fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הברחת נכסים בעת גירושין

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים

קיבלת תביעת גירושין ויש לך שאלות בנושא הברחת נכסים של חברה בע"מ

בעידן הנוכחי כאשר גירושין מתרחשים בקצב מדאיג חשוב לדאוג לכך שבעת הגירושין לא יבריח אחד מבני הזוג את נכסיו, לרבות זכויותיו בחברות שבבעלותו. לעיתים נתקל בן זוג בבעיה בה בן זוגו מתחיל להכין את הקרקע להליך הגירושין והוא מתחיל להתנהל אחרת עם החברות שבבעלותו עליו להגיש תביעות בבית המשפט לענייני משפחה. 

במידה ובן הזוג אשר מחזיק בפועל במניות החברה, ולמעשה החברה מצויה תחת שליטתו המלאה ועל מנת לרוקן את החברה מתוכנה הוא מחליט להפסיק לעבוד בחברה כדי להביא לדימומה. במסתרי מוחו הוא מתכוון להקים חברה אחרת למחרת הגירושין ולכן אינו מוטרד מכך שהחברה הנוכחית תקרוס אט אט. במקרה כזה יש להגיש בדחיפות תביעה רכושית ובמסגרתה להגיש בקשה למינוי מנהל מלווה שתפקידו יהיה לנהל את החברה כל עוד בעל המניות אינו מנהל את החברה באופן ההולם את טובתה.

תפקידו של המנהל המלווה לנהל את העסק לכל דבר ועניין יחד עם הבעלים של החברה וכך לדאוג לאינטרסים של החברה שתמשיך להתקיים ולייצר עוד רווחים. במקרים רבים בהם מוגשת בקשה כזו, מתקיים דיון לגופו של דבר ובית המשפט מתרה בבעל המניות להמשיך ולנהל את החברה ושימשיך לדאוג לאינטרסים שלה, שכן מינוי מנהל מלווה יגרום לצדדים להוצאות מרובות.

דרך המלך היא כמובן הגעה להסכם גירושין ללא קיום מלחמות מיותרות, לרבות הגשת בקשה למינוי מנהל מלווה שרק תגרור את הצדדים להוצאות מיותרות. במסגרת הסכם גירושים רצוי לקבוע, כי באם בן הזוג שאינו בעלים בפועל של החברה ורוצה לקבל מחצית מהמניות בעין (בפועל) אז יקבעו מספר הוראות שיגנו עליו מפני יתר בעלי המניות בחברה וכל שינוי בניהול החברה שייקבע במסגרת הליך הגירושין צריך שיבוא לידי ביטוי בתקנון החברה. התקנון המתוקן מועבר לרשם החברות וכך נוצרת מסגרת מחייבת לכל בעלי המניות לנהוג כדין על פי התקנון.

ניתן לקבוע כללים שיגנו על בן הזוג שמקבל את חלקו במניות החברה

1. בשלב ראשון יש לרשום את הבן זוג באופן פורמלי כבעל מניות בחברה ולמלא טפסים מתאימים ברשם החברות.

2. לקבוע כללים חדשים בתקנון שיכללו את תפקידיו וזכויותיו של בן הזוג שקיבל עתה את מניותיו. מומלץ לקבוע גם בתקנון את זכויות החתימה של בן הזוג בחשבונות הבנק של החברה.

3. ניתן לקבוע כי כל החלטה הקשורה להוצאת כספים מהחברה תחייב את חתימתו.

4. ניתן לקבוע מי יהא אחראי על המשכורות בחברה לרבות של שני בני הזוג וכן לקבוע תקרת שכר.

5. יש לקבוע מנגנון משיכת דיוודנדים מהחברה ולמנוע מצב בו ייצרו הוצאות מרובות על מנת למנוע חלוקת דווידנדים לבעלי המניות ואז עלול להיווצר מצב בו בן הזוג לא יקבל דיוודנדים בתואנת שווא שאין רווחים לחלוקה בשל הוצאות מסוימות שהוצאו כדוגמת דמי ניהול.

6. יש לקבוע כי בעלי המניות לא יוכלו להעסיק בני משפחה ובכך ניתן למנוע הברחת כספים באמצעות עובדים לכאוריים שהם בני משפחה או בני זוג חדשים.

לסיכום, מומלץ כי בניהול הליך הגירושין ייבחנו כל הפרמטרים החשובים של ניהול נכסי בני הזוג ולרבות החברות שבבעלותם ולבנות הסכם גירושין ובו תפורט חלוקת הנכסים שתהא נכונה וטובה לשני בני הזוג.

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים
  • עו"ד חגית הינה עו"ד מקצועית ביותר, מתחילת הדרך שיקפה את צורת העבודה שלה, בנתה אסטרטגיה שתגן על האינטרס שלי כלקוחה, צפתה קדימה מהלכים, הגיבה בזמן אמת לכל הנדרש, זמינה מאוד, אמינה, ומאוד מאוד אנושית גם כשקשה משקפת את המציאות ואת הכלים והאפשרויות העומדים לרשות הלקוח בכל סיטואציה. עו"ד ואדם ערכי וסופר מקצועית!!

    לינוי כחלון Avatar לינוי כחלון
    20/08/2022
  • Dor Rozen Avatar Dor Rozen
    20/12/2020
  • רציתי להגיד לך פשוט תודה את מדהימה ומקצועית

    רחל לב Avatar רחל לב
    20/12/2019
  • חגית תודה על הסבלנות וההסברים הנפלאים שעזרו לי להבין את התהליך ולהצליח ולהגיע לתוצאות הרצויות

    ‫טוני ירון ”הזברה“ אנטניר‬‎ Avatar ‫טוני ירון ”הזברה“ אנטניר‬‎
    20/12/2019
  • קיבלתי ייעוץ מקצועי בנושא צוואות וירושות - ממליץ בלב שלם

    eli zimmerman Avatar eli zimmerman
    20/12/2021
  • היי חגית יקירה! אין כמוך.זה כל כך נעים לראות שאת דואגת לנו מעבר ליחסי עו"ד -לקוח בלבד,אלא מכל הלב וזה כבר עושה המון,ואנחנו אוהבים אותך על זה!!! מי יתן ועוד יירבו כמוך

    עינת בלונדר Avatar עינת בלונדר
    20/12/2017
  • הפניתי לחגית חברה טובה שלי שעזרה לה מאוד. חגית את נפלאה. המון תודה!

    מיכל קריינר Avatar מיכל קריינר
    20/12/2019
  • Nadav Raz Avatar Nadav Raz
    20/12/2015
  • חגית ליוותה אותי במשך כמעט 3 שנים בתיק מורכב ואינטנסיבי. חגית ליוותה אותי מבוקר ועד ליל, תמיד סבלנית, קשובה, שולטת בכל הפרטים, והכי חשוב - מקצוענית מאין כמותה. אם הייתי צריך לעבור חלילה שוב את המסע הזה, הייתי בוחר בה ללא צל של ספק. אומרים שבמסע משפטי, מעבר למקצוענות ומקצועיות, צריך גם חבר שידע היכן ללחוץ והיכן להרפות - אז אם הגעתם לכאן, יש לכם את המלצתי החמה!

    Guy Shalom Avatar Guy Shalom
    20/12/2020
  • הפניתי לחגית חבר לטיפול בסוגיה מאד רגישה. חגית טיפלה בחבר בצורה מדהימה, רגישה וכמובן נחושה.

    רן סיבוני Avatar רן סיבוני
    20/12/2019

אז מה הדבר הנכון

לעשות עכשיו

במקרה שלך?