fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הליך גירושין גישור עסקי

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים

תהליך גירושים במסגרת גישור עסקי

תחילה ניתן להציע גישור או מו"מ עם הצד השני. בד"כ אנשי עסקים רגילים לנהל מו"מ במסגרת ניהול העסק שלהם, כך שהמו"מ אינו זר להם.

דרך מו"מ ניתן להגיע לפתרון כולל בכל הנוגע לסוגיות הרכושיות, העסקים, וכן כל הצד הכספי. הפיתרון הינו מהיר מאוד ולא תלוי בלו"ז של בית המשפט.

באמצעות צמצום ופתרון המחלוקות הכספיות, ניתן להרגיע את הרוחות בבית וליצור פרידה בריאה בין ההורים.

מבלי שההורים יישאבו לויכוחים קולניים והרסניים. במסגרת המו"מ מדברים על אופן חלוקת הזמנים של הילדים עם ההורים, בין האב לבין האם.

אנשי עסקים בוחרים בדרך כלל בדרך רציונאלית לפרק את המשפחה, תוך הסכמה והבנה, כי הליך מובנה ומסודר, נטול מלחמות אגו ורצונות נקם, לא רק שיועיל לכל המעורבים בו, אלא עשוי להוות אפילו נקודת צמיחה מועילה הן להורים והן לילדיהם.

 

חלוקת רכוש עסקי בגירושין מורכב כאשר מדובר בעצמאים

סוגיית פירוק רכוש עסקי בגירושין היא מורכבת אפילו לבתי המשפט ולבתי הדין. השאלה העומדת בפני הפוסקים בדין היא כיצד ליישם את כללי השיתוף באופן הוגן. האם להעביר לבת/בן הזוג חצי ממניות החברה בבעלות ובניהול בן/בת הזוג? האם להעביר לו מחצית מהשווי של המניות? האם לנקוט בדרך אחרת? ובכלל, כיצד קובעים את שווי החברה?

עקרונית בית המשפט ממנה גורם מוסמך להערכת שווי המניות ואז בד"כ הבעלים של המניות מעביר לבן זוגו את הסכום הכספי של מחצית משווי מניותיו. באם הצד השני מעוניין דווקא לקבל את מחצית המניות בפועל, אז

במסגרת גישור עסקי בגירושין רצוי לקבוע ב הסכם גירושין מספר הוראות שיגנו עליו מפני יתר בעלי המניות בחברה וכל שינוי בניהול החברה שייקבע במסגרת הליך הגירושין צריך שיבוא לידי ביטוי בתקנון החברה. התקנון המתוקן מועבר לרשם החברות וכך נוצרת מסגרת מחייבת לכל בעלי המניות לנהוג כדין על פי התקנון.

 

במסגרת הכנת הסכם הגירושין בגישור עסקי בגירושים מומלץ לקבוע כללים נוספים
שיגנו על בן הזוג שמקבל בעת הגירושין את חלקו במניות החברה:

 

  1. בשלב ראשון יש לרשום את הבן זוג באופן פורמלי כבעל מניות בחברה ולמלא טפסים מתאימים ברשם החברות.
  2. לקבוע כללים חדשים בתקנון שיכללו את תפקידיו וזכויותיו של בן הזוג שקיבל עתה את מניותיו. מומלץ לקבוע גם בתקנון את זכויות החתימה של בן הזוג בחשבונות הבנק של החברה.
  3. ניתן לקבוע כי כל החלטה הקשורה להוצאת כספים מהחברה תחייב את חתימתו.
  4. ניתן לקבוע מי יהא אחראי על המשכורות בחברה לרבות של שני בני הזוג וכן לקבוע תקרת שכר.
  5. יש לקבוע מנגנון משיכת דיוודנדים מהחברה ולמנוע מצב בו ייצרו הוצאות מרובות על מנת למנוע חלוקת דווידנדים לבעלי המניות ואז עלול להיווצר מצב בו בן הזוג לא יקבל דיוודנדים בתואנת שווא שאין רווחים לחלוקה בשל הוצאות מסוימות שהוצאו כדוגמת דמי ניהול.
  6. יש לקבוע כי בעלי המניות לא יוכלו להעסיק בני משפחה ובכך ניתן למנוע הברחת כספים באמצעות עובדים לכאורה שהם בני משפחה או בני זוג חדשים.
גירושין גישור עסקי
עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים
  • הפניתי לחגית אנשים יקרים לי שחזרו לומר לי תודה. זה אומר הכל :-)

    Liat Ben Hayun Avatar Liat Ben Hayun
    20/12/2020
  • היי חגית יקירה! אין כמוך.זה כל כך נעים לראות שאת דואגת לנו מעבר ליחסי עו"ד -לקוח בלבד,אלא מכל הלב וזה כבר עושה המון,ואנחנו אוהבים אותך על זה!!! מי יתן ועוד יירבו כמוך

    עינת בלונדר Avatar עינת בלונדר
    20/12/2017
  • תודה לך על הטיפול המסור הליווי האישי את עורכת דין עם לב גדול

    סעאידה נידאל Avatar סעאידה נידאל
    20/12/2019
  • לומדת לעומק את המקרה ואת הבנאדם מנסה לפתור סוגיות בדרכי נועם מבינה ומכירה את השטח ואת האנשים מלווה בסבלנות ענקית והכי חשוב - עו"ד עם נשמה

    Ofir Zeitoun Avatar Ofir Zeitoun
    20/07/2022
  • הפניתי לחגית חבר והוא היה סופר מרוצה מהמקצועיות, השירות האנושי, התמיכה הנפשית בהתמודדות עם התהליך הלא פשוט, וכמובן מהתוצאות! מומלץ בחום! שלא תזדקקו, אבל אם ח"ח כן, לפנות רק לחגית!

    Avi Krainer Avatar Avi Krainer
    20/12/2019
  • קיבלתי ייעוץ מקצועי בנושא צוואות וירושות - ממליץ בלב שלם

    eli zimmerman Avatar eli zimmerman
    20/12/2021
  • ‫אילנה שניר (דר' אילנה שניר)‬‎ Avatar ‫אילנה שניר (דר' אילנה שניר)‬‎
    20/12/2020
  • תודה רבה על הכל, את מדהימה, אין מילים

    Idan Levy Doron Avatar Idan Levy Doron
    20/12/2019
  • תודה לך חגית על הייעוץ המקצועי והליווי האישי. אני מרגיש שקיבלתי תמורה מלאה לכסף שלי. אשמח להמליץ בחום על האנושיות שלך ועל התוצאה המצויינת שהשגת עבורי

    dudi darzi Avatar dudi darzi
    20/12/2020
  • אני ממליץ על חגית לב שיש לה לב ענק. למרות הפרעות שלי ואתגרים של המצב. הצלחת להשיג לי הסכם גירושים שעושה לי סדר בחיים. תודה לך

    david dar Avatar david dar
    20/12/2020

אז מה הדבר הנכון

לעשות עכשיו

במקרה שלך?