fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הליך גירושין גישור עסקי

עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים

תהליך גירושים במסגרת גישור עסקי

תחילה ניתן להציע גישור או מו"מ עם הצד השני. בד"כ אנשי עסקים רגילים לנהל מו"מ במסגרת ניהול העסק שלהם, כך שהמו"מ אינו זר להם.

דרך מו"מ ניתן להגיע לפתרון כולל בכל הנוגע לסוגיות הרכושיות, העסקים, וכן כל הצד הכספי. הפיתרון הינו מהיר מאוד ולא תלוי בלו"ז של בית המשפט.

באמצעות צמצום ופתרון המחלוקות הכספיות, ניתן להרגיע את הרוחות בבית וליצור פרידה בריאה בין ההורים.

מבלי שההורים יישאבו לויכוחים קולניים והרסניים. במסגרת המו"מ מדברים על אופן חלוקת הזמנים של הילדים עם ההורים, בין האב לבין האם.

אנשי עסקים בוחרים בדרך כלל בדרך רציונאלית לפרק את המשפחה, תוך הסכמה והבנה, כי הליך מובנה ומסודר, נטול מלחמות אגו ורצונות נקם, לא רק שיועיל לכל המעורבים בו, אלא עשוי להוות אפילו נקודת צמיחה מועילה הן להורים והן לילדיהם.

 

חלוקת רכוש עסקי בגירושין מורכב כאשר מדובר בעצמאים

סוגיית פירוק רכוש עסקי בגירושין היא מורכבת אפילו לבתי המשפט ולבתי הדין. השאלה העומדת בפני הפוסקים בדין היא כיצד ליישם את כללי השיתוף באופן הוגן. האם להעביר לבת/בן הזוג חצי ממניות החברה בבעלות ובניהול בן/בת הזוג? האם להעביר לו מחצית מהשווי של המניות? האם לנקוט בדרך אחרת? ובכלל, כיצד קובעים את שווי החברה?

עקרונית בית המשפט ממנה גורם מוסמך להערכת שווי המניות ואז בד"כ הבעלים של המניות מעביר לבן זוגו את הסכום הכספי של מחצית משווי מניותיו. באם הצד השני מעוניין דווקא לקבל את מחצית המניות בפועל, אז

במסגרת גישור עסקי בגירושין רצוי לקבוע ב הסכם גירושין מספר הוראות שיגנו עליו מפני יתר בעלי המניות בחברה וכל שינוי בניהול החברה שייקבע במסגרת הליך הגירושין צריך שיבוא לידי ביטוי בתקנון החברה. התקנון המתוקן מועבר לרשם החברות וכך נוצרת מסגרת מחייבת לכל בעלי המניות לנהוג כדין על פי התקנון.

 

במסגרת הכנת הסכם הגירושין בגישור עסקי בגירושים מומלץ לקבוע כללים נוספים
שיגנו על בן הזוג שמקבל בעת הגירושין את חלקו במניות החברה:

 

  1. בשלב ראשון יש לרשום את הבן זוג באופן פורמלי כבעל מניות בחברה ולמלא טפסים מתאימים ברשם החברות.
  2. לקבוע כללים חדשים בתקנון שיכללו את תפקידיו וזכויותיו של בן הזוג שקיבל עתה את מניותיו. מומלץ לקבוע גם בתקנון את זכויות החתימה של בן הזוג בחשבונות הבנק של החברה.
  3. ניתן לקבוע כי כל החלטה הקשורה להוצאת כספים מהחברה תחייב את חתימתו.
  4. ניתן לקבוע מי יהא אחראי על המשכורות בחברה לרבות של שני בני הזוג וכן לקבוע תקרת שכר.
  5. יש לקבוע מנגנון משיכת דיוודנדים מהחברה ולמנוע מצב בו ייצרו הוצאות מרובות על מנת למנוע חלוקת דווידנדים לבעלי המניות ואז עלול להיווצר מצב בו בן הזוג לא יקבל דיוודנדים בתואנת שווא שאין רווחים לחלוקה בשל הוצאות מסוימות שהוצאו כדוגמת דמי ניהול.
  6. יש לקבוע כי בעלי המניות לא יוכלו להעסיק בני משפחה ובכך ניתן למנוע הברחת כספים באמצעות עובדים לכאורה שהם בני משפחה או בני זוג חדשים.
גירושין גישור עסקי
עו"ד חגית לב

"אני אדאג שתקבל את המקסימום שמגיע לך"
שליטה מלאה ברכוש ובכספים תוך שמירה על האינטרסים שלך !

