fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בעלי עסקים ועצמאים – למה עדיף לנהל את הגירושין בתהליך של גישור?

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים

אין ספק שתהליך הגירושין הוא תהליך מורכב ומאתגר. מעבר להיבטים הרגשיים, ומעבר להחלטות קשות שיש לקבל בנוגע להמשך גידול הילדים ביחד – אתם צריכים לחלק את כל הרכוש והנכסים שצברתם במהלך השנים המשותפות. בתהליך של גירושין של בעלי עסק ועצמאיים, נושא חלוקת הרכוש הוא אפילו יותר מורכב וחשוב לתת עליו את הדעת.

על פי חוק יחסי ממון, הקובע בדיונים המשפטיים בנוגע לחלוקת רכוש אצל כל זוג שהתחתן בישראל החל מה – 1.1.1974 (כאשר אין הסכם ממון, כמובן), כל הרכוש שנצבר במהלך חיי הנישואין (למעט חריגים המופיעים בחוק), שייך שווה בשווה לשני הצדדים.

אולי במקרה שלכם העסק שייך רק לאחד מבני הזוג, אולי רק אחד מכן עמל במשך השנים על מנת להקים ולפתח עסק רווחי שכל המשפחה נהנתה ממנו – חשוב להבין, שמבחינה משפטית אופן החלוקה בנטל הוא בדרך כלל לא רלוונטי, מפני שההנחה היא שאם אחד מבני הזוג היה פנוי לטפח עסק, השני נאלץ לגבות אותו בטיפול בבית ובמשפחה.

מה קורה, אם כן, בתהליך של גירושין וחלוקת רכוש כאשר ישנו עסק בבעלות אחד מבני הזוג או שניהם?

באין הסכמה בנוגע לאופן חלוקת הרכוש, בית המשפט ימנה שמאי שיעריך את שווי העסק ויפסוק בנוגע לחלוקת השווי בין הצדדים. בדרך כלל, הערכת שווי העסק היא תהליך מורכב, בו יש לקחת בחשבון את הרווחים העתידיים של העסק, המוניטין שלו, לגלות הכנסות והשקעות מדווחות ולא מדווחות ולהעריך את השווי הכספי של ההשקעה כיום בעסק, ואת מחזור המכירות שלו בעתיד כתוצאה מההשקעה בהווה.

כשבני זוג מנהלים את תהליך הגירושין בדרך של קונפליקט ודרך ערכאות משפטיות – התהליך הוא יקר, ארוך, וכולם יוצאים בהפסד. במקרים רבים, העסק שהשקעתם כל כך הרבה בטיפוחו, לא ישרוד את החלוקה.

גירושים וחלוקת רכוש עבור עצמאיים ובעלי עסקים – הליך מורכב וארוך יותר, הדורש מומחיות


בעלי עסקים ועצמאיים נקלעים לא אחת לתהליכי גירושים ארוכים ומאתגרים, שמעבר לעובדה שהם מפריעים לכם להמשיך אל הפרק הבא בחייכם, הם גם תובעניים מאוד במשאבים. תהליך חלוקת הרכוש כאשר אחד מבני הזוג הוא עצמאי או בעל עסק, הופך מורכב כאשר מוטל על בית המשפט להעריך את שווי העסק ולקבוע כיצד יחולק שווי העסק בין שני בני הזוג. 

חשוב להבין, כי תהליך הערכת השווי של העסק כולל חקירה חשבונאית נרחבת, ניסיון להבין אם יש מקורות הכנסה או רווחים לא מדווחים, ניסיונות לאמוד את השווי העתידי של העסק, חקירה בנושא החלק של כל אחד משני בני הזוג בניהול העסק ובאחזקתו, ועוד. כאשר לעסק יש חובות, גם החובות שייכים לשני בני הזוג ויחולקו ביניהם באופן שווה בתהליך הגירושין.

יש דרך נעימה יותר – גישור גירושים לעצמאיים ובעלי עסקים


תהליך הגירושים כרוך בבחירת עורך דין עבור כל אחד מן הצדדים, ניסיונות להשיג הסכמות והליכים משפטיים בנוגע לנקודות שבהן בני הזוג, על עורכי הדין המייצגים אותם, לא מצליחים להתפשר ולהסכים. 

כשבני הזוג לא מסכימים בנוגע לאופן חלוקת נכסים או רכוש – בית המשפט קובע את אופן החלוקה, בדרך כלל בהסתמך על חוק יחסי ממון, אלא אם ניתן להוכיח כי כוונת שני בני הזוג היתה לחלק את הנכס בצורה שונה, או כאשר הנכס הוא ללא ספק ניתן לאחד מבני הזוג במתנה או בירושה או היה שייך לו טרם הנישואין.

גישור בגירושים הוא תהליך ניסוח הסכם גירושים תוך שימוש בעורך דין אחד, שהוא גם עורך דין גירושין מקצועי וגם מגשר בהכשרתו. במסגרת המפגשים עם המגשר בני הזוג דנים בנקודות שעל הפרק ובוחרים כיצד לחלק את הרכוש. 

