fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסכם ממון על דירה

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים

אני מבינה שאם הגעת לכאן, אז מעסיקה אותך השאלה איך
הסכם ממון על הדירה ישמור על הזכויות שלך ומה עליך לעשות
כדי לקבל את המקסימום שמגיע לך, נכון?

אני מניחה שאשתך הודיעה לך שהיא רוצה להתגרש ואולי אתה זה שקיבלת
את החלטה להתגרש וחשוב לך להיות שלם עם העו"ד שתבחר ללוות אותך בתהליך הגירושים.

נכון, אני יודעת שכרגע אתה מאוד מבולבל ויש לך המון שאלות, זה ברור ומובן.
חשוב לזכור שלכל שאלה יש יותר מתשובה אחת, התשובה הנכונה
תלויה במטרות ובתוצאות שאתה רוצה להשיג.

הסכם ממון על דירה בין זוגות חד מיניים


החוק הישראלי אינו מסדיר את מעמדם של זוגות חד מיניים כזוגות נשואים, כתוצאה מכך, הרכוש האישי, ההון אשר צברו במהלך חייהם המשותפים, נושא משמורת ומזונות – גם הם אינם מוסדרים. 

על מנת שזוג חד מיני יוכל לקבל הכרה מבחינה משפטית ועל מנת שענייניו המשפטיים והכלכליים יוסדרו, עליו לערוך הסכם ממון. 

כאשר בני זוג חד מיניים אשר לא ערכו הסכם ממון ירצו "לפרק את החבילה" הם עלולים להיתקל במצב בו מי מבני הזוג יישאר ללא דבר מאחר וחשב כי מגיעים לו זכויות מסוימות, אך בפועל לא הגיע לו דבר.

מאידך, בן זוג יכול לגלות לפתע, כי הוא מחויב לבן זוגו כלכלית, באופן שלא חשב מעולם כי הוא חייב במשהו.

יצוין כי בני זוג חד מיניים אשר נישאו במדינות אחרות, בהן יש תוקף משפטי לנישואים וניתנה להם תעודת נישואים, יכולים להירשם במשרד הפנים הישראלי כנשואים לכל דבר ועניין.

במקרים אלו גם חשוב ורצוי לערוך הסכם ממון, ככל זוג נשוי, על מנת שבני הזוג ידעו מראש מה מגיע להם ומה לא במידה וחלילה ייפרדו.

לעיתים בני הזוג זקוקים להסכם ממון על מנת להוכיח את הזוגיות ואת הקשר המשפטי הקיים בין בני הזוג.

קיימים גופים כגון המוסד לביטוח לאומי ובנקים, אשר דורשים ראיות לקיומה של הזוגיות.


חשיבות הסכם ממון על דירה עבור המוסד לביטוח לאומי


קיימים מספר מצבים שבני זוג נשואים מקבלים "הטבות" מהמוסד לביטוח לאומי, בני זוג חד מיניים יכולים לקבל את אותן "ההטבות" כאשר זוגיותם מוכחת בהסכם ממון.

למשל, במקרה של פטירה של אחד מבני הזוג חלילה, בן הזוג הנותר זכאי לקצבת שארים וגם כמו כן, כאשר בן זוג נכה ובן זוגו מובטל, ניתן לקבל קצבה נוספת בעבור בן הזוג הנכה.


חשיבות הסכם ממון אל מול הבנק


בני זוג נשואים כדת וכדין אינם צריכים להוכיח את הזוגיות בדרך כלשהי אל מול הבנק, זוג חד מיני אשר לא ערך הסכם ממון יאלץ להוכיח את יציבות המערכת הזוגיות על מנת לקבל את אותה המשכנתא.

כאשר זוג חד מיני יציג הסכם ממון, הדבר יהווה מעין אסמכתא לקיום אותה מערכת יחסים.

חשיבות הסכם ממון אל מול רשות המיסים


הסכם ממון המהווה כמעין תעודת זוגיות, יצביע על זוגיות ארוכת טווח, ואז רשות המיסים תכיר בכך בכל הנושא של של זכויות וחובות ברשות המיסים.


חשיבות הסכם ממון במשרד הבינוי והשיכון


בני זוג חד מיניים שערכו הסכם ממון יכולים להציגו בפני משרד הבינוי והשיכון ולהיחשב כזוג ידועים בציבור לצורך השתתפות בהגרלות המשרד, כגון: המחיר למשתכן.

חשיבות הסכם ממון אל מול רשות מקומית


לעיתים אחד מבני הזוג זכאי להנחה בארנונה, אך ככל וההנחה היא זוגית, בן הזוג יאלץ להוכיח זאת והסכם ממון הינו הוכחה אמינה לכך.

יש לציין כי מעבר לכל היתרונות אשר צוינו, כאשר מדובר בזוג חד מיני, אזי שלהסכם הממון יתרון בולט נוסף והוא בהליך אימוץ ילדים של ילדיי בני הזוג האחד של השני, באם בני הזוג יחפצו בכך.

ההסכם יהווה הוכחה לכך שבין בני הזוג מתנהלת מערכת יחסית זוגית לכל דבר וענין.

כיצד מאמתים הסכם ממון על דירה ?


כאשר מדובר בזוג חד מיני די בחתימת שני בני הזוג על גבי ההסכם על מנת ליתן לו תוקף. עם זאת, מומלץ מאד לאמת את הסכם הממון בבית המשפט על מנת לתת לו משנה תוקף וכן ניתן לתת להסכם תוקף של פסק דין.

באילו מצבים בית המשפט יבטל את הסכם הממון על דירה ?


הסכם הממון יבוטל במקרים בהם בית המשפט התרשם כי מדובר בהסכם למראית עין, או כאשר הופעל על ידי אחד הצדדים משום לחץ בלתי הוגן או כאשר נפלו פגמים בכריתתו.

הסכם ממון טומן בחובו יתרונות רבים. מעבר לפן הרגשי, הסכם ממון מסייע בהימנעות מהתדיינות משפטית ארוכה, שכן הוא מסדיר מראש את כל הנושאים האקוטיים, אשר לרוב מהווים את לב ליבה של המחלוקת בין בני הזוג.

ראוי להדגיש, כי הסכם ממון חשוב מאד, כאשר יש פער כלכלי גדול בין בני הזוג (ההסכם מגן על שני הצדדים יחד.

הסכם ממון על הדירה יגן עליך

מצד אחד הוא מגן על רכושו של בן הזוג החזק יותר כלכלית ומצד שני הוא מגן על הצד החלש יותר כלכלית בכך שהוא קובע הטבות מסויימות לאותו בן זוג על מנת שלא יוותר חסר כל).

חשוב לערוך הסכם ממון גם כשאין ממון, כי אין לדעת אילו נכסים וזכויות קנייניות יביאו חיי הנישואין לבני הזוג.

ת: באמצעות הסכם ממון המגדיר את אותו הנכס (דירה) כרכוש אישי, אשר לא ייכלל בחלוקת הרכוש בין בני הזוג בעת גירושין, אלא יישאר בבעלותו הבלעדית של בן או בת הזוג שרכשו אותו.

ת: כן, בהחלט. הטעם לכך הוא כי גם נכסים אשר התקבלו בירושה או במתנה, יכולים להיחשב לרכוש משותף אם תוכח בהם כוונת שיתוף. לכן, יש צורך להחריג נכס שהתקבל בירושה, כגון דירה, במסגרת הסכם ממון.
מידע חשוב נוסף נמצא עבורך באתר.

ת: בהעדר הסכם ממון הקובע אחרת, כל אחד מבני הזוג זכאי למחצית מהדירה ויהיה צורך לבצע בה פירוק שיתוף, למשל בדרך של מכירת הנכס וחלוקת הרווחים בין בני הזוג.
התשובה המפורטת נמצאת באתר.

ת: בהחלט, היות שחלקו של כל אחד מבני הזוג במשכנתא גם ישפיע על חלקו בדירה. על מנת למנוע סכסוך בין הצדדים בנושא זה במקרה של פרידה, כדאי להסדיר עניין זה במסגרת הסכם ממון.
כתבתי בהרחבה על כך במאמר, כנס עכשיו!

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים
  • הפניתי לחגית חבר והוא היה סופר מרוצה מהמקצועיות, השירות האנושי, התמיכה הנפשית בהתמודדות עם התהליך הלא פשוט, וכמובן מהתוצאות! מומלץ בחום! שלא תזדקקו, אבל אם ח"ח כן, לפנות רק לחגית!

    Avi Krainer Avatar Avi Krainer
    20/12/2019
  • moshe zohar Avatar moshe zohar
    20/12/2021
  • הפניתי לחגית חברה שלי שבעלה הפעיל כלפיה אלימות כלכלית ״וסגר לה את כל הברזים״. חגית ליוותה אותה בהצלחה והשיגה עבורה בהסכם הגירושין 50% זכויות מהווילה במושב וזאת למרות הסכם ממון שהיה לפני הנישואים. שמח להמליץ על עו״ד חגית לב שמטפלת בנואעם רגישים אלו ברכות ובמקצועיות

    Ori Segev Avatar Ori Segev
    20/12/2018
  • מקצועית, יסודית, קפדנית ואישיות נדירה 😃

    Miri Roaky Avatar Miri Roaky
    20/12/2020
  • הפנתי לעו"ד חגית לב חבר ילדת שלי שאישתו הודיעה לו יום אחד שהם מתגרשים והיא רוצה שהיא ישאיר לה את הבית והעסק המשפחתי ויעוף לה מהחיים, חגית נפגשה איתו, הרגיע אותו - במשך 7 חודשים יישמה אסטרטגיה שתאפשר לו להישאר בעל שליטה בחברה - בתוצאה שהושגה הבחור ניפרד מאישתו מהר, ונשאר אם נכסים שאיפשרו ל רמת חיים מצויינת - לא מובן מאילו- תודה - אשמח להמליץ להפנות אליך גם בהמשך

    ויקטור ויקטורד Avatar ויקטור ויקטורד
    20/12/2019
  • המלצתי לחבר לעבור הליך גירושין אצל עו״ד חגית לב אחרי ששמעתי מספר המלצות מחברים ומכרים ההליך עבר השלום ואני שומע רק תשבוחות עורכת דין מספר 1 בתחום

    Idan Levi Peor Avatar Idan Levi Peor
    20/12/2017
  • Nadav Raz Avatar Nadav Raz
    20/12/2015
  • הפניתי לחגית חבר לטיפול בסוגיה מאד רגישה. חגית טיפלה בחבר בצורה מדהימה, רגישה וכמובן נחושה.

    רן סיבוני Avatar רן סיבוני
    20/12/2019
  • אני ממליץ על חגית לב שיש לה לב ענק. למרות הפרעות שלי ואתגרים של המצב. הצלחת להשיג לי הסכם גירושים שעושה לי סדר בחיים. תודה לך

    david dar Avatar david dar
    20/12/2020
  • חגית ליוותה אותי במשך כמעט 3 שנים בתיק מורכב ואינטנסיבי. חגית ליוותה אותי מבוקר ועד ליל, תמיד סבלנית, קשובה, שולטת בכל הפרטים, והכי חשוב - מקצוענית מאין כמותה. אם הייתי צריך לעבור חלילה שוב את המסע הזה, הייתי בוחר בה ללא צל של ספק. אומרים שבמסע משפטי, מעבר למקצוענות ומקצועיות, צריך גם חבר שידע היכן ללחוץ והיכן להרפות - אז אם הגעתם לכאן, יש לכם את המלצתי החמה!

    Guy Shalom Avatar Guy Shalom
    20/12/2020

אז מה הדבר הנכון

לעשות עכשיו

במקרה שלך?