fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כמה משלמים מזונות ילדים

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים

אם הגעת לכאן זה אומר שיש לך צורך לדעת כמה משלמים
מזונות ילדים.

כמה משלמים מזונות ?

כתשובה לשאלה כמה משלמים מזונות, כיום תשלום דמי המזונות בעבור ילדים מגיל 15 יוטל באופן שווה על שני ההורים בהתאם להכנסותיהם, אלא אם האם אינה אמידה ואז ישא האב במלוא התשלום.

דמי מזונות הם תשלום הנקבע בהסדר הגירושין ואותו מחויב האב לשלם עבור ילדיו עד לגיל 18 או עד לסיום התיכון, לפי המאוחר מבניהם.

כל אב, ללא יוצא מן הכלל, חייב בתשלום מזונות, וזאת ללא כל קשר למצבו הכלכלי, לרמת השתכרותו או למצבו הבריאותי. כדי להבין כמה משלמים מזונות ילדים, יש להבין ראשית מאיפה מגיע הצורך לשלם מזונות.

כידוע, הדרישה לתשלום מזונות מוטלת על האב. החלטה זו מגיעה לא מהדין הישראלי, אלא מהדין היהודי. על פי הדין היהודי, במקרה של גירושין, על האב מוטלת חובת הפרנסה של ילדיו, אפילו במידה ומשמעות הדבר היא שלא יוכל לכלכל את עצמו.

כיום, סכום המזונות שנפסק נקבע על פי כל ילד בנפרד, ומתייחס בעיקר לגילו ולמצבם הכלכלי ויכולותיהם השונות של שני הוריו.

תשלום מזונות ילדים הוא אולי הנושא הבעייתי ביותר בתחום הגירושין. מדובר על סכומים משמעותיים ביותר של כסף, הנועדים לתחזק שני בתים עתידיים, וזאת במקום תחזוקה של בית אחד בלבד בעבר.

חשוב לשני הצדדים לדעת, כי תשלום מזונות אינו נושא אבסולוטי, ועל אף שישנן הגבלות מוסדרות בחוק, ניתן להגיע להסכמה בין שני בני הזוג, על תשלום מזונות שוויוני שלא יגרום לאף אחד מהצדדים לכרוע תחת הנטל. במצב ה”אידיאלי” הפגיעה הכלכלית בשני בני הזוג זהה והוגנת עד כמה שניתן.

כמה משלמים מזונות בעבור ילדים בוגרים?

תשלום מזונות לילדים מגיל 15 ועד גיל 18 נחשבים למזונות “מדין צדקה”. תשלומים אלה מוטלים בצורה שווה על שני ההורים באופן יחסי להכנסותיהם, וזאת במידה והאם אמידה מספיק. במידה ולא, תשלומי המזונות מוטלים על האב בלבד.

התשלום ניתן עד ליום סיום לימודי הילד בבית ספר תיכון או לחילופין, עד הגיעו לגיל 18 (לפי המועד המאוחר מבין שניהם). מזונות מדין צדקה, מקורם בדין היהודי, הגורס כי מגיל 15 יכול הילד להתחיל לעבוד, לדאוג לעצמו ולשאת במלוא התשלומים שהיו מוטלים עד כה על הוריו.

כיום אין לכך רלבנטיות, שכן ילדים בגיל הזה עדיין לומדים ועל כן הם ממשיכים לקבל מזונות.

איך להתגרש מבלי להתרושש?
איך לשמור על הילדים בתהליך גירושים?
איך לקבל את המקסימום ברכוש וכספים?
איך להסתדר כלכלית במהלך הגירושים ולאחריהם?

רוב האנשים שרוצים להתגרש מקוים שזה יגמר מהר ובטוב ולמעשה, אין להם כוח למלחמה.
עובדתית !!! רוב הלקוחות מגיעים מהר להסכם גירושים שמשקף את הרצונות והצרכים שלהם.

ריכזתי עבורכם את רוב התשובות לשאלות שחוזרות על עצמן בפגישת ייעוץ
לקבלת כל המידע במקום אחד וללא עלות – לחצו כאן

מזונות ילדים 

לגבי השאלה כמה משלמים מזונות, בפסיקה נקבע כי גם ילדים בגירים זכאים לדמי מזונות, מכיוון והם ממשיכים להיות סמוכים על שולחן הוריהם.

הפסיקה הכירה בתשלומי מזונות גם לילדים שלמדו במכינה קדם צבאית או המשיכו את לימודיהם התיכוניים מעבר לכיתה י”ב.

מגיל 18 עד גיל 21/20 – גיל בו לרוב משרתים הילדים בצה”ל או בשירות לאומי, משולמים שליש מדמי המזונות שנקבעו.

