fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צו ירושה

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים

רוצה להוציא צו ירושה ולקבל את מה שמגיע לך ?

מהו עיזבון ולמה צריך צו ירושה ?

 

עיזבון בהגדרתו מתייחס לכלל הונו ורכושו של אדם שנפטר.

בישראל קיימות שתי דרכים לקבל את החלק שמגיע לך בעיזבונו של אדם מנוח. הראשון, אם חלקך נרשם בצוואתו של המנוח, והשני, ע"י קיום צו ירושה.

כאשר אדם הגיע ליום פקודתו, והוא לא השאיר אחריו צוואה כלשהיא, עיזבונו עתיד להתחלק בהתאם לכללי הירושה על פי דין חוק הירושה.

זכויות ירושה על פי דין

צו ירושה מתייחס לחלוקת הירושה הנפוצה ביותר הינו כאשר בן הזוג מקבל מחצית מהירושה, וילדיו של המנוח יתחלקו באופן שווה במחצית השניה. מטלטלין וכלי רכב יועברו במלואן לבן הזוג ולא מתחלקים עם ילדיו.

במידה ובן הזוג הינו ידוע בציבור, הוא מקבל מעמד דומה כשל בן זוג נשוי. בהיעדר ילדים או בן זוג, חלוקת העיזבון נעשית בדרכים אחרות ועם קרובי משפחה רחוקים יותר כגון הורים ואחיו ואחיותיו של המנוח.

צו ירושה

צו ירושה הינו צו משפטי אשר מוענק ע"י הרשם לענייני ירושה, ובמסגרתו נקבעת זהות היורשים על פי חוק ומהו החלק של כל אחד בעיזבון.

על מנת לקבל צו ירושה, יש צורך לפנות בבקשה לקבלת צו ירושה לאחת מלשכות הרשם לענייני ירושה או לאחד מבתי הדין הרבניים. ע"פ הנחיות הרשם, יש לצרף לטופס הבקשה ארבעה סטים של המסמכים שיפורטו לעיל. סט אחד מקורי לכל צד ושלושה העתקים.

אל הבקשה יש לצרף את המסמכים הבאים:

· תעודת פטירה מקורית (או העתק נאמן למקור).

· הודעות ליורשים נוספים בדבר הגשת בקשה לצו ירושה. זה יכול להיות להיעשות באישורם ובחתימתם של יתר היורשים או צירוף של משלוחי הודעות בדואר רשום.

· לרוב, בקשות מעין אלו מוגשות באמצעות עורך דין גירושין בשם המבקשים (משמע היורשים או חלק מהם), ולכן עליו לצרף את יפוי הכח שניתן לו (או העתק נאמן למקור), וכן לציין את האזור שבו הוגשה הבקשה.

מנוח של היה תושב ישראל חייב הגשה של מסמכים נוספים כגון:
נסח רישום מקרקעין על שם המנוח ו/או חשבון בנק ע"ש המנוח או נכסים אחרים שמצויים בבעלותו ואשר משויכים למקום הסמכות של רשם לענייני הירושה שאליו הבקשה הוגשה. בנוסף, יש לצרף צו פורמאלי וחוות דעת של הדין הזר או זו שהוכנה על ידי משפטן מומחה בדין הזר.

טופס הבקשה ואגרות לצו ירושה

המסמך הראשון הוא טופס הבקשה לצו ירושה כאשר הוא חתום ע"י המבקש (אחד היורשים או יותר). חתימת המבקש חייבת להיות מאומתת על ידי נוטריון / עורך דין / שופט / ראש רשות מקומית / בית הדין הרבני. במידה והמבקש מיוצג ע"י עורך דין גירושין, חתימת המבקש הינה חלק מתהליך הטיפול במשרדי עורך הדין.

אגרת פתיחת בקשה למתו צו ירושה עומד כיום על סך 496 ₪ אותו ניתן לשלם באופן מקוון באתר הרשם לענייני ירושה של משרד המשפטים. סכומים אלו מתעדכנים מדי פעם באתר. הוצאת הצו מחייב צירוף של שוברי התשלום. בן זוג, הורה או ילד של אדם בשרות צבאי או בעקבות פעולות איבה ומלחמה, פטורים מתשלומי האגרה.

יש צוואה

כאמור, צו ירושה רלוונטי בהיעדר צוואה. צוואה הינו מסמך משפטי בו אדם מורה מה יעשה בעתיד עם עיזבונו לאחר מותו.

