


כאשר מי מבין שני בני הזוג הוא בעל עסק, העסק נחשב על פי חוק יחסי מון כנכס ששייך לשני בני הזוג במשותף, גם כאשר רק אחד מבני הזוג עמל על פתיחת העסק ופעל במסגרתו. זאת, מפני שההנחה הבסיסית היא שכל אחד משני בני הזוג פועל בתמיכת בן הזוג האחר, למשל, כאשר אחד משקיע את כל מרצו בהקמת עסק, בן הזוג השני נדרש לבלות יותר שעות בבית ומוותר על ההתפתחות העסקית שלו.

חלוקת העסק במהלך גירושין כוללת את כל ההיבטים של שווי העסק, כולל נכסים של העסק, ההכנסות והחובות שלו, המוניטין שלו (שאת שוויו יעריך שמאי מטעם בית המשפט, במקרה של חוסר הסכמה בין הצדדים), ועוד. 

לעיתים קרובות, חלוקת הנכסים של העסק מביאות את העסק שעמלתם רבות על פיתוחו לחדלות פירעון ואתכם לחוסר יכולת להמשיך ולפתח אותו. על כן, חשוב להיוועץ בעורך דין המתמחה בגירושין לעצמאים ולבעלי עסקים, שיאפשר לעסק את הסיכויים הטובים ביותר להמשיך לפעול.

תביעה לחלוקת רכוש בין בני זוג


בני הזוג מוזמנים לחלק ביניהם את הרכוש כראות עיניהם, לפי חוק יחסי ממון או שלא. כאשר בני הזוג חלוקים בדעתם ואינם מצליחים להגיע להסכמות בנוגע לחלוקת הרכוש, מוגשת על ידי מי מן הצדדים תביעה לחלוקת רכוש בין בני זוג, וההכרעה בנוגע לאופן חלוקת הרכוש תתבצע על פי הקווים המנחים של חוק יחסי ממון, כאמור.

 במקרים כאלה, ימונה מטעם בית המשפט שמאי המתמחה בהערכת שווי הנכסים ובמידה שאין לצדדים עילות מיוחדות או הסכמים חתומים המצביעים על אופן חלוקה שונה, העיקרון שינחה את תהליך איזון המשאבים יהיה העיקרון של חלוקה שווה.

מתגרשים? חשוב שתבחרו עורך דין גירושין מקצועי

כאשר אין ביניכם הסכמה בנוגע לאופן חלוקת הרכוש, ובמיוחד כשאתם מחלקים רכוש רב או עסק שעמלתם רבות על פיתוחו, חשוב לקבל ליווי של עורך דין גירושין מקצועי, שיידע להגן על האינטרסים שלכם ולסייע לכם בייצוג איכותי בתהליך איזון המשאבים.

מומלץ לבעלי עסקים לבחור עורך דין גירושין המתמחה בגירושין לעצמאים ובעלי עסקים, בשל המורכבות הייחודית הכרוכה בהערכת שווי העסק והכנסותיו, ובחלוקת העסק בצורה שתאפשר לו להמשיך ולפעול.

חלוקת רכוש בגירושין
עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים
  • קיבלתי ייעוץ מקצועי בנושא צוואות וירושות - ממליץ בלב שלם

    eli zimmerman Avatar eli zimmerman
    20/12/2021
  • סימה Avatar סימה
    20/12/2020
  • Nadav Raz Avatar Nadav Raz
    20/12/2015
  • moshe zohar Avatar moshe zohar
    20/12/2021
  • תודה רבה חגית, על היחס החם והאוזן הקשבת

    המרכז לטיפול במשבר בנישואין Avatar המרכז לטיפול במשבר בנישואין
    20/12/2015
  • תודה לך חגית על הייעוץ המקצועי והליווי האישי. אני מרגיש שקיבלתי תמורה מלאה לכסף שלי. אשמח להמליץ בחום על האנושיות שלך ועל התוצאה המצויינת שהשגת עבורי

    dudi darzi Avatar dudi darzi
    20/12/2020
  • הגעתי לפגישת ייעוץ אצל עו"ד חגית לב, קיבלתי שרות וייעוץ יוצא מהכלל ואני מאד מרוצה, אשמח להמליץ גם בעתיד

    נורית נוריאל Avatar נורית נוריאל
    20/12/2015
  • אני רוצה להמליץ מכל הלב על עו"ד חגית לב, אם אתם מחפשים עו"ד מצויינת הגעתם למקום הנכון. הפנתי לעו״ד חגית לב חברה טובה שלי ראשית הציין את הזמינות שלא מובנת מאליה וכן את היעוץ האיכותי ומקצועי. החברה שלי קיבלה מידע מדויק על האפשרויות שעומדות בפניה הדברים הוסברו לה בפשטות ובצורה נעימה וברורה ללא כל מכירה של שירותים משפטיים אלא בנתינה של ידע, ערך ותועלת. תודה לך עו״ד חגית לב🙏🏼

    Nava Ruso Avatar Nava Ruso
    20/12/2020
  • המלצתי לחבר לעבור הליך גירושין אצל עו״ד חגית לב אחרי ששמעתי מספר המלצות מחברים ומכרים ההליך עבר השלום ואני שומע רק תשבוחות עורכת דין מספר 1 בתחום

    Idan Levi Peor Avatar Idan Levi Peor
    20/12/2017
  • הפנתי לעו"ד חגית לב חבר ילדת שלי שאישתו הודיעה לו יום אחד שהם מתגרשים והיא רוצה שהיא ישאיר לה את הבית והעסק המשפחתי ויעוף לה מהחיים, חגית נפגשה איתו, הרגיע אותו - במשך 7 חודשים יישמה אסטרטגיה שתאפשר לו להישאר בעל שליטה בחברה - בתוצאה שהושגה הבחור ניפרד מאישתו מהר, ונשאר אם נכסים שאיפשרו ל רמת חיים מצויינת - לא מובן מאילו- תודה - אשמח להמליץ להפנות אליך גם בהמשך

    ויקטור ויקטורד Avatar ויקטור ויקטורד
    20/12/2019

אז מה הדבר הנכון

לעשות עכשיו

במקרה שלך?