כמה באמת משלמים מזונות

היכן וכיצד מייצרים הסכם מזונות

הסכמי המזונות הם בדרך כלל חלק בלתי נפרד מהסכם גירושין. קיימת חובה לאשר הסכם בנוגע למזונות בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני.

לעיתים, זוג הורים עורכים הסכם גירושין  ולאחר מכן, בחלוף השנים, הם יוצרים הסדר חדש בנוגע למזונות הילדים וקיימת חובה אבסולוטית לאשר הסכם כזה על מנת שיקבל תוקף משפטי.

חשוב לדעת כי קיים תשלום מינימלי בסך כ- 1,250 שקלים לכל ילד המעוגן בפסיקה, אין מדובר בסכום קבוע והוא משתנה בפסיקות השונות. בכל מקרה, סכום זה אינו מהווה סוף פסוק ואינו כולל דמי מדור (דיור ואחזקתו), הוצאות חינוך וכן הוצאות חריגות.

 

מה חשוב לכלול בהסכם מזונות


בהסכם המזונות מומלץ להתייחס לרכיבים כגון: שכר דירה ואחזקת הבית, ביגוד והנעלה, כלכלת הילד, קופ”ח, תרופות, הגיינה, ימי הולדת, חוגים, קייטנות, חינוך, ועוד רכיבים נוספים. ככל שיפורטו הרכיבים, כך תקטן האפשרות לחיכוכים בעתיד בנושא זה.
 
במידה ושני הצדדים לא הצליחו להגיע לידי הבנה באשר לגובה המזונות, ייקבע גובה התשלום על ידי השופט היושב בדין.


בשל המצב הרגיש שנוצר סביב נושא המזונות ובשל העובדה כי אין אחידות פסיקתית בעניין, מונתה ועדת שיפמן לבחינת גובה דמי המזונות.

מסקנות הועדה אומנם טרם אומצו, אך רוח המסקנות כבר נושבת במסדרונות בתי המשפט לענייני משפחה.

בכל מקרה חשוב להתייעץ עם עורך דין גירושין לבדוק מראש את כל התנאים בהסכם מזונות, וזאת על מנת לשמור על מלוא זכויותיכם ולדאוג לילדיכם ולעתידם בצורה הטובה ביותר.

איך להתגרש מבלי להתרושש?
איך לשמור על הילדים בתהליך גירושים?
איך לקבל את המקסימום ברכוש וכספים?
איך להסתדר כלכלית במהלך הגירושים ולאחריהם?

רוב האנשים שרוצים להתגרש מקוים שזה יגמר מהר ובטוב ולמעשה, אין להם כוח למלחמה.
עובדתית !!! רוב הלקוחות מגיעים מהר להסכם גירושים שמשקף את הרצונות והצרכים שלהם.

ריכזתי עבורכם את רוב התשובות לשאלות שחוזרות על עצמן בפגישת ייעוץ
לקבלת כל המידע במקום אחד וללא עלות – לחצו כאן

אין דמי מזונות קבועים ובית המשפט פוסק את דמי המזונות בכל מקרה לגופו. בית המשפט פוסק לפיי מספר פרמטרים, ישנם פרמטרים הקשורים בצרכיו ההכרחיים של הילד וברמת החיים אליה הורגל. למשל, אם היה הילד היה רגיל למספר חוגים מסוים בשבוע או לטיפולים פסיכולוגים, רגשיים, בית המשפט ישתדל להתחשב בעניין זה. פרמטר שני, קשור להורים וליכולתם הכלכלית, למידע נוסף כנס לאתר.

את גובה דמי המזונות שמשולמים עבור הילדים קובע ביהמ"ש לאחר בחינה של רמת החיים שלהם, הוצאות המחייה עד למועד הפרידה, הכנסות של האב, הכנסות של האם ועוד מספר פרמטרים חשובים, התשובה המפורטת נמצאת באתר.

כשהאבא מבקש להקטין את מזונות הילדים, אז הוא צריך את התנאים הבאים:
1. לבקש משמורת משותפת על הילדים.
2. להציג שהמשכורת שלו / ההכנסה שלו קטנה (צומצמה).
3. להוכיח שההכנסות של האמא גדלו (קיבלה קידום, החליפה מקום עבודה, סיימה לימודים ועוד..).
4. להראות שהצרכים הכלכליים של הילדים קטנו (לא צריכים שיעורים פרטיים, לא הולכים לקיטנות, ועוד..).

מעבר לתשלום המזונות החודשי לעיתים ישנם הוצאות חריגות שמתחלקות שמשולמות ע"י שני ההורים, לדוגמא: חוגים / קייטנות / שיעורים פרטיים / טיפולים רפואיים / טיפולים פסיכולוגים / קלינאית תקשורת / נסיעות לחו"ל במסגרת לימודית / תנועות נוער ועוד – מידע נוסף רלוונטי וחשוב מוצג באתר.

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים
  • הפנתי לעו"ד חגית לב חבר ילדת שלי שאישתו הודיעה לו יום אחד שהם מתגרשים והיא רוצה שהיא ישאיר לה את הבית והעסק המשפחתי ויעוף לה מהחיים, חגית נפגשה איתו, הרגיע אותו - במשך 7 חודשים יישמה אסטרטגיה שתאפשר לו להישאר בעל שליטה בחברה - בתוצאה שהושגה הבחור ניפרד מאישתו מהר, ונשאר אם נכסים שאיפשרו ל רמת חיים מצויינת - לא מובן מאילו- תודה - אשמח להמליץ להפנות אליך גם בהמשך

    ויקטור ויקטורד Avatar ויקטור ויקטורד
    20/12/2019
  • הפנתי לחגית ידידה טובה שלי לייעוץ משפטי עקב סכסוך משפחתי עם בעלה, חגית הזמינה את בעלה של החברה שפגישת גישור, והצליחה לגשר בינהם ולאפשר להם להיפרד יפה, בפרק זמן קצת יחסית, תודה חגית - שמח להמליץ בחום על שירותיך

    שקד רויטלמן Avatar שקד רויטלמן
    20/12/2019
  • היי חגית יקירה! אין כמוך.זה כל כך נעים לראות שאת דואגת לנו מעבר ליחסי עו"ד -לקוח בלבד,אלא מכל הלב וזה כבר עושה המון,ואנחנו אוהבים אותך על זה!!! מי יתן ועוד יירבו כמוך

    עינת בלונדר Avatar עינת בלונדר
    20/12/2017
  • הפנתי אלייך חברה לייעוץ. החברה הייתה מאוד מרוצה. כשיצאה ממך הייתה רגועה, המחיר על הייעוץ היה הוגן. תודה שהיית זמינה גם בתקופה מאתגרת זו

    שירן אסולין Avatar שירן אסולין
    20/12/2020
  • חגית ליוותה אותי במשך כמעט 3 שנים בתיק מורכב ואינטנסיבי. חגית ליוותה אותי מבוקר ועד ליל, תמיד סבלנית, קשובה, שולטת בכל הפרטים, והכי חשוב - מקצוענית מאין כמותה. אם הייתי צריך לעבור חלילה שוב את המסע הזה, הייתי בוחר בה ללא צל של ספק. אומרים שבמסע משפטי, מעבר למקצוענות ומקצועיות, צריך גם חבר שידע היכן ללחוץ והיכן להרפות - אז אם הגעתם לכאן, יש לכם את המלצתי החמה!

    Guy Shalom Avatar Guy Shalom
    20/12/2020
  • הפנתי לעורכת דין לגירושין חגית לב חברה טובה שנקלעה למשבר זוגי קשה ובאמצע היו 3 ילדים קטנים. חגית המקסימה ליוותה אותה בתהליך ושמרה על כל זכויותיה הכספיות והן על תהליך מכובד ושמירה על הילדים. מומלץ מאוד!! :)

    עדי סיון Avatar עדי סיון
    20/12/2018
  • עו"ד חגית לב, היא לפני הכל קסם של אישיות!! 🌸🌸🌸🌸 היא סובלנית, אכפתית, רגישה , מסורה ונאמנה ללקוח ולעבודתה.אישה מדהימה עם המון נתינה ולב ענק. חגית מאוד מקצועית ועזרה לי לפני 5 שנים כשהייתי בהליכי גירושין מתקדמים, יעצה ונתנה לי מס' טיפים על מנת שאעבור את התהליך על הצד הטוב ביותר ובקלות בבית הדין הרבני. היה לי מזל גדול שפניתי אליה, כיוון שעו"ד שליוותה אותי בהתחלה, החסירה ממני פרטים ולא נתנה לי את כל המידע והאינפורמציה. חגית דאגה לי ובזכותה תהליך הגירושין שלי עבר בשלום. בשנה האחרונה , פניתי לחגית שוב בענייני תהליך הורות משותפת שהתחלתי ובכוונתי להמשיך אצלה.כן ירבו כמוה !! ממליצה בחום ובאהבה לפנות אליה . בברכה, טליה לוי

    tali levy Avatar tali levy
    20/07/2022
  • מוניקה לוי Avatar מוניקה לוי
    29/11/2022
  • יערה ענסי Avatar יערה ענסי
    20/12/2020
  • ממליצה בחום חגית מאד מקצועית מסודרת ישרה ואנושית מאד מרוצה מליווי שקיבלתי

    A Ch Avatar A Ch
    20/12/2021

אז מה הדבר הנכון

לעשות עכשיו

במקרה שלך?