על מנת לתת תוקף למסמך זה יש לאשר אותו בדומה לצו ירושה ברשם לענייני ירושה או בבית הדין הרבני. 

צוואה תיהפך לברת תוקף אם היא נעשתה בהתאם לדרכים שנקבעו בחוק, ולא נמצאו בו פגמים שעשויים להשפיע על תוקפו וכשירותו.

איך מוציאים צו ירושה

ת: הדרך הטובה ביותר להוצאת צו ירושה היא באמצעות עורך דין מומחה. הוא ידאג לניסוח הבקשה כנדרש על פי דין, יצרף את המסמכים הדרושים ויפעל לקבלת הצו בהקדם האפשרי.
כתבתי בהרחבה על כך במאמר, כנס עכשיו!

ת: באמצעות שירות אינטרנטי המאפשר לקבל העתק דיגיטלי של הצו. נציין, כי לא ניתן לקבל צו מודפס מהרשם לענייני ירושה וכן לא ניתן לקבל העתקי צווים במשרדי הרשם.
התשובה המפורטת נמצאת באתר.

ת: נכון. כאשר אדם נפטר ללא צוואה, ההליך הרלוונטי לחלוקת העזבון בין יורשי המנוח הוא צו ירושה.
מידע חשוב נוסף נמצא עבורך באתר.

ת: צו דקלרטיבי המצהיר על זהות היורשים של המנוח ועל חלקם בעזבון. את הצו מקבלים מהרשם לענייני ירושה או מבית הדין הרבני.

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים
  • הפנתי אלייך חברה לייעוץ. החברה הייתה מאוד מרוצה. כשיצאה ממך הייתה רגועה, המחיר על הייעוץ היה הוגן. תודה שהיית זמינה גם בתקופה מאתגרת זו

    שירן אסולין Avatar שירן אסולין
    20/12/2020
  • Dor Rozen Avatar Dor Rozen
    20/12/2020
  • מוניקה לוי Avatar מוניקה לוי
    29/11/2022
  • הפניתי לחגית חברה שלי שבעלה הפעיל כלפיה אלימות כלכלית ״וסגר לה את כל הברזים״. חגית ליוותה אותה בהצלחה והשיגה עבורה בהסכם הגירושין 50% זכויות מהווילה במושב וזאת למרות הסכם ממון שהיה לפני הנישואים. שמח להמליץ על עו״ד חגית לב שמטפלת בנואעם רגישים אלו ברכות ובמקצועיות

    Ori Segev Avatar Ori Segev
    20/12/2018
  • הפנתי לעורכת דין לגירושין חגית לב חברה טובה שנקלעה למשבר זוגי קשה ובאמצע היו 3 ילדים קטנים. חגית המקסימה ליוותה אותה בתהליך ושמרה על כל זכויותיה הכספיות והן על תהליך מכובד ושמירה על הילדים. מומלץ מאוד!! :)

    עדי סיון Avatar עדי סיון
    20/12/2018
  • עורכת דין מקצוענית אמיתית עם יושרה והגינות שלא מוצאים בקלות. קודם כל בנאדם ומשפטנית שדואגת באמת ללקוח ולא רק לכיס ולליבוי הרוחות. אם היו רק עורכי דין כאלו...

    Edith Bianchi Avatar Edith Bianchi
    20/12/2020
  • הפניתי לחגית חבר לטיפול בסוגיה מאד רגישה. חגית טיפלה בחבר בצורה מדהימה, רגישה וכמובן נחושה.

    רן סיבוני Avatar רן סיבוני
    20/12/2019
  • המרכז הישראלי לצוואות וירושות Avatar המרכז הישראלי לצוואות וירושות
    20/04/2022
  • הפניתי לחגית חבר טוב . הוא הגיע לייעוץ מפוחד וחושש מעתידו הכלכלי. בפגישה חגית הסבירה לו בבהירות ובמקצועיות את כל השלבים בתהליך והרגיעה אותו. לאחר הפגישה הוא הודה לי על ההפניה .

    b-digitali Avatar b-digitali
    20/12/2017
  • תודה לך על הטיפול המסור הליווי האישי את עורכת דין עם לב גדול

    סעאידה נידאל Avatar סעאידה נידאל
    20/12/2019

אז מה הדבר הנכון

לעשות עכשיו

במקרה שלך?

אז מה הדבר הנכון לעשות

עכשיו במקרה שלך?