לב משרד עורכי דין עוסק בתחום דיני משפחה וירושה. המשרד מנהל תיקי משפחה רבים בארץ ובחו”ל דיסקרטיות ואמינות ואנושיות אצלנו זה שם המשחק.

מעל 500 ממליצים וחוות דעת של אנשים שעברו את זה כמו גדולים
  • sharon ruso Avatar sharon ruso
    20/12/2018
  • עו"ד חגית הינה עו"ד מקצועית ביותר, מתחילת הדרך שיקפה את צורת העבודה שלה, בנתה אסטרטגיה שתגן על האינטרס שלי כלקוחה, צפתה קדימה מהלכים, הגיבה בזמן אמת לכל הנדרש, זמינה מאוד, אמינה, ומאוד מאוד אנושית גם כשקשה משקפת את המציאות ואת הכלים והאפשרויות העומדים לרשות הלקוח בכל סיטואציה. עו"ד ואדם ערכי וסופר מקצועית!!

    לינוי כחלון Avatar לינוי כחלון
    20/08/2022
  • היי חגית יקירה! אין כמוך.זה כל כך נעים לראות שאת דואגת לנו מעבר ליחסי עו"ד -לקוח בלבד,אלא מכל הלב וזה כבר עושה המון,ואנחנו אוהבים אותך על זה!!! מי יתן ועוד יירבו כמוך

    עינת בלונדר Avatar עינת בלונדר
    20/12/2017
  • המרכז הישראלי לצוואות וירושות Avatar המרכז הישראלי לצוואות וירושות
    20/04/2022
  • ממליצה בחום חגית מאד מקצועית מסודרת ישרה ואנושית מאד מרוצה מליווי שקיבלתי

    A Ch Avatar A Ch
    20/12/2021
  • הפניתי לחגית חברה שלי שבעלה הפעיל כלפיה אלימות כלכלית ״וסגר לה את כל הברזים״. חגית ליוותה אותה בהצלחה והשיגה עבורה בהסכם הגירושין 50% זכויות מהווילה במושב וזאת למרות הסכם ממון שהיה לפני הנישואים. שמח להמליץ על עו״ד חגית לב שמטפלת בנואעם רגישים אלו ברכות ובמקצועיות

    Ori Segev Avatar Ori Segev
    20/12/2018
  • המלצתי לחבר לעבור הליך גירושין אצל עו״ד חגית לב אחרי ששמעתי מספר המלצות מחברים ומכרים ההליך עבר השלום ואני שומע רק תשבוחות עורכת דין מספר 1 בתחום

    Idan Levi Peor Avatar Idan Levi Peor
    20/12/2017
  • חגית ליוותה אותי במשך כמעט 3 שנים בתיק מורכב ואינטנסיבי. חגית ליוותה אותי מבוקר ועד ליל, תמיד סבלנית, קשובה, שולטת בכל הפרטים, והכי חשוב - מקצוענית מאין כמותה. אם הייתי צריך לעבור חלילה שוב את המסע הזה, הייתי בוחר בה ללא צל של ספק. אומרים שבמסע משפטי, מעבר למקצוענות ומקצועיות, צריך גם חבר שידע היכן ללחוץ והיכן להרפות - אז אם הגעתם לכאן, יש לכם את המלצתי החמה!

    Guy Shalom Avatar Guy Shalom
    20/12/2020
  • יערה ענסי Avatar יערה ענסי
    20/12/2020
  • מקצועית, יסודית, קפדנית ואישיות נדירה 😃

    Miri Roaky Avatar Miri Roaky
    20/12/2020

אז מה הדבר הנכון

לעשות עכשיו

במקרה שלך?