הם דנים ומסכימים גם בנושאים אחרים, כמו למשל משמורת והסדרי ראייה של הילדים, המשך שיתופי פעולה בנושאים נדרשים, ועוד. עורך דין גירושין לבעלי עסקים מתמחה גם בליווי זוגות עצמאיים ובעלי עסקים, כאשר בתהליך הגישור מחולקים גם העסקים על פי הסכמת שני בני הזוג.

בסיכום תהליך גישור הגירושין, שני בני הזוג מסכימים וחותמים על הסכם גירושין, אותו ניתן לאשר בבית הדין הרבני או בבית המשפט לענייני משפחה. הסכם הגירושין, לאחר אישורו, מקבל תוקף של פסק דין בנוגע לאופן חלוקת הרכוש.

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים
  • תודה לך על הטיפול המסור הליווי האישי את עורכת דין עם לב גדול

    סעאידה נידאל Avatar סעאידה נידאל
    20/12/2019
  • הפנתי לעו"ד חגית לב חבר ילדת שלי שאישתו הודיעה לו יום אחד שהם מתגרשים והיא רוצה שהיא ישאיר לה את הבית והעסק המשפחתי ויעוף לה מהחיים, חגית נפגשה איתו, הרגיע אותו - במשך 7 חודשים יישמה אסטרטגיה שתאפשר לו להישאר בעל שליטה בחברה - בתוצאה שהושגה הבחור ניפרד מאישתו מהר, ונשאר אם נכסים שאיפשרו ל רמת חיים מצויינת - לא מובן מאילו- תודה - אשמח להמליץ להפנות אליך גם בהמשך

    ויקטור ויקטורד Avatar ויקטור ויקטורד
    20/12/2019
  • אני ממליץ על חגית לב שיש לה לב ענק. למרות הפרעות שלי ואתגרים של המצב. הצלחת להשיג לי הסכם גירושים שעושה לי סדר בחיים. תודה לך

    david dar Avatar david dar
    20/12/2020
  • המלצתי לחבר לעבור הליך גירושין אצל עו״ד חגית לב אחרי ששמעתי מספר המלצות מחברים ומכרים ההליך עבר השלום ואני שומע רק תשבוחות עורכת דין מספר 1 בתחום

    Idan Levi Peor Avatar Idan Levi Peor
    20/12/2017
  • קיבלתי ייעוץ מקצועי בנושא צוואות וירושות - ממליץ בלב שלם

    eli zimmerman Avatar eli zimmerman
    20/12/2021
  • תודה רבה חגית, על היחס החם והאוזן הקשבת

    המרכז לטיפול במשבר בנישואין Avatar המרכז לטיפול במשבר בנישואין
    20/12/2015
  • כחוקר פרטי מזה 30 שנה יצא לי לעבוד עם עורכי דין רבים. בשנים האחרונות נחשפתי לעבודתה של חגית לב והתרשמתי מהיחס והמקצועיות של הלקוחות המשותפים שלנו, כאשר יושרה והכוונה אמיתית למטרות של לקוחותיה הם אלו שמניעים אותה. תודה על מה שאת עושה. סאם

    Sam Zybert Avatar Sam Zybert
    20/12/2020
  • עו"ד חגית הינה עו"ד מקצועית ביותר, מתחילת הדרך שיקפה את צורת העבודה שלה, בנתה אסטרטגיה שתגן על האינטרס שלי כלקוחה, צפתה קדימה מהלכים, הגיבה בזמן אמת לכל הנדרש, זמינה מאוד, אמינה, ומאוד מאוד אנושית גם כשקשה משקפת את המציאות ואת הכלים והאפשרויות העומדים לרשות הלקוח בכל סיטואציה. עו"ד ואדם ערכי וסופר מקצועית!!

    לינוי כחלון Avatar לינוי כחלון
    20/08/2022
  • אני רוצה להמליץ מכל הלב על עו"ד חגית לב, אם אתם מחפשים עו"ד מצויינת הגעתם למקום הנכון. הפנתי לעו״ד חגית לב חברה טובה שלי ראשית הציין את הזמינות שלא מובנת מאליה וכן את היעוץ האיכותי ומקצועי. החברה שלי קיבלה מידע מדויק על האפשרויות שעומדות בפניה הדברים הוסברו לה בפשטות ובצורה נעימה וברורה ללא כל מכירה של שירותים משפטיים אלא בנתינה של ידע, ערך ותועלת. תודה לך עו״ד חגית לב🙏🏼

    Nava Ruso Avatar Nava Ruso
    20/12/2020
  • הפנית לחגית חבר שפחד על העסק שלו בהליך גירושין - בגלל דיסקרטיות אני כותב בשמו. חגית עזרה לו לשמור על העסק שלו ולקבל את מלוא הזכויות בו. יש כאן אשת מקצוע לא פחות ממדהימה שדואגת לנושא כ"כ רגיש, לכן אם למישהו כאן יש התלבטות - שלא תהיה. בנוסף ארצה למסור בשמו תודה רבה לחגית על האכפתיות והמענה.

    תומר פורת Avatar תומר פורת
    20/12/2021

אז מה הדבר הנכון

לעשות עכשיו

במקרה שלך?