fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מינוי אפוטרופוס

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים

מינוי אפוטרופוס


במקרים מסוימים רשאי בית המשפט להכריז על אדם כפסול דין, ולמנות לו אפוטרופוס. הכרזת אדם כפסול דין שוללת ממנו את האפשרות לבצע כמעט כל פעולה משפטית – האפוטרופוס המתמנה לו פועל במקומו כמעט בכל תחום של חייו – והיא משקפת את הגישה הפטרנליסטית ביותר, כלומר, האדם אינו כשיר בכלל.

 

העילות להכרזה על אדם כפסול דין


אדם החולה במחלת נפש או לקוי בשכלו ואינו מסוגל לדאוג לענייניו.

יצוין כי לא כל הפרעה בשיפוט ובשיקול הדעת מגיעים עד כדי מצב של מחלת נפש או ליקוי בשכלו, ואדם שנמצא, למשל, במצב של חולשה שכלית או גופנית אינו יכול להיות מוכרז כפסול דין.

יש לציין כי למרות שלילת כשרותו המשפטית של פסול הדין, עדיין שמורות לו מספר זכויות: הזכות להתנגד לאשפוז כפוי, והזכות לפנות לבית המשפט בבקשה להחליף את האפוטרופוס הממונה עליו או לטעון שאינו מיצגו כיאות.

 

מינוי אפוטרופוס לאדם שאינו יכול לדאוג לענייניו


בית המשפט רשאי למנות אפוטרופוס לאדם שאינו יכול, דרך קבע או דרך ארעי, לדאוג לענייניו, כולם או מקצתם, ואין מי שמוסמך ומוכן לדאוג להם במקומו.

אדם כזה שמונה לו אפוטרופוס נקרא חסוי והאפוטרופוס ממונה על גופו של החסוי יכול להתמנות גם כאפוטרופוס על רכושו של החסוי.

בדרך כלל נתקלים בבקשות למינוי אפוטרופוס כאשר אדם חולה מאוד ואיבד את יכולתו המנטלית לחשוב והוא נדרש לעבור ניתוח דחוף אך הוא אינו מסוגל לחתום על הסכמה לניתוח. במקרים כאלה מגישים בקשה בהולה למינוי אפוטרופוס זמני אשר לרוב ימונה על החסוי בן משפחה.

הדרישות למינוי אפוטרופוס לאדם שאינו יכול לדאוג לענייניו פחות נוקשות מהדרישות שצריכות להתקיים כדי להכריז על אדם כפסול דין.

כדי להכריז על אדם כפסול דין שאותו אדם יהיה לקוי בשכלו או בעל מחלת נפש ימונה לו אפוטרופוס, אזי אצל מי שאינו יכול לדאוג לענייניו די להוכיח, כי אותו אדם אינו יכול לדאוג לענייניו מכל סיבה שהיא.

 

תפקידי האפוטרופוס ומשך האפוטרופסות

אפוטרופוס חייב לדאוג לצרכיו של פסול הדין על כל היבטיהם, וכן לשמור את נכסיו ולנהלם.

אפוטרופוס לחסוי חייב לדאוג לענייניו שנמסרו לו על-ידי בית המשפט, ורק לעניינים אלה. במילוי תפקידו חייב האפוטרופוס לדאוג לטובתו של החסוי.

בסמכותו של בית המשפט למנות את האפוטרופוס מינוי קבוע לתקופה בלתי מוגבלת, או מינוי זמני לתקופה מוגבלת. עם זאת רוב המינויים נעשים ללא הגבלות כלשהן ומעניקים לאפוטרופוס סמכויות רחבות ביותר בכל הקשור לגופו של החסוי.

אפוטרופוס לחסוי חייב לדאוג לענייניו שנמסרו לו על-ידי בית המשפט, ורק לעניינים אלה.

עם זאת רוב המינויים נעשים ללא הגבלות כלשהן ומעניקים לאפוטרופוס סמכויות רחבות ביותר בכל הקשור לגופו של החסוי.

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים
  • המלצתי לחבר לעבור הליך גירושין אצל עו״ד חגית לב אחרי ששמעתי מספר המלצות מחברים ומכרים ההליך עבר השלום ואני שומע רק תשבוחות עורכת דין מספר 1 בתחום

    Idan Levi Peor Avatar Idan Levi Peor
    20/12/2017
  • רציתי להגיד לך פשוט תודה את מדהימה ומקצועית

    רחל לב Avatar רחל לב
    20/12/2019
  • הפנתי אליך חברה לגבי גירושים אזרחים הסכם הורות משותפת וחלוקת רכוש. עזרת לה עם הרבה סבלנות והמחירים הוגנים תודה לך אשמח להמשיך ולהמליץ

    Jenya Noname Avatar Jenya Noname
    20/12/2020
  • הפנתי לעורכת דין לגירושין חגית לב חברה טובה שנקלעה למשבר זוגי קשה ובאמצע היו 3 ילדים קטנים. חגית המקסימה ליוותה אותה בתהליך ושמרה על כל זכויותיה הכספיות והן על תהליך מכובד ושמירה על הילדים. מומלץ מאוד!! :)

    עדי סיון Avatar עדי סיון
    20/12/2018
  • קיבלתי ייעוץ מקצועי בנושא צוואות וירושות - ממליץ בלב שלם

    eli zimmerman Avatar eli zimmerman
    20/12/2021
  • היי חגית יקירה! אין כמוך.זה כל כך נעים לראות שאת דואגת לנו מעבר ליחסי עו"ד -לקוח בלבד,אלא מכל הלב וזה כבר עושה המון,ואנחנו אוהבים אותך על זה!!! מי יתן ועוד יירבו כמוך

    עינת בלונדר Avatar עינת בלונדר
    20/12/2017
  • הפניתי לחגית חברה שלי שבעלה הפעיל כלפיה אלימות כלכלית ״וסגר לה את כל הברזים״. חגית ליוותה אותה בהצלחה והשיגה עבורה בהסכם הגירושין 50% זכויות מהווילה במושב וזאת למרות הסכם ממון שהיה לפני הנישואים. שמח להמליץ על עו״ד חגית לב שמטפלת בנואעם רגישים אלו ברכות ובמקצועיות

    Ori Segev Avatar Ori Segev
    20/12/2018
  • חגית ליוותה אותי במשך כמעט 3 שנים בתיק מורכב ואינטנסיבי. חגית ליוותה אותי מבוקר ועד ליל, תמיד סבלנית, קשובה, שולטת בכל הפרטים, והכי חשוב - מקצוענית מאין כמותה. אם הייתי צריך לעבור חלילה שוב את המסע הזה, הייתי בוחר בה ללא צל של ספק. אומרים שבמסע משפטי, מעבר למקצוענות ומקצועיות, צריך גם חבר שידע היכן ללחוץ והיכן להרפות - אז אם הגעתם לכאן, יש לכם את המלצתי החמה!

    Guy Shalom Avatar Guy Shalom
    20/12/2020
  • הפניתי לחגית חבר טוב . הוא הגיע לייעוץ מפוחד וחושש מעתידו הכלכלי. בפגישה חגית הסבירה לו בבהירות ובמקצועיות את כל השלבים בתהליך והרגיעה אותו. לאחר הפגישה הוא הודה לי על ההפניה .

    b-digitali Avatar b-digitali
    20/12/2017
  • sharon ruso Avatar sharon ruso
    20/12/2018

אז מה הדבר הנכון

לעשות עכשיו

במקרה